ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Διώρυγα Παναμά: Αύξηση του μέγιστου όριου βυθίσματος πλοίων για τις θύρες Neopanamax

Άυξηση του επιτρεπόμενου ορίου για τα πλοία που χρησιμοποιούν θύρες προδιαγραφών Neopanamax ανακοίνωσε η Αρχή για το Κανάλι του Παναμά (Panama Canal Authority-ACP). Η ανακοίνωση έγινε μετά μετά από τις πρόσφατες βροχοπτώσεις που έφεραν τα Gatun και Alajuela Lakes στα όρια λειτουργίας τους.

Η τροποποίηση που θα έχει άμεση ισχύ -απο Δευτέρα- προβλέπει ως μέγιστο επιτρεπόμενο όριο βυθίσματος τα 14,33 μέτρα (TFW – Τροπικού Γλυκού Νερού)

Η αύξηση του μέγιστου επιτρεπόμενου βυθίσματος φέρνει το κανάλι του Παναμά πιο κοντά στα 15,2 μέτρα του αρχικού σχεδιασμού για τις νέες θύρες Neopanamax. Οι θύρες άνοιξαν για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2016, ως βασική συνιστώσα του Διευρυμένου Καναλιού του Παναμά, με μέγιστο βύθισμα σε ένα ρηχό 12,8 μέτρων Τροπικού Γλυκού Νερού.

Το άνοιγμα ήρθε εν μέσω μιας από τις χειρότερες ξηρασίες που σημειώθηκαν στο Κανάλι του Παναμά, με ιστορικά χαμηλά επίπεδα νερού που απειλούν το μεγάλο όραμα του καναλιού. Η ξηρασία αποδόθηκε σε μεγάλο βαθμό στο ισχυρό φαινόμενο El Niño. Το φαινόμενο υποχώρησε το δεύτερο εξάμηνο του έτους και στη συνέχεια μετατράπηκε σε ισχυρή La Niña που κατά τη χειμερινή περίοδο 2016-2017 συνοδεύτηκε από βροχοπτώσεις.

Η Αρχή του Καναλιού του Παναμά ανέφερε ότι με την αναμενόμενη άφιξη της ξηρής περιόδου κατά τις προσεχείς εβδομάδες, θα συνεχίσει να παρακολουθεί και να διαχειρίζεται τα επίπεδα βάθους του νερού στις λίμνες Gatun και Alajuela και να πραγματοποιεί τροποποιήσεις ανάλογα με τις ανάγκες.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για τη διατήρηση των υδάτων, η ACP εφαρμόζει σειρά μέτρων διατήρησης κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, συμπεριλαμβανομένης της διακοπής της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στον υδροηλεκτρικό σταθμό του Gatun, την αναστολή των υδραυλικών διαδικασιών υποβοήθησης στις θύρες Panamax για σκάφη βαθέων βαρών, καθώς και τη μεγιστοποίηση των διαδοχικών θυρών.

Για όλες τις ειδήσεις για την Διώρυγα του Παναμά διαβάστε εδώ