Drewry: Μικρή ανάκαμψη για την αγορά container το 2017

Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή συμβουλευτική Drewry, το 2017 αναμένεται να αποτελέσει ένα έτος με μικρά κέρδη για τις περισσότερες ναυτιλιακές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά με ελάχιστα περιθώρια λάθους.

Η βραχυπρόθεσμες προοπτικές για τις ναυτιλιακές μεταφοράς container φαίνονται θετικές, μιας και τα χειρότερα μοιάζουν να έχουν περάσει, τόνισε η Drewry.

H συμβουλευτική εταιρία αρχικά ανέμενε ότι οι λειτουργικές ζημιές του κλάδου θα έφταναν έως και τα 5 δις δολάρια για το 2016. Παρ’ όλα αυτά, δεδομένου ενός τελευταίου τριμήνου που ξεπέρασε τις προσδοκίες και των θετικών εκτιμήσεων της Drewry για τα μέσα έσοδα ανά TEU, η εταιρία εκτιμάει ότι οι συνολικές λειτουργικές ζημιές για το 2016 έφτασαν περίπου τα 3,5 δις δολάρια.

Οι τιμές μεταφοράς συνεχίζουν να σημειώνουν αργή και μικρή αύξηση, ενώ η ζήτηση έχει εν μέρει ανακάμψει μέσα στο 2017.

Παρ’ όλα αυτά, η Drewry συνεχίζει να εφιστά την προσοχή στο γεγονός ότι η χρονιά μπορεί εύκολα να καταλήξει σε απώλειες για τις ναυτιλιακές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αν για παράδειγμα σημειωθεί ξαφνική αύξηση στο κόστος καυσίμων ή οδηγηθούμε σε πόλεμους τιμών για τις βασικές ναυτιλιακές διαδρομές.

Μακροπρόθεσμα, δεδομένης της μείωσης του ανταγωνισμού λόγω ενός πρόσφατου κύματος συγχωνεύσεων και εξαγορών, αλλά και της προνομιακής μεταχείρισης της ισορροπίας προσφοράς-ζήτησης μέσω των καθυστερήσεων νεότευκτων πλοίων, ο κλάδος βρίσκεται μπροστά σε μία μεγάλη ευκαιρία. Το αν θα αξιοποιηθεί, βέβαια, είναι άλλης τάξεως ζήτημα, συμπλήρωσε η Drewry.

Η περσινή χρονιά ήταν ιδιαίτερα αρνητική, αλλά αποτέλεσε επίσης το προειδοποιητικό καμπανάκι που χρειαζόταν ο ναυτιλιακός κόσμος για να αρχίσει να διορθώνει κάποιες από τις παθογένειές του. Η στήριξη προβληματικών και χρεοκοπημένων ναυτιλιακών εταιριών δεν έχει καμία θέση στο μέλλον της ναυτιλίας, υπογράμμιζε η Drewry.