Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή συμβουλευτική Drewry, το 2017 αναμένεται να αποτελέσει ένα έτος με μικρά κέρδη για τις περισσότερες ναυτιλιακές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά με ελάχιστα περιθώρια λάθους.
Η βραχυπρόθεσμες προοπτικές για τις ναυτιλιακές μεταφοράς container φαίνονται θετικές, μιας και τα χειρότερα μοιάζουν να έχουν περάσει, τόνισε η Drewry.
H συμβουλευτική εταιρία αρχικά ανέμενε ότι οι λειτουργικές ζημιές του κλάδου θα έφταναν έως και τα 5 δις δολάρια για το 2016. Παρ’ όλα αυτά, δεδομένου ενός τελευταίου τριμήνου που ξεπέρασε τις προσδοκίες και των θετικών εκτιμήσεων της Drewry για τα μέσα έσοδα ανά TEU, η εταιρία εκτιμάει ότι οι συνολικές λειτουργικές ζημιές για το 2016 έφτασαν περίπου τα 3,5 δις δολάρια.
Οι τιμές μεταφοράς συνεχίζουν να σημειώνουν αργή και μικρή αύξηση, ενώ η ζήτηση έχει εν μέρει ανακάμψει μέσα στο 2017.
Παρ’ όλα αυτά, η Drewry συνεχίζει να εφιστά την προσοχή στο γεγονός ότι η χρονιά μπορεί εύκολα να καταλήξει σε απώλειες για τις ναυτιλιακές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αν για παράδειγμα σημειωθεί ξαφνική αύξηση στο κόστος καυσίμων ή οδηγηθούμε σε πόλεμους τιμών για τις βασικές ναυτιλιακές διαδρομές.
Μακροπρόθεσμα, δεδομένης της μείωσης του ανταγωνισμού λόγω ενός πρόσφατου κύματος συγχωνεύσεων και εξαγορών, αλλά και της προνομιακής μεταχείρισης της ισορροπίας προσφοράς-ζήτησης μέσω των καθυστερήσεων νεότευκτων πλοίων, ο κλάδος βρίσκεται μπροστά σε μία μεγάλη ευκαιρία. Το αν θα αξιοποιηθεί, βέβαια, είναι άλλης τάξεως ζήτημα, συμπλήρωσε η Drewry.
Η περσινή χρονιά ήταν ιδιαίτερα αρνητική, αλλά αποτέλεσε επίσης το προειδοποιητικό καμπανάκι που χρειαζόταν ο ναυτιλιακός κόσμος για να αρχίσει να διορθώνει κάποιες από τις παθογένειές του. Η στήριξη προβληματικών και χρεοκοπημένων ναυτιλιακών εταιριών δεν έχει καμία θέση στο μέλλον της ναυτιλίας, υπογράμμιζε η Drewry.