ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Έφτασε η ώρα της ανέλκυσης του Concordia

Cruise liner Costa Concordia is seen after a refloat operation at Giglio harbour at Giglio Island

Στις 07:00 (ώρα Ελλάδος) της Δευτέρας, ξεκίνησε η επιχείρηση ανέλκυσης του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia από τη θαλάσσια περιοχή έξω από το λιμάνι του νησιού Τζίλιο της Τοσκάνης, ανακοίνωσε σήμερα η ιδιοκτήτρια εταιρεία Costa Crosières.

Το μήκους 290 μέτρων Costa Concordia προσάραξε στα βράχια κοντά στο νησί της Τοσκάνης διακοπές Giglio στις 13 Ιανουαρίου, 2013. Ο σκουριασμένος σκελετός του άλλοτε αστραφτερού λευκού πλοίου στηρίζεται σε μια προσωρινή πλατφόρμα μετά την ανόρθωση του πριν από ένα περίπου χρόνο.

Αποτελώντας μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις διάσωσης στην ιστορία, τοποθετήθηκε αέρας μέσα σε 30 μεγάλα μεταλλικά κουτιά, ή πλωτήρες (sponson), που έχουν συνδεθεί στο κύτος του χωρητικότητας 114.500 τόνων πλοίου. Ο αέρας πέταξε έξω το νερό των πλωτήρων, σηκώνοντας το σκάφος από την υποβρύχια πλατφόρμα.

Ο Franco Porcellachia, ο μηχανικός υπεύθυνος της διάσωσης, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου περίπου επτά ώρες μετά την έναρξη της επιχείρησης ότι το κύτος έχει ανυψωθεί δύο μέτρα εκτός νερού.

Ρυμουλκά συνδεδεμένα με το πλοίο στη συνέχεια άρχισε να το μετακινούν μακριά από την ακτή. “Θα έλεγα ότι είμαστε στα μισά του σχεδίου μετακίνησης του πλοίου”, δήλωσε ο Porcellachia.

Έπειτα, το πλοίο θα πρέπει να σταθεροποιηθεί με αλυσίδες και τα καλώδια και την Τρίτη θα ξεκινήσει η προετοιμασία για τη ρυμούλκηση του στη Γένοβα της βόρειας Ιταλίας, για να διαλυθεί. Το ναυάγιο αναμένεται να αναχωρήσει από το Giglio στις 21 Ιουλίου.

Ο Porcellachia είπε το έκτο κατάστρωμα του πλοίου άρχισαν να διαφαίνεται από τη Δευτέρα, και από τη στιγμή που θα βρίσκεται όλο εκτός νερού τα άλλα καταστρώματα θα γίνουν ορατά πολύ πιο σύντομα. “Όταν κατάστρωμα 3 επανεμφανιστεί θα είμαστε στο τελικό στάδιο και θα είναι έτοιμο για αναχώρηση”, πρόσθεσε.

Ο καπετάνιος του πλοίου, Francesco Schettino, που βρίσκεται σε δίκη με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, της πρόκλησης ναυαγίου και της εγκατάλειψης του πλοίου, αρνείται τις κατηγορίες και πριν λίγες μέρες υποστήριξε ότι παρακούστηκαν οι εντολές του από τον πηδαλιούχο.

Μόλις το Concordia αφήσει το Giglio, η αναζήτηση θα συνεχιστεί για το σώμα του τελευταίου προσώπου που επέβαινε στο Concordia, τη νύχτα που βούλιαξε και δεν έχει ακόμα ανευρεθεί.

“Είμαστε αναλάβει μια επιχείρηση που θα κλείσει ένα δραματικό κεφάλαιο για τη χώρα μας”, δήλωσε ο ιταλός υπουργός Περιβάλλοντος Gian Luca Galletti σε συνέντευξη Τύπου.

Η “λυπητερή” της καταστροφής, που συμπεριλαμβάνει τη διάλυση του πλοίου και την αποκατάσταση των ζημιών στο Giglio, είναι πιθανό να κοστίσει στον ιδιοκτήτη και τον χειριστή της Costa Crociere, τμήμα της Carnival Corp, πάνω από 1,5 δισ. ευρώ, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος την περασμένη εβδομάδα.