Εγκρίνεται το σχέδιο για νέα πλοία H2/CO2 FPSO!

h2_co2_fpso

Ο κορυφαίος νηογνώμονας ClassNK χορήγησε κατ ‘αρχήν έγκριση (Approval in Principle-AIP) σε ένα νέο πλοίο FPSO H2/CO2 (floating production, storage and offloading, πλωτή μονάδα παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης), του οποίου ο σχεδιασμός αναπτύχθηκε από την Mitsubishi Heavy Industries (MHI) και την Chiyoda Corporation.

Τα πλοία FPSO χρησιμοποιούνται συνήθως σε υπεράκτιες επιχειρήσεις της βιομηχανίας πετρελαίου και φυσικού αερίου και για την αποθήκευση αργού πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου από υπεράκτιες πηγές μέχρι να μπορεί να μεταφερθεί μέσω αγωγών στην ακτή ή μέσω μεταφόρτωσης σε πλοίο (ship-to-ship). Αυτό το νέο μοντέλο πλοίου FPSO H2/CO2, ωστόσο, εξάγει υδρογόνο (Η2) και διοξείδιο του άνθρακα (CO2) από το αντίστοιχο αέριο που παράγεται ως παραπροϊόν της πετρελαϊκής παραγωγής.

Περισσότερα για τα FPSO μπορείτε να διαβάσετε εδω: Τα εντυπωσιακά πλοία FPSO-FLNG και η ιστορία τους

Λόγω της αναμφισβήτητης φιλικότητας προς το περιβάλλον και της εξαιρετικής διαθεσιμότητας του, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου, και σχετικές έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη παγκοσμίως. Η αποθήκευση και μεταφορά του υδρογόνου εξακολουθεί να παρουσιάζει μια σειρά από δύσκολες τεχνικές προκλήσεις για βιομηχανική και εμπορική χρήση.

Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, το πλοίο FPSO H2/CO2 χρησιμοποιεί μια νέα οργανική χημική μέθοδο για τη μετατροπή του υδρογόνου στο εξαιρετικά σταθερό μεθυλοκυκλοεξάνιο (MCH), το οποίο μπορεί να αποθηκευτεί σε υγρή μορφή σε κανονική θερμοκρασία και πίεση. Καθώς το MCH μπορεί να μεταφερθεί μέσω πρότυπων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς χημικών προϊόντων, η μετατροπή του υδρογόνου σε MCH όχι μόνο μειώνει τους κινδύνους και τις προκλήσεις που σχετίζονται με την αποθήκευση του υδρογόνου, αλλά επίσης τη βελτιστοποιεί για τις μεταφορές, χρησιμοποιώντας τα υφιστάμενα δίκτυα μεταφοράς. Το MCH που παράγεται από το Η2 FPSO/CO2 θα μπορεί στη συνέχεια να μεταφερθεί με δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων σε περιοχές ζήτησης υδρογόνου και να μετατραπεί ξανά σε υδρογόνο με τη χρήση ενός αντιδραστήρα αφυδρογόνωσης που αναπτύχθηκε από την Chiyoda.

Το διοξείδιο του άνθρακα που εξάγεται από τη μονάδα θα αποθηκεύεται επί του σκάφους και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε επιχειρήσεις ενισχυμένης ανάκτησης πετρελαίου (enhanced oil recovery – EOR), μία αρκετά κοινή μέθοδος που χρησιμοποιεί τις ενέσεις αερίου για να εκτοπίσει και στη συνέχεια να εξάγει το απομένον πετρέλαιο από τα υποθαλάσσια κοιτάσματα.

Το πάνω μέρος και το πλωτό σώμα της εγκατάστασης αναπτύχθηκε από την Chiyoda και τη MHI αντίστοιχα, με την υποστήριξη της αClassNK’s Joint R&D for Industry Program. Η νέα σχεδίαση θεωρείται ως το πρώτο σχέδιο H2/CO2 FPSO στον κόσμο, καθώς και η πρώτη τέτοια εγκατάσταση που λαμβάνει κατ ‘αρχήν έγκριση.

Η κατ ‘αρχήν έγκριση (AIP) είναι ένα απαραίτητο βήμα στη διαδικασία της ανάπτυξης σχεδιαστικών ιδεών για πρακτική εφαρμογή στη ναυτιλιακή και την υπεράκτια βιομηχανία. Ως μέρος της διαδικασίας, η ClassNK διεξήγαγε μια εκτεταμένη επισκόπηση της σχεδιαστικής ιδέας, συμπεριλαμβανομένης τόσο της εκτίμησης των κινδύνων και της ενδελεχής επανεξέτασης της δομής του πάνω μέρους του πλοίου H2/CO2 FPSO για να διασφαλίσει ότι ο σχεδιασμός πληροί τους σχετικούς διεθνείς κανονισμούς και πρότυπα.

Η ClassNK έχει δεσμευθεί να χρησιμοποιεί την εκτεταμένη γνώση και εμπειρία της στην επίβλεψη της ανάπτυξης των υπεράκτιων κατασκευών και εγκαταστάσεων, υποστηρίζοντας έτσι την ανάπτυξη και τη διάδοση των νέων υπεράκτιων ενεργειακών πόρων και τεχνολογιών.