Είναι τα drones η λύση που θα βοηθήσει την εφοδιαστική αλυσίδα να αλλάξει σελίδα ως προς τις παραδόσεις του “τελευταίου μιλίου”, που αποτελούν το αδύναμο σημείο του ηλεκτρονικού εμπορίου; Ως “τελευταίο μίλι” ορίζεται το τελευταίο σκέλος του ταξιδιού παράδοσης ενός πακέτου, πριν φτάσει στον τελικό καταναλωτή. Ακόμα κι εάν η εφοδιαστική αλυσίδα είναι τέλεια οργανωμένη, πολλά δέματα δε φθάνουν συχνά έγκαιρα στους τελικούς παραλήπτες, λόγω ενός πλήθους παραγόντων.
Η Νορβηγική εταιρεία παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών Wilhelmsen Ships Service (WSS) πιστεύει ότι τα drones μπορούν σίγουρα να αλλάξουν τους κανόνες του παιχνιδιού στο τελικό σκέλος των παραδόσεων στην θάλασσα. Ενώ μέχρι σήμερα η κυρίαρχη επιλογή είναι τα ταχύπλοα σκάφη, η Wilhelmsen στις 4 Μαϊου αποφάσισε να πραγματοποιήσει μια δοκιμαστική πτήση για να δείξει τη μορφή που μπορούν να λάβυν οι παραδόσεις μέσω drones στο μέλλον.
Η εταιρεία εξέτασε την αρκετά ρεαλιστική υπόθεση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία ότι ένα πλοίο αντιμετώπιζε προβλήματα με ένα σπασμένο σωλήνα καυσίμου. Το drone απαγειώθηκε ομαλά με ένα δέμα βάρους 1 κιλού. Η όλη διαδικασία τοποθέτησης του πακέτου στο drone, απογείωσης και απόθεσης του στο πλοίο διήρκησε περίπου 1 λεπτό για μια πτήση 500 μέτρων. Τα οφέλη αυτής της μεθόδου έναντι της παραδοσιακής είναι ουκ ολίγα:
Μείωση κόστους
Η χρήση drones έναντι ταχύπλοων σκαφών μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κόστους έως και κατά 90% για τους χειριστές σκαφών και τους διαχειριστές πλοίων. Η έρευνα του Wilhelmsen δείχνει ότι το κόστος των εκτοξευόμενων σκαφών είναι κατά μέσο όρο 1.500 δολάρια ανά μίσθωση, αναλόγως και της θέσης του λιμένα που μπορέι να εκτοξεύσει το κόστος μέχρι ακι στα 4.000 δολάρια. Τα drones, από την άλλη πλευρά, εκτιμά η εταιρεία, θα μπορούσαν να προσφέρουν εξοικονόμηση κόστους για ολόκληρη την βιομηχανία μέχρι και 675 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ταχύτερες παραδόσεις
Η τεχνολογία των drone έχει αποδείξει την ικανότητά της να επιταχύνει τις παραδόσεις, μειώνοντας τους χρόνους παράδοσης που παρατηρούνται στις παραδοσιακές μορφές του τελικού στάδιου παράδοσης. Οι μεγάλοι χρόνοι παράδοσης για την παράδοση κρίσιμων ανταλλακτικών, ζωτικής σημασίας ιατρικών εξαρτηνάτων ή απαραίτητων εγγράφων, έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια χρόνου και την αύξηση του κόστους. Η χρήση γρήγορων και αξιόπιστων αυτοκινούμενων αεροσκαφών θα συμβάλει στον περιορισμό στο ελάχιστο του χρόνου αναμονής των παραδόσεων στα πλοία. Στην δοκιμή της Wilhelmsenι η παράδοση του δέματος έγινε με ταχύτητα 10-30 m/s.
Μικρότερη εξάρτηση από την εργασία
Σήμερα, η χρήση σκαφών μεταφοράς απαιτεί συνήθως τη χρήση συρματόσχοινων, γερανών ή/και πληρώματος που θα σκαρφαλώσει επί του πλοίου για να παραδώσει τα δέματα. Τα ημι-αυτόνομα drones είναι λιγότερο εξαρτώμενα από την εργασία, όντας προ-προγραμματισμένα γαι να εξασφαλίζουν ακριβή προσγείωση στο κατάστρωμα του πλοίου, η οποία και θα διασφαλίζει την απρόσκοπτη παράδοση σημαντικών πακέτων.
Η Wilhelmsen αναμένει λοιπό ότι η χρήση των drones θα αυξηθεί σε μια σειρά βιομηχανικών τομέων τα επόμενα χρόνια. Συγχρονιζόμενη με τις μελλοντικές εξελίξεις, σκοπεύει να ξεκινήσει ένα πιλοτικό πρότζεκτ μεγάλης κλίμακας σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους λιμένες του κόσμου το 2017.Τα εμπόδια στην εφαρμογή των drones για τις τελικες παραδόσεις σε πλοία έχουν να κάνουν κυρίως με την πολυπλοκότητα των παγκόσμιων κανόνων αεροπορίας και τους περιορισμούς που επιβάλλονται στα μη επανδρωμένα οχήματα.
Προς το παρόν, αν θέλετε να δείτε πώς θα μοιάζουν οι παραδόσεις drones σε πλοία στο μέλλον, παρακολουθήστε το παρακάτω διαφημιστικό βίντεο της εταιρειας:
Διαβάστε επίσης: Χρήση drones για ανεφοδιασμό των πλοίων της δοκιμάζει η Maersk