Η Zergratran με έδρα τη Φλόριντα, μια εταιρεία υποδομής μεταφορών με γνώμονα τη βιωσιμότητα, επιδιώκει να συγκεντρώσει 75 εκατομμύρια δολάρια από χρηματοδότηση ως αρχικό βήμα για την κατασκευή μιας εναλλακτικής λύσης στη Διώρυγα του Παναμά για εμπορευματοκιβώτια.
Το Puerto Internacional Las Americas (PILA) σχεδιάζεται να είναι μια υπόγεια σήραγγα που θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία Maglev (που προέρχεται από τη μαγνητική αιώρηση) για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε λιγότερο από 30 λεπτά μεταξύ πλήρως αυτοματοποιημένων λιμένων στις ακτές του Ατλαντικού και του Ειρηνικού της βόρειας Κολομβίας.
Αυτός ο «πράσινος ναυτιλιακός διάδρομος» μήκους 80 μιλίων θα βοηθήσει να πραγματοποιηθεί ένας ο ναυτιλιακός τομέας που θα διαθέτει μια αξιόπιστη διαδρομή για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών, δήλωσε η εταιρεία σε δελτίο τύπου. Η τεχνολογία Maglev και η γραμμική επαγωγική πρόωση θα είναι εξ ολοκλήρου ηλεκτρική και μη ρυπογόνος.
Το σχέδιο της Zergratran αντιμετωπίζει την ανάγκη για πρόσθετες θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές γύρω από την πολυσύχναστη Διώρυγα του Παναμά. Η τεχνολογία, που χρησιμοποιείται ήδη για τρένα υψηλής ταχύτητας, αναμένεται να επιτρέψει ταχύτερες, φθηνότερες και πιο αποτελεσματικές μεταφορές.
Η Zergratran θα κατέχει και τα δύο λιμάνια και θα αδειοδοτεί την τεχνολογία γερανών και τα σχέδια λιμένων της στη βιομηχανία. Ωστόσο, μετά από 25 χρόνια λειτουργίας, απαιτείται να παραδοθεί η ιδιοκτησία των λιμανιών και της σήραγγας στο δημόσιο.
Ο Byron Bennett, Διευθύνων Σύμβουλος της Zergratran, συζητώντας την πρωτοβουλία στο LinkedIn, υποστήριξε ότι το κανάλι του Παναμά υποφέρει από καθυστερήσεις.
«Τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων συνήθως πρέπει να περιμένουν περίπου 10-12 ημέρες για να περάσουν από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό ωκεανό και το αντίθετο. Αντιμετωπίζουμε την ανάγκη για πρόσθετη χωρητικότητα και τα 13.000+ teu πλοία δεν μπορούν να διασχίσουν το κανάλι», ισχυρίστηκε ο Bennett.
Η εύρεση εναλλακτικών διαδρομών που θα παρακάμπτουν το κανάλι του Παναμά δεν είναι κάτι καινούριο. Πριν 8 χρόνια μία Κινέζικη εταιρεία έκανε έρευνα για την ανάπτυξη μιας πλωτής οδού μήκους 284 χιλιομέτρων στη Νικαράγουα, η οποία όμως δεν υλοποιήθηκε ποτέ.