Πειραιάς
19°C

Ένοχοι 4 αξιωματικοί για την χειρότερη θαλάσσια ρύπανση στη Σιγκαπούρη τα τελευταία 10 χρόνια- Οι ποινές

Δημοσιεύθηκε στις

14/03/2025

από

Τέσσερις από τους αξιωματικούς της βυθοκόρου Vox Maxima τηςVan Oord παραδέχτηκαν την ενοχή τους σε δικαστήριο της Σιγκαπούρης την Πέμπτη, για την σύγκρουση με το δεξαμενόπλοιο Marine Honour τον Ιούνιο του 2024. Τα τέσσερα άτομα αντιμετωπίζουν υψηλά πρόστιμα για την πρόκληση της χειρότερης πετρελαιοκηλίδας στη Σιγκαπούρη την τελευταία δεκαετία.

Ο Richard Ouwehand, ηλικίας 49 ετών, ήταν ο πλοίαρχος της βυθοκόρου τη στιγμή του συμβάντος. Ο Μάρτιν Χανς Σίνκε, ηλικίας 48 ετών, ήταν ο υποπλοίαρχος ο οποίος και είχε βάρδια στην γέφυρα και ήταν υπεύθυνος για τη ναυσιπλοΐα από το Western Anchorage στο ναυπηγείο SDT Engineering Marine Tuas. Ο Eric Peijpers, 56 ετών, ήταν ο δεύτερος μηχανικός και ο Merijn Heidema, 26 ετών, ήταν ο τρίτος μηχανικός.

Το ιστορικό της σύγκρουσης

Το Vox Maxima (43.400 dwt) βρισκόταν εν πλω στις 14 Ιουνίου όταν το πλοίο έχασε την πρόωση και την ικανότητα πηδαλιουχίας του με αποτέλεσμα να χτυπήσει το δεξαμενόπλοιο Marine Honor (9.000 dwt) ενώ αυτό βρισκόταν προσδεμένο δίπλα σε άλλο πλοίο στον τερματικό σταθμό Pasir Panjang. Μία από τις δεξαμενές του πλοίου άνοιξε και εκτιμάται ότι 400 τόνοι πετρελαίου fuel (μαζούτ) διέρρευσαν στην θάλασσα και επεκτάθηκαν στην ακτογραμμή σε ευαίσθητες περιβαλλοντικές περιοχές.

Οι εισαγγελείς είπαν στο δικαστήριο ότι ο καθαρισμός διήρκεσε περισσότερους από δύο μήνες και ότι η πλήρης έκταση του συμβάντος ακόμη αναλύεται. Το Marine Honor συνεχίζει να υποβάλλεται σε επισκευές με εκτιμώμενο κόστος 5 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ. Σύμφωνα με τις εκθέσεις, τουλάχιστον έξι από τις δεξαμενές έρματος του πλοίου, 10 δεξαμενές φορτίου και μια δεξαμενή καταλοίπων υπέστησαν ζημιές.

Τα αίτια της σύγκρουσης

Σύμφωνα με αναφορές η βυθοκόρος έχασε την πρόωση της και την ικανότητα πηδαλιουχίας κατά τη διάρκεια του συμβάντος με τις λεπτομέρειες να βγαίνουν στη δημοσιότητα κατά τη διάρκεια των ακροάσεων. Το πρωί της 14ης Ιουνίου, οι μηχανικοί που είχαν βάρδια εκτελούσαν εργασίες συντήρησης ενώ το πλοίο βρισκόταν αγκυροβολημένο. Μεταξύ των υπόλοιπων ενεργειών τους, άνοιξαν και τον διακόπτη κυκλώματος στον πίνακα διανομής υψηλής τάσης, σταματώντας την τροφοδοσία του μετασχηματιστή υποβάθμισης στη δεξιά πλευρά του πλοίου.

Το μεσημέρι άλλαξε η βάρδια στο μηχανοστάσιο. Ο Peijpers και η Heidema που ανέλαβαν βάρδια ενημερώθηκαν ότι το πλοίο θα πρέπει να είναι έτοιμο να κινηθεί στη 1:30 μ.μ. τοπική ώρα στο ναυπηγείο. Άλλαξαν από τη βοηθητική γεννήτρια στις κύριες γεννήτριες για να προετοιμαστούν, αλλά οι εισαγγελείς είπαν ότι απέτυχαν να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους και δεν συνειδητοποίησαν ότι ο διακόπτης κυκλώματος ήταν ακόμα ανοιχτός. Η μόνη ηλεκτρική ισχύς προερχόταν από τη γεννήτρια στην πλευρά της θύρας επειδή ο διακόπτης κυκλώματος είχε παραμείνει ανοιχτός.

ΒΙΝΤΕΟ: Γέμισαν πετρέλαιο οι παραλίες της Σιγκαπούρης μετά από την σύγκρουση δυο πλοίων

Όταν το πλοίο βρισκόταν πλέον εν πλω, και με τις δύο υδραυλικές αντλίες του να λειτουργούν, υπερφορτώθηκε ο διακόπτης κυκλώματος της πλευράς της θύρας, διακόπτοντας όλη την τροφοδοσία στον εξοπλισμό χαμηλής τάσης. Το πλοίο έχασε τον έλεγχο καθώς έχασε την πρόωση του και την ικανότητα πηδαλιουχίας.

Οι εισαγγελείς ισχυρίστηκαν ότι ο πλοίαρχος Ouwehand και ο υποπλοίαρχος Sinke δεν κατάφεραν να γυρίσουν στο σύστημα πηδαλιουχίας έκτακτης ανάγκης.

Το Vox Maxima πριν την σύγκρουση με το Marine Honour παραλίγο να συγκρουστεί και με το τάνκερ των 15.000 dwt Super Hero. Η έκθεση ανέφερε ότι το πλήρωμα του δεξαμενόπλοιου μπόρεσε να αλλάξει ταχύτητα και πορεία για να αποφύγει την σύγκρουση. Ωστόσο, το εκτός ελέγχου Vox Maxima στη συνέχεια χτύπησε στο Marine Honour.

Οι ποινές

Οι εισαγγελείς είπαν στο δικαστήριο ότι στον πλοίαρχο και τον αξιωματικό φυλακής θα πρέπει να επιβληθεί πρόστιμο μεταξύ 15.000 και 22.500 δολαρίων ΗΠΑ. Η σύσταση για τους δύο μηχανικούς ήταν να επιβληθεί πρόστιμο μεταξύ 30.000 και 37.500 δολαρίων στον καθένα. Αντιμετώπιζαν μέγιστη ποινή φυλάκισης έως και δύο ετών και πρόστιμα έως περίπου 37.5000 $ ΗΠΑ ο καθένας.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
19°C