Πειραιάς
19°C

Έπαινος για τις ηρωικές προσπάθειες του πληρώματος του δεξαμενόπλοιου Stena Immaculate

18/03/2025

Σε εξέλιξη βρίσκεται η επιχείρηση διάσωσης στο δεξαμενόπλοιο Stena Immaculate, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου Crowley και η πλοιοκτήτρια εταιρεία Stena Bulk.

Η ομάδα διάσωσης με δήλωση της την Κυριακή 16 Μαρτίου, επιβεβαίωσε ότι η ζημιά που προκλήθηκε στο δεξαμενόπλοιο Stena Immaculate από το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Solong, περιορίστηκε σε μια δεξαμενή φορτίου που περιείχε καύσιμο Jet-A1 και μια δεξαμενή έρματος που περιείχε θαλασσινό νερό.

«Πριν αναγκαστεί να εγκαταλείψει το πλοίο, το πλήρωμα είχε την ψυχραιμία και το καθαρό μυαλό ώστε να ενεργοποιήσουν τα «κανονάκια» κατασβέσεως πυρκαγιάς ώστε να παρέχουν νερό με σκοπό την ψύξη στις διπλανές δεξαμενές φορτίου», δήλωσε ο Cal Hayden, αντιπρόεδρος της Crowley. «Παραμένουμε πλήρως δεσμευμένοι να υποστηρίξουμε την επιχείρηση του Ηνωμένου Βασιλείου στο πλοίο Stena Immaculate και σε οποιαδήποτε περιβαλλοντική αποκατάσταση».

Την ώρα της σύγκρουσης, το Stena Immaculate μετέφερε 220.000 βαρέλια καυσίμου Jet-A1. Με βάση την αξιολόγηση της ομάδας διάσωσης, επιβεβαιώθηκε ότι 17.515 βαρέλια καυσίμου Jet-A1 έχουν χαθεί λόγω της σύγκρουσης και της πυρκαγιάς. Το υπόλοιπο φορτίο και οι δεξαμενές είναι ασφαλή.

Διαβάστε ακόμα: Σύγκρουση στη Βόρεια Θάλασσα: Βίντεο μέσα από το πλοίο λίγο μετά την σύγκρουση

Η θέση της Ακτοφυλακής του Ηνωμένου Βασιλείου παραμένει ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για θαλάσσιας ρύπανση από το δεξαμενόπλοιο.

Η επιχείρηση διάσωσης βρίσκεται σε εξέλιξη και θα χρειαστεί χρόνος για να ολοκληρωθεί. Το σχέδιο διάσωσης και ρυμούλκησης θα οριστικοποιηθεί σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές.

Η έρευνα της MAIB συνεχίζεται

Στην πιο πρόσφατη ενημέρωση για το περιστατικό, το Τμήμα Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου (MAIB) είπε ότι ανέπτυξε αμέσως μια ομάδα επιθεωρητών στο Grimsby για να ξεκινήσει μια προκαταρκτική αξιολόγηση.

Έκτοτε, στη MAIB προστέθηκαν εκπρόσωποι από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ, την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ και την Αρχή Διερεύνησης Θαλάσσιας Ασφάλειας της Πορτογαλίας. Έπειτα από διαβουλεύσεις με αυτές τις αρχές του κράτους σημαίας, έχει συμφωνηθεί ότι το Τμήμα Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων θα ηγηθεί της έρευνας ασφαλείας με την Πορτογαλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες να ενεργούν ως ουσιαστικά ενδιαφερόμενα κράτη.

Η προτεραιότητα ήταν να δοθεί στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης ο χρόνος για να αναλάβουν τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, να ασφαλίσουν τα πλοία και να αξιολογήσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Διαβάστε ακόμα: Από την Ελλάδα είχε αποπλεύσει το τάνκερ!

Ενώ αυτή ήταν σε εξέλιξη, οι έρευνες της MAIB επικεντρώθηκαν στη συλλογή μαρτύρων και στη λήψη ψηφιακών δεδομένων. Μόλις καταστεί ασφαλές, η MAIB θα πραγματοποιήσει λεπτομερή επιθεώρηση και των δύο πλοίων και θα αναλάβει την ανάκτηση και των δύο καταγραφέων δεδομένων ταξιδιού (VDR).

Σκοπός της έρευνας της MAIB θα είναι να διαπιστωθεί η αιτία των γεγονότων που οδήγησαν σε αυτό το τραγικό ναυτικό ατύχημα, να κατανοηθεί γιατί συνέβη και να γίνουν συστάσεις για την αποφυγή επανάληψης παρόμοιων ατυχημάτων στο μέλλον.

Το ιστορικό της σύγκρουσης

Από τις αρχικές έρευνες που έγιναν, είναι γνωστό ότι ο Solong ταξίδευε συχνά μεταξύ Grangemouth και Rotterdam και χρησιμοποιούσε τακτικά τη θαλάσσια διαδρομή που ακολουθούσε την ημέρα της σύγκρουσης.

Το πρωί της Δευτέρας στις 0130 UTC, το Solong πέρασε ανατολικά του φάρου Longstone και άλλαξε πορεία σε μια κατεύθυνση περίπου 150° με ταχύτητα περίπου 16,4 κόμβων. Στις 0947 UTC χτύπησε το τάνκερ Stena Immaculate που ήταν αγκυροβολημένο στην είσοδο του ποταμού Humber. 36 μέλη του πληρώματος και από τα δύο πλοία διασώθηκαν, αλλά δυστυχώς ένα μέλος του πληρώματος από το Solong παραμένει αγνοούμενο και θεωρείται νεκρό.

Εκτός από τη συνέχιση της συλλογής μαρτυριών, περαιτέρω ερευνητικές εργασίες θα προσπαθήσουν να καθορίσουν τις πρακτικές ναυσιπλοΐας και στα δύο εμπορικά πλοία, την επάνδρωση και της κόπωσης του πληρώματος, την κατάσταση και τη συντήρηση των εμπλεκόμενων πλοίων, και τις περιβαλλοντικές συνθήκες της εποχής.

Διαβάστε ακόμα: Στο δικαστήριο για ανθρωποκτονία από βαριά αμέλεια καπετάνιος του πλοίου μεταφοράς κοντέινερ

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
19°C