Επαναλειτουργεί από τον Ιούλιο η Διώρυγα της Κορίνθου, με νέο ρυμουλκό και online ticketing

Νέα αναπτυξιακή πνοή που θα αποφέρει προοπτικά, σημαντικά οφέλη στην τοπική κοινωνία και την εθνική οικονομία, αποκτά με την πρώτη φάση επαναλειτουργίας της από τον Ιούλιο η Διώρυγα της Κορίνθου, το πλέον εμβληματικό έργο της νεότερης Ελλάδας, σημειώνει σε σχετική ανακοίνωση το Υπερταμείο.

Ενδεικτικά της νέας εποχής για τη Διώρυγα της Κορίνθου (Α.Ε.ΔΙ.Κ), είναι οι αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους πελάτες της μέσα από την παράλληλη έναρξη- από τον Ιούλιο- του νέου δυναμικού portal και των e-commerce υπηρεσιών της εταιρείας. Επιπλέον η δημιουργία νέας κουλτούρας πελατειακής φροντίδας μέσω Internet και η παροχή υψηλού επιπέδου εξατομικευμένων υπηρεσιών, όπως η online αναγγελία (άφιξης/διέλευσης) και το online ticketing.

Η Α.Ε.ΔΙ.Κ, προχώρησε στην απόκτηση του νέου Ρυμουλκού ‘’ΒΕΡΓΙΝΑ’’ εντός του πρώτου τετραμήνου του 2022, και ακολούθως προχώρησε στην άμεση ενσωμάτωση του στον υπάρχοντα στόλο που διαθέτει. Το Ρυμουλκό είναι νεότερης Ναυπήγησης και Τεχνολογίας και ενισχύει το στόχο της εταιρείας για την παροχή αξιόπιστων υπηρεσιών. Δίνει τη δυνατότητα στους συνεργάτες της ΑΕΔΙΚ να το χρησιμοποιούν για τη ρυμούλκηση κατά τη διέλευση της Διώρυγας, όπως επίσης και για τη ρυμούλκηση και συνδρομή στους χειρισμούς ασφαλούς πρόσδεσης εμπορικών πλοίων στους Λιμένες Κορίνθου, Κιάτου, Θίσβης, Καλαμακίου και Σουσακίου.

Παράλληλα, στα έργα αναβάθμισης, τα οποία ξεκινούν άμεσα, εντάσσεται η περίφραξη κατά μήκος της Διώρυγας (εντός του 2022), αλλά και η εκκίνηση της πεζοδρόμησης μιας έκτασης 3,5 χιλιομέτρων, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Τα έργα αυτά θα αλλάξουν συνολικά τη μορφή της περιοχής, θα την αναβαθμίσουν περαιτέρω αισθητικά και θα επιτρέψουν την ασφαλή πρόσβαση στους επισκέπτες.

Η πρώτη φάση των έργων ολοκληρώνεται, επιτρέποντας την επανεκκίνηση των διελεύσεων της Διώρυγας από τον Ιούλιο. Από το φθινόπωρο η Διώρυγα θα διακόψει για ολιγόμηνο διάστημα τη λειτουργία της, καθώς την περίοδο εκείνη η διέλευση των πλοίων είναι πολύ περιορισμένη, οπότε και θα ξεκινήσει η δεύτερη φάση του έργου. Στόχος είναι να ολοκληρωθεί η θωράκισή της έναντι των κατολισθήσεων με τη σταθεροποίηση των πρανών.

Το στόχο αυτό υπηρετεί επικουρικά και η μελέτη βιωσιμότητας (feasibility study) για όλο το μήκος της Διώρυγας, στην οποία προχώρησε το Υπερταμείο, προκειμένου να εξεταστεί ποια επιπλέον έργα μπορεί να χρειαστεί να γίνουν για τη σωστή συντήρηση του σημαντικού αυτού μνημείου.

Παράλληλα, στόχος του Υπερταμείου είναι και η περαιτέρω στοχευμένη αξιοποίηση της περιοχής. Για το λόγο αυτό έχει εκπονηθεί αναπτυξιακό σχέδιο με τις ενδεδειγμένες εμπορικές χρήσεις, οι οποίες θα αναδείξουν την περιοχή και θα ωφελήσουν τους ανθρώπους της.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι διελεύσεις πλοίων στη Διώρυγα της Κορίνθου σε περίοδο κανονικότητας (έτος 2019) ανήλθαν σε 11.417 (σημειώνοντας αύξηση +7,5%), ενώ το 55% αυτών σχετίζεται με την τουριστική δραστηριότητα, γεγονός που καταδεικνύει τη σημασία και τη δυναμική του έργου, μετά το πέρας των έργων αποκατάστασης, για την ευρύτερη περιοχή. Το κανάλι το χρησιμοποιούν όλων των ειδών τα πλοία, από μικρά τουριστικά, μέχρι μεγάλα εμπορικά, κρουαζιερόπλοια και γκαζάδικα. Ειδικά για τα κρουαζιερόπλοια ο διάπλους από τη διώρυγα αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες εμπειρίες του ταξιδιού.

Χρήσιμες πληροφορίες για τη Διώρυγα

Η Διώρυγα αποτελεί σημαντικό διεθνή κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών, καθώς είναι η συντομότερη και ασφαλέστερη θαλάσσια οδός για πλοία ερχόμενα από λιμάνια του Ιονίου, της Αδριατικής, της νότιας Ιταλίας, αλλά και για τα πλοία που περνούν από τον πορθμό της Μεσσήνης με κατεύθυνση λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας και αντίστροφα.

Ενδεικτικά, η απόσταση από την Πάτρα έως τον Πειραιά, μέσω της Διώρυγας, είναι 100 ναυτικά μίλια, ενώ με τη Διώρυγα κλειστή ένα σκάφος είναι υποχρεωμένο να κάνει τον περίπλου της Πελοποννήσου και να διανύσει 295 ναυτικά μίλια.

Το έργο της αποκατάστασης της Διώρυγας περιλαμβάνει:

– Εκσκαφές σε μήκος 1 χλμ. για τη σταθεροποίηση των υφισταμένων πρανών.
– Τον καθαρισμό της Διώρυγας από προϊόντα καταπτώσεων και συντρίμματαλιθεπένδυσης της αρχικής κατασκευής.
– Την κατασκευήπασσαλότοιχου για την εξασφάλιση της προστασίας του ποδός του πρανούς της Διώρυγας.
– Την κατασκευή μέτρων ενίσχυσης της θεμελίωσης του νοτίουακροβάθρου της γέφυρας των αγωγών μεταφοράς λυμάτων.
– Την κατασκευή όλων των έργων διευθέτησης και απορροής των επιφανειακών υδάτων.

Διαβάστε ακόμα