Επενδύσεις 8 δισ $ σε νέες κατασκευές από τους Έλληνες εφοπλιστές

naupigiseis_ploion_

Δυναμική παρουσία στις νέες κατασκευές συνέχισαν να έχουν το πρώτο εξάμηνο του έτους οι Έλληνες εφοπλιστές πραγματοποιώντας επενδύσεις ύψους άνω των 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να αρχίσουν να κινούνται πιο συντηρητικά στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny οι Έλληνες εφοπλιστές το πρώτο εξάμηνο τοποθέτησαν παραγγελίες για την κατασκευή 206 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 21.529.421 τόνων. Το αντίστοιχο περυσινό διάστημα είχαν τοποθετήσει παραγγελίες για 128 πλοία. Δηλαδή καταγράφεται αύξηση στον αριθμό των πλοίων κατά 61%.

Σε ότι αφορά τις κατηγορίες πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές επέλεξαν να επενδύσουν κυρίως σε φορτηγά –χύδην (Bulkcarriers) τοποθετώντας παραγγελίες για 102 πλοία. Ο κύριος όγκος των παραγγελιών αφορά «μεσαίου μεγέθους» πλοία 74 πλοία, χωρητικότητας από 40.000 τόνους έως 78.999 τόνους.

Ειδικότερα, ανά κατηγορία:
Handymax 40,000-49,999 τόνους 4
Supramax 50,000-59,999 τόνους 8
Ultramax 60,000-67,000 37
Panamax 70,000-78,999 25

Στα μεγάλα μεγέθους πλοία 26 ανήκουν στην κατηγορία Capesize 120,000-219,999 και μόλις δύο στην κατηγορία VLOC >-220,000.

Στα δεξαμενόπλοια τοποθετήθηκαν συνολικά 59 παραγγελίες πλοίων, στην συντριπτική τους πλειοψηφία μεταφοράς αργού πετρελαίου (μαζούτ) και μόλις 16 για την μεταφορά παραγώγων πετρελαίου.

Σε ότι αφορά τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου οι επιλογές εστιάζονται σε μεγάλα πλοία και ειδικότερα 15 είναι κατηγορίας Aframax (χωρητικότητα 80,000-119,999 τόνων), 16 είναι τα Suezmax (120,000-160,000) και 12 Vlcc (161,000-320,000).

Επίσης, 18 παραγγελίες αφορούσαν υγραεριοφόρα πλοία και 22 πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ

Τον Ιούνιο

Ειδικά τον Ιούνιο σύμφωνα, πάντα, με στοιχεία της Golden Destiny τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 29 νεότευκτα πλοία, των οποίων η αξία ξεπερνάει το 1,2 δισεκατομμύριο δολάρια. Ο αριθμός είναι μικρότερος κατά 6% σε σύγκριση με το Μάιο (είχαν τοποθετηθεί παραγγελίες για 31 πλοία) και αυξημένος κατά 32% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2013 (είχαν τοποθετηθεί 22 παραγγελίες πλοίων.

Ανάμεσα στις εταιρείες, που τοποθέτησαν παραγγελίες είναι:
• Η Blue Planet, συμφερόντων Ν. Αποδιάκου, η οποία τοποθέτησε παραγγελία για 3 φορτηγά- χύδην με τιμή 27 εκατομμύρια δολάρια το καθένα,
• Η Arcadia Shipmgnt του Κ. Αγγελόπουλου, πατέρα των ιδιοκτητών της ΚΑΕ Ολυμπιακός, η οποία τοποθέτησε παραγγελία για δύο μεγάλα δεξαμενόπλοια με τιμή 101 εκατομμύρια δολάρια.
• Η Ceres Shipping Ltd του Πήτερ Λιβανού, η οποία τοποθέτησε παραγγελία για 7 πλοία.
• Η Kyklades Maritime της οικογένειας Αλαφούζου τοποθέτησε παραγγελία για 4 πλοία χωρητικότητας 158.000 τόνων το καθένα. Το κάθε πλοίο θα κοστίζει 65 εκατομμύρια δολάρια.
• Η Stealthgas του κ. Χάρη Βαφειά η οποία τοποθέτησε παραγγελία για δύο πλοία μεταφοράς υγραέριου. Η αξία του καθενός υπολογίζεται σε 52 εκατομμύρια δολάρια.

pireas2day.gr