Σε μια περίοδο, που η ναυλαγορά στα φορτηγά- χύδην (bulk carriers) χαρακτηρίζεται από μεγάλη αβεβαιότητα, οι Έλληνες εφοπλιστές αιφνιδιάζουν- όπως συνηθίζουν- και προχώρησαν, μέσα σε μια εβδομάδα, σε επενδύσεις της τάξης των 100 εκατομ. δολαρίων σε πλοία αυτής της κατηγορίας από «δεύτερο χέρι».
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, μόνο την τελευταία εβδομάδα, άλλαξαν χέρια, έξη bulk carriers. Όμως, τα πέντε από αυτά ανήκαν και προηγουμένως σε ελληνικών συμφερόντων εταιρείες και μάλιστα τα τέσσερα είχαν και την ελληνική σημαία. Ξεχωριστή περίπτωση αποτελεί η πώληση σε πλειστηριασμό ενός πλοίου, που αποτυπώνει τις περιπέτειες στις οποίες έχει μπει λόγω της πτώσης των ναύλων η εταιρεία των αδελφών Τσάγκαρη
Ειδικότερα, όπως σημειώνει στην εβδομαδιαία ανάλυσή της η Golden Destiny, ο Οκτώβριος τελείωσε με μείωση των εισαγωγών από την χώρα- βαρόμετρο της ναυλαγοράς, την Κίνα, παρά τη πτώση τιμών εξαιτίας εποχικών παραγόντων αλλά και της ασθενούς οικονομίας.
Ειδικά, για τα bulk carriers οι προοπτικές μέχρι το τέλος του χρόνου είναι ζοφερές καθώς αναλυτές διαβλέπουν ότι οι προοπτικές της ζήτησης για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα δεν αναμένεται να αυξηθούν το επόμενο δίμηνο, καθώς διάφοροι τομείς της βιομηχανίας, όπως η χαλυβουργία έχουν αρχίσει να μειώνουν την παραγωγή λόγω της συνεχιζόμενης μείωσης της ζήτησης προϊόντων.
Ένας ακόμα ανασταλτικός παράγοντας είναι οι υψηλοί εισαγωγικοί δασμοί, που επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση της Κίνας, από τον Οκτώβριο.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.