Επιδεινώνεται η κρίση της αλλαγής των πληρωμάτων

Πριν από ένα χρόνο η κρίση της αλλαγής των πληρωμάτων είχε προσελκύει την προσοχή των μέσων μαζικής ενημέρωσης, αλλά τώρα φαίνεται ότι δεν υπάρχει το ίδιο ενδιαφέρον και φαίνεται να αντιμετωπίζεται όλο αυτό ως κάτι φυσιολογικό, ενώ οι διαχειρίστριες και πλοιοκτήτριες εταιρείες πλοίων συνεχίζουν να παλεύουν με πολλές ημέρες καραντίνας, ταξιδιωτικούς περιορισμούς και κανονισμούς που απλώς απαγορεύουν την αλλαγή πληρωμάτων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Anglo-Eastern Univan Bjorn Hojgaard εξέφρασε την απογοήτευση του ότι η κρίση της αλλαγής του πληρώματος χειροτερεύει και όχι καλυτερεύει, και δήλωσε ότι η ευθύνη βαραίνει ξεκάθαρα τα λιμάνια και τα κράτη.

«Ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε τους ναυτικούς το 2021 είναι απολύτως ντροπιαστικός. Από τότε που ξεκίνησε η πανδημία, τα τμήματα πληρώματος σε όλο τον κόσμο έχουν προσπαθήσει να διευκολύνουν την αλλαγή του πληρώματος ενάντια σε όλο και πιο δύσκολες συνθήκες», είπε ο Hojgaard.

«Και οι ναυτικοί στο πλοίο αντιμετωπίζονται όλο και περισσότερο ως εργαζόμενοι δεύτερης και τρίτης κατηγορίες, παρά το γεγονός ότι διατήρησαν ζωντανή την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού που ονομάζουμε ναυτιλία σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας – προς τεράστιο όφελος για ανθρώπους και κράτη».

Περιγράφοντας την τρέχουσα κατάσταση είπε ότι οι εμβολιασμένοι ναυτικοί έπρεπε να τεθούν σε καραντίνα για 14 – 21 ημέρες πριν και μετά τις πτήσεις τους στο λιμάνι επιβίβασης, και στη συνέχεια συχνά ζητούσαν να απομονωθούν για άλλες 14 ημέρες μόλις επέβαιναν. Ακόμα κι αν τραυματιστούν κατά τη διάρκεια της εργασίας τους, πολλά κράτη αρνούνται να τους επιτρέψουν να βγουν στην στεριά σε κάποιο νοσοκομείο για θεραπεία.

Στην καθημερινή τους εργασία κινδυνεύουν να μολυνθούν με τον ιό του Covid-19 από την αλληλεπίδραση και την επαφή με πιλότους και εργαζόμενους στο λιμάνι, αλλά όταν λήξει η σύμβαση τους θα χρειαστούν μήνες για να βρουν ένα λιμάνι που επιτρέπει τον επαναπατρισμό τους. Ενώ ο Hojgaard είπε ότι οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές έκαναν ό, τι περνούσε από το χέρι τους για να διευκολύνουν την αλλαγή του πληρώματος, οι ένοχοι ήταν τα κράτη και τα λιμάνια που εμποδίζουν τη διαδικασία.

«Όχι, οι πραγματικοί ένοχοι εδώ είναι τα λιμάνια και τα κράτη που αποφασίζουν ότι, ναι, θέλουν τα πλοία και το φορτίο τους, αλλά όχι, δεν επιτρέπουν την αλλαγή του πληρώματος. Όχι στη πόρτας μου! Μπορείτε να το κάνετε κάπου αλλού, σας ευχαριστώ πολύ! »

Σημείωσε ότι η αλλαγή του πληρώματος ανατολικά του Σουέζ ήταν η εξαίρεση και όχι ο κανόνας σε μια κατάφωρη αδιαφορία για το ανθρωπιστικό κόστος για τους ναυτικούς.

Το εάν οι ναυτικοί είναι εμβολιασμένοι ή όχι δεν έχει καμία διαφορά στις πολιτικές πολλών λιμένων.

«Η απαίτηση από τα πλοία και τα φορτία τους να καλούν τα λιμάνια τους, και ταυτόχρονα να περιμένουμε από άλλες χώρες και λιμάνια να αναλάβουν την πλήρη ευθύνη για τη διευκόλυνση της αλλαγής του πληρώματος είναι πραγματικά μη βιώσιμη. Είναι κοντόφθαλμο και είναι λάθος », δήλωσε ο Hojgaard.

Ο Hojgaard φυσικά δεν είναι ο μόνος που εκφράζει αυτές τις ανησυχίες.

Μιλώντας στη Marine Money Asia την περασμένη εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της Berge Bulk James Marshall παρουσίασε λεπτομερώς ορισμένα από τα τρέχοντα προβλήματά στον επαναπατρισμό του πληρώματος.

«Είναι απογοητευτικό, είναι δύσκολο να ξεμπαρκάρει το πλήρωμα από τα πλοία μας αυτή τη στιγμή, και πρόκειται για ανθρώπους που βρίσκονται στη θάλασσα για έξι μήνες και είναι και υγιείς από Covid λόγω του ότι βρίσκονται σε καραντίνα τους τελευταίους έξι μήνες».

Ο Marshall είπε ότι προς το παρόν έχουν ένα πλοίο στην Ευρώπη όπου δεν μπορούν να ξεμπαρκάρουν το πλήρωμα και έχουν πάει σε διάφορα λιμάνια σε μια προσπάθεια να το καταφέρουν. Σε αυτή την περίπτωση οι Κινέζοι ναυτικοί πρέπει να μένουν σε καραντίνα τριών εβδομάδων πριν επαναπατριστούν, αλλά τα περισσότερα ευρωπαϊκά λιμάνια απαιτούν από το πλήρωμα να πετάξει εντός επτά ημερών.

«Είναι μεγάλο πρόβλημα. Είναι πρόβλημα υλικοτεχνικής υποστήριξης και είναι πρόβλημα ψυχικής υγείας για τους ναυτικούς μας, οπότε ανησυχούμε πολύ γι ‘αυτούς και εργαζόμαστε πολύ σκληρά. Προσπαθούμε το καλύτερο, όλοι προσπαθούν για το καλύτερο, αλλά είναι μια πολύ δύσκολη κατάσταση », είπε.

Διαβάστε ακόμα