Επιβάτες ζητάνε «γερές» αποζημιώσεις από εταιρεία κρουαζιέρων

epivates_zhtane_geres_apozhmiwseis_apo_etaireia_krouazierwn_

Μια ομάδα επιβατών μήνυσε την εταιρεία κρουαζιέρων Carnival, έπειτα από μια πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο που άφησε το πλοίο ακυβέρνητο για ημέρες, ζητώντας από την εταιρεία να πληρώνει 5.000 δολάρια το μήνα για το υπόλοιπο της ζωής τους για ιατρικούς λογαριασμούς και ψυχική οδύνη.

Η αγωγή που ασκήθηκε από 33 επιβάτες του άτυχου ταξιδιού του 2013, όπως και μια δεύτερη δίκη που εκκρεμεί με τρεις φορές περισσότερους ενάγοντες, ενδέχεται να αλλάξουν το “καθεστώς εξαίρεσης” των εταιρειών κρουαζιέρας από νομικές ενέργειες, σύμφωνα με εμπειρογνώμονες στο θαλάσσιο δίκαιο.

Και οι δυο περιπτώσεις αναφέρονται στο ατύχημα που συνέβη τον Φεβρουάριο του 2013 στο πλοίο Carnival Triumph, όταν έπαθε βλάβη εν μέσω του 4ήμερου ταξιδιού από το Galvestonτου Τέξας με μια στάση στο Cozumel του Μεξικού.

Η πυρκαγιά ξέσπασε στο μηχανοστάσιο του πλοίου καθώς επέστρεφε από το Cozumel, με αποτέλεσμα το Triumph να μείνει στον Κόλπο του Μεξικού χωρίς ρεύμα, κλιματισμό και τουαλέτες για πέντε ημέρες. Οι επιβάτες περιγράφουν ότι τα λύμματα από τις χαλασμένες τουαλέτες έσταζαν στους διαδρόμους κι αυτοί αναγκάζονταν να κοιμούνται στο κατάστρωμα κάτω από αυτοσχέδιους μουσαμάδες, χωρίς μαγειρεμένο φαγητό.

Ο ομοσπονδιακός δικαστής της Νότιας Φλόριντας Donald Graham τελείωσε την περασμένη εβδομάδα την ακρόαση των μαρτύρων. Αναμένεται να εκδώσει την απόφαση μέσα στους επόμενους δύο μήνες, ενώ έχει ήδη επισημάνει ότι η διακοπή ρεύματος είναι σαφέστατα ευθύνη της Carnival.

Η εταιρεία Carnival Corp, ενώ αναγνωρίζει ότι οι πελάτες της υπέστησαν δυσάρεστες συνθήκες, δηλώνει ότι όλοι επέστρεψαν με ασφάλεια και ότι τους δόθηκαν πλήρεις αποζημιώσεις, δωρεάν εισιτήριο για μελλοντική κρουαζιέρα και 500 δολάρια επιπλέον ανά άτομο.

«Αυτή είναι μια ευκαιριακή μήνυση, που εξηγείται από την επιθυμία του δικηγόρου των ενάγοντων και των ίδιων των ενάγοντες να αρπάξουν χρήματα», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Μια από τους ενάγοντες, η 59χρονη Debra Oubre είπε ότι ήρθε αντιμέτωπη με κρίσεις πανικού και άγχους μετά την κρουαζιέρα, ενώ επίσης χρεώνει στο ταξίδι μια λοίμωξη του ουροποιητικού συστήματος.

Πολλές εταιρείες κρουαζιέρων, όπως η Carnival, προστατεύονται από ενδεχόμενες προσφυγές εκτυπώνοντας εισιτήρια με τα οποία οι επιβάτες δηλώνουν ότι παραιτούνται του δικαιώματος τους σε μια συλλογική αγωγή, πρακτική όμως που ενδεχομένως να κριθεί καταχρηστική.