Οι προετοιμασίες για την κατασκευή ενός χωρητικότητας 24.000 teu κοντέινερσιπ, το οποίο θα είναι κατά 5.000 teu μεγαλύτερο από το μέχρι στιγμής μεγαλύτερο σκάφος, ετοιμάζονται και θα μπορούσαν να ξεκινήσουν το 2016, σύμφωνα με προβλέψεις της Ocean Shipping Consultants (OSC).
Αυτοί οι “θαλάσσιοι γίγαντες” θα διαθέτουν μέγεθος 430 μέτρα επί 62 μέτρα, αν και το βύθισμα τους θα διατηρηθεί στα 16 μέτρα.
Οι τεχνικές μελέτες δείχνουν ότι το θαλάσσιο κόστος για ένα πλοίο χωρητικότητας 24.000 teu θα ήταν κατά 23,1% χαμηλότερο από εκείνη για ένα πλοίο 12.500 teu και κατά 17,4% χαμηλότερο από εκείνο για ένα πλοίο 16.000 teu, ανέφερε ο Andrew Penfold της Ocean Shipping Consultants.
“Υπάρχει μια σημαντική πρόσθετη εξοικονόμηση όταν μετακινούμαστε προς τα μέχρι και 24.000 teu πλοία… Παρά τις πληγές της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας, μια περαιτέρω παραγγελία ακόμα μεγαλύτερων πλοίων φαίνεται αναπόφευκτη”, πρόσθεσε ο ίδιος.
Οι κατασκευαστικές εργασίες αυτών των κολοσσιαίων δομών θα πρέπει να αναληφθούν από τις κορεάτικες ναυπηγικές βιομηχανίες, με βάση την εκτίμηση του Penfold.
Το άμεσο αποτέλεσμα της εμφάνισης τέτοιων πλοίων θα είναι η αύξηση της δραστηριότητας μεταφόρτωσης, το οποίο με τη σειρά του θα μπορούσε να έχει αρνητικές συνέπειες για φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών και των λιμανιών, καθώς θα πρέπει να αναβαθμίσουν την παραγωγική τους ικανότητά.