ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Eυκαιρίες από δεύτερο χέρι ψάχνουν οι εφοπλιστές

tanker_pontoporos_nautilia_-2

Μεγάλη δραστηριότητα στην αγορά πλοίων από «δεύτερο χέρι» συνεχίζουν να δείχνουν οι Έλληνες εφοπλιστές ενώ παραμένουν μακριά από τις ναυπηγικές εσχάρες…

Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny τον Οκτώβριο τοποθετήθηκαν από Έλληνες μόλις τρεις παραγγελίες για κατασκευή νέων πλοίων, όλες για δεξαμενόπλοια. Αντίθετα, δεν τοποθετήθηκε ούτε μια παραγγελία για όλες τις άλλες κατηγορίες πλοίων (bulk carrier, μεταφοράς κοντέϊνερ κ.α).

Αντίθετα, τον ίδιο μήνα στην αγορά από «δεύτερο χέρι» οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν συνολικά 26 πλοία, τα διπλάσια από τον Σεπτέμβριο, επενδύοντας 296.400.000 δολάρια.

Τα περισσότερα πλοία (19) ήταν μεταφοράς ξηρού φορτίου- χύδην (bulk carrier), 6 δεξαμενόπλοια και ένα πλοίο μεταφοράς κοντέϊνερ.

Όμως, σύμφωνα, πάντα, με στοιχεία της Golden Destiny η δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών συνεχίστηκε και την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, αφού από ένα σύνολο 28 αγοραπωλησιών οι Έλληνες απέκτησαν συνολικά 12 πλοία, χωρίς να αποκλείεται να είναι και περισσότερα αφού για άλλες 12 αγοραπωλησίες δεν έχει ανακοινωθεί η αγοράστρια εταιρεία.

Ειδικά, στο τομέα των bulk carrier από τις 17 αγοραπωλησίες τα 9 πλοία αγοράστηκαν από Έλληνες και ήταν τα εξής:
• Τέσσερα πλοία κατασκευής 2011, στην Κίνα, που αγοράστηκαν enbloc αντί 17 εκατομ. δολαρίων το καθένα και ήταν τα «ZOSCO QINGDAO», χωρητικότητας 180.389 τόνων, «ZOSCO JINHUA», χωρητικότητας 175.931 τόνων, «ZOSCO LISHUI», χωρητικότητας 175.911 τόνων και «NEW ZOSCO HANGZHOU», χωρητικότητας 175.851 τόνων.
• «EPSON TRADER», χωρητικότητας 82.656 τόνων, κατασκευής 2007 στην Ιαπωνία. Αγοράστηκε αντί 10,8 εκατομ. $
• «AGIA FILOTHEI», χωρητικότητας 58.802 τόνων, κατασκευής 2010, στη Κορέα. Αγοράστηκε αντί 11 εκατομ. $
• «INDIGO SPERA», χωρητικότητας 56.121 τόνων, κατασκευής 2011 στην Ιαπωνία. Αγοράστηκε αντί 12,9 εκατομ. $
• «NEMTAS 4», χωρητικότητας 56.023 τόνων, κατασκευής 2005, στην Ιαπωνία. Αγοράστηκε αντί 8,75 εκατομ. $. Και
• «RHL CATALINA», χωρητικότητας 53.553 τόνων, κατασκευής 2002, στην Ιαπωνία. Αγοράστηκε αντί 4,8 εκατομ. $. Η πώληση κατευθύνθηκε από δανείστρια τράπεζα και η παράδοσή του θα γίνει τον Ιανουάριο.

Στα δεξαμενόπλοια οι Έλληνες από τις 9 αγοραπωλησίες αγόρασαν τα εξής πλοία:
• «BRITISH CURLEW», χωρητικότητας 114.800 τόνων, κατασκευής 2004, στην Κορέα και «BRITISH MERLIN», χωρητικότητας 114.761 τόνων, κατασκευής 2003 στην Κορέα. Αγοράστηκαν enbloc αντί 29,3 εκατομ. $
• «NORD PRINCESS», χωρητικότητας 38.554 τόνων, κατασκευής 2006, στη Κίνα. Αγοράστηκε αντί 13,5 εκατ. $.

pireas2day.gr