Με τις περισσότερες προβλέψεις να δείχνουν ότι τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και στην έλλειψη κοντέινερ και πλοία θα συνεχιστούν και κατά την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων αλλά και στο 2022, οι πωλητές αναζητούν εναλλακτικές λύσης για να διατηρήσουν την ροή μεταφοράς εμπορευμάτων από την Ασία.
Στελέχη της Home Depot είπαν ότι η ιδέα της ναύλωσης πλοίων ειπώθηκε σαν αστείο στην αρχή σε μια συνάντηση, αλλά σύντομα η εταιρεία, μαζί με προμηθευτές της Wal-Mart, της IKEA, της Costco και άλλων, ασχολήθηκαν όλοι με την αγορά ναυλώσεων.
Το λιμάνι του Χιούστον υπογράμμισε αρκετές από τις τάσεις όταν τουίταρε φωτογραφίες την περασμένη εβδομάδα από ένα πλοίο μεταφοράς γενικού φορτίου που ξεφορτώνει κοντέινερ. Έγραψε: «Το φορτίο ηλεκτρονικού εμπορίου ανθεί και κινείται μέσω του λιμανιού του Χιούστον! Το φορτηγό πλοίο Star Lygra έφτασε στον τερματικό σταθμό Turning Basin με μερικά ασυνήθιστα ευτυχισμένα TEU».
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς γενικού φορτίου μεταφορικής ικανότητας 50.700 dwt έδειξε αρκετές από τις τάσεις που επικρατούν σήμερα στον τομέα της ναυτιλίας. Το πλοίο είχε αναχωρήσει από την Κίνα στα τέλη Αυγούστου με ένα φορτίο εμπορευματοκιβωτίων για την Amazon, τον μεγαλύτερο διαδικτυακό λιανοπωλητή στον κόσμο. Ο κολοσσός, ο οποίος εισήλθε για πρώτη φορά στο τομέα της ναυτιλίας πριν από πέντε χρόνια, όταν η κινεζική εταιρεία logistics άρχισε να κάνει κρατήσεις για θαλάσσιες υπηρεσίες για τους προμηθευτές του, ασχολείται όλο και περισσότερο με τις δικές του ναυλώσεις και μεταφορές. Όπως και άλλοι στο εμπόριο, μη μπορώντας να βρουν εμπορευματοκιβώτια και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έχουν ναυλώσει φορτηγά πλοία μεταφοράς γενικού φορτίου για να μεταφέρουν τα κοντέινερ τους και να αποφύγουν τη συμφόρηση στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής χρησιμοποιώντας άλλους προορισμούς όπως το Χιούστον.
Αφού το φορτηγό πλοίο Star Lygra αναχώρησε από την Κίνα στις 27 Αυγούστου, πέρασε από τη Διώρυγα του Παναμά στα τέλη Σεπτεμβρίου. Μετά από πέντε ημέρες εκφόρτωσης στο Χιούστον, το πλοίο αναχώρησε για τη Βαλτιμόρη.
Η διαχειρίστρια εταιρεία του Star Lygra, G2 Ocean, που είναι μια κοινή επιχείρηση κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών, των Gearbulk και Grieg Star, δημοσίευσαν επίσης τις φωτογραφίες του μοναδικού φορτίου τους στο Χιούστον στους λογαριασμούς τους στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. “Λόγω των συνεχιζόμενων παγκόσμιων προκλήσεων της αλυσίδας εφοδιασμού, το G2 Ocean μετέφερε μεγαλύτερο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων το 2021”, αναφέρει η εταιρεία αναφέροντας ότι επίσης αναμένει ότι η τάση θα συνεχιστεί έως το 2022.
Νωρίτερα τον μήνα, η Coca-Cola δημοσίευσε επίσης φωτογραφίες που έδειχναν τη ναύλωση πλοίων μεταφοράς γενικού φορτίου για τη μεταφορά πρώτων υλών στους εμφιαλωτές της. Η εταιρεία δήλωσε ότι είχε καταφύγει σε αυτή την λύση αφού δεν μπορούσε να ναυλώσει πλοία κοντέινερ για τη μεταφορά των πρώτων υλών.
Με προσπάθειες όπως αυτές που ανακοίνωσε η κυβέρνηση Μπάιντεν χθες και αναμένεται να χρειαστούν μήνες για να μειωθεί η καθυστέρηση, περισσότεροι από τους μεγάλους πωλητές και τους μεταφορείς πιθανότατα θα αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις.