Ένα μήκους 91 μέτρων φορτηγό πλοίο στο οποίο επέβαιναν 7 ναυτικοί παρασύρθηκε πολύ κοντά στην ακτή του North Devon στο Ηνωμένο Βασίλειο, λόγω της θαλασσοταραχής και των θυελλωδών ανέμων κλίμακας 8 που επικρατούσαν την προηγούμενη Παρασκευή (29/1) στην περιοχή.
Ένα ολλανδικό πολεμικό πλοίο συνέδραμε τις σωσίβιες λέμβους Padstow και Appledore της φιλανθρωπικής οργάνωσης RNLI (Royal National Lifeboat Institution), των οποίων οι εθελοντές πέρασαν πάνω από 24 ώρες στη θάλασσα, ανάμεσα σε ισχυρούς ανέμους και μεγάλα κύματα βοηθώντας στην διάσωση του φορτηγού πλοίου Verity. Το πλοίο μετέφερε 3.000 τόνους παλιοσίδερα, όταν ο κινητήρας του έπαθε βλάβη τέσσερα μίλια ανοιχτά του Hartland Point.
Στις 9 το πρωί της Παρασκευής επετεύχθη μια πρώτη ρυμούλκηση με σχοινί, το οποίο αν και στην αρχή κόπηκε, αλλά το πλήρωμα κατάφερε να το ξανασυνδέσει. Η ρυμούλκηση διατηρήθηκε μέχρι τις 14:00, όταν η ολλανδική φρεγάτα HNLMS De Ruyter έφθασε στο σημείο μετά από αίτημα της Ακτοφυλακής για να αναλάβει αυτή.
Το ακυβέρνητο φορτηγό πλοίο είχε ζητήσει τη βοήθεια ενός ρυμουλκού από το Χόλιχεντ , το οποίο δεν επρόκειτο να φτάσει μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου (30/01). Λόγω των αντίξοων καιρικών συνθηκών, το ολλανδικό πολεμικό πλοίο, συνοδευόμενο από τη σωσίβια λέμβο Padstow άρχισε την αργή ρυμούλκηση προς το απάνεμο λιμάνι του Lundy Island.
Η σωσίβια λέμβος Appledore γύρισε για να επιστρέψει στο Clovelly για μια πλήρη αλλαγή του πληρώματος, επικουρούμενη από την παράκτια σωσίβια λέμβο Clovelly του RNLI. Έπειτα επέστρεψε στο σημείο και συνέχισε να συνεπικουρεί την ολλανδική θωρηκτό και έλκει προς τα προστατευόμενα νερά στην ανατολική πλευρά του Lundy Island. Το πλήρωμα του Padstow αποσύρθηκε και επέστρεψε με ασφάλεια στο σταθμό στις 21:30.
Το ρυμουλκό Bremin Fighter έφτασε περίπου στις τέσσερις το πρωί του Σαββάτου και ξεκίνησε τη ρυμούλκηση του Verity περίπου στις 5:00 π.μ. Το πλήρωμα του Appledore περίμενε μέχρι τα ξημερώματα πριν επιστρέψει με ασφάλεια στο σταθμό του.
Ο Alan Tarby, πηδαλιούχος του Padstow δήλωσε: “Ήταν μια εξαιρετική ομαδική δουλειά από τις σωσίβιες λέμβους του RNLI και ο πλοίαρχος και το πλήρωμα της ολλανδικής θωρηκτού έκαναν μια καταπληκτική δουλειά υπό δύσκολες συνθήκες”. Ο Mike Weston, εκ μέρους της διοίκησης του Appledore δήλωσε από την πλευρά του ότι “χρειαζόταν να βεβαιωθούμε ότι το φορτηγό πλοίο δεν παρασύρθηκε στην ακτή.
“Ήταν ένα τιτάνιο έργο τόσο για τα πληρώματα των σωσίβιων λέμβων του RNLI που είναι όλοι εθελοντές και οι οποίοι πέρασαν πολλές ώρες σε συνθήκες θαλασσοταραχής διατηρώντας το φορτηγό πλοίο ασφαλές. Ένα πολύ μεγάλο κύμα και οι θυελλώδεις άνεμοι δημιουργούσαν αντίξοες συνθήκες και μαζί με το πλήρωμα της ολλανδικής θωρηκτού, επέδειξαν πολλή επιδεξιότητα, τόλμη και αποφασιστικότητα.
“Ο συντονισμός μεταξύ της Ακτοφυλακής του Falmouth, του RNLI και του ολλανδικού ναυτικού ήταν εξαιρετικός. Ήταν ένα παράδειγμα μιας τεράστιας ομαδικής εργασίας”.