Ο καπετάνιος του Costa Concordia προσπάθησε να πείσει τον συντονιστή κρίσης της γραμμής της κρουαζιέρας να προσποιηθεί ότι ένα ηλεκτρικό μπλακάουτ προκάλεσε το ναυάγιο, έκρινε ένα δικαστήριο τη Δευτέρα.
Το πλοίο πολυτελείας προσέκρουσε σε βράχους καθώς έπλεε κοντά στο νησί Giglio της τον Ιανουάριο του 2012, με αποτέλεσμα τον θάνατο 32 ανθρώπων και την χαοτική εκκένωση του πληρώματος και των επιβατών, καθώς κάποιοι από αυτούς πήδηξαν στη θάλασσα και κολύμπησαν στην ξηρά.
“Πρότεινε να πάμε να πούμε ότι ένα (ηλεκτρικά) μπλακάουτ προκάλεσε τη σύγκρουση. Είπα κάθετα όχι”, ο Roberto Ferrarini, συντονιστής κρίσης της εταιρείας κρουαζιέρας, είπε στο δικαστήριο όπου ο Schettino αντιπαλεύει τις κατηγορίες για ανθρωποκτονία και πρόκλησης ναυαγίου.
Ο δικηγόρος του Schettino, Domenico Pepe, είπε ότι η ομάδα αντιμετώπισης κρίσεων του Ferrarini πρέπει να κατηγορηθεί και ότι αυτή είχε εγκαταλείψει τον πελάτη του. Ο δικηγόρος ανέφερε επίσης ότι ένα μεγάλο μέρος του προβλήματος οφείλεται σε ένα ελαττωματικό ηλεκτρονικό σύστημα έκτακτης ανάγκης. Ο Ferrarini καταδικάστηκε τον περασμένο Ιούλιο σε δύο έτη και 10 μήνες, αφού ομολόγησε την ενοχή του για ανθρωποκτονία.
Το δικαστήριο άκουσε ένα ηχογραφημένο συνομιλία μεταξύ αυτών των δυο, ενώ το πλοίο βυθιζόταν.
“Έχω δημιουργήσει ένα χάος και σχεδόν το σύνολο του πλοίου είναι πλημμυρισμένο”, ακούγεται να λέει ο Schettino στον Ferrarini.
“Τι να πω στα μέσα ενημέρωσης; …. Στις λιμενικές αρχές είπα ότι είχαμε ένα (δεν ακούγεται), είχαμε μια διακοπή ρεύματος”.
Ο καπετάνιος κατηγορείται επίσης για εγκατάλειψη του πλοίου πριν διασωθούν όλοι οι επιβάτες και το πλήρωμα. Μια θυμωμένη διαταγή αξιωματικού του Λιμενικού προς τον ίδιο “Πήγαινε πίσω στο πλοίο, διάολε!”, έγινε τόσο διάσημη ως ατάκα, που τυπώθηκε ακόμα και σε t-shirts.
Οι δικηγόροι του Schettino λένε από την άλλη πως ρίχτηκε στη θάλασσα λόγω της γωνίας κλίσης του πλοίου. Το κρουαζερόπλοιο εξακολουθεί να βρίσκεται σκουριασμένο στον βυθό και αναμένεται να ρυμουλκηθεί μακριά από το σημείο τον Ιούνιο για να πάει για παλιοσίδερα.
Η Costa Cruises, που υπάγεται στην Carnival Corp, απέφυγε μια ποινική δίκη, συμφωνώντας να πληρώσει ένα εκατομμύριο ευρώ (1,31 εκατ. δολάρια) πρόστιμο, αλλά τα θύματα εξακολουθούν να ζητούν αποζημίωση σε μια αστική υπόθεση.