Η Fred. Olsen Cruise Lines, η οποία εμπορεύεται ταξίδια στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχεδιάζει ένα δεύτερο ρεκόρ διέλευσης το 2023 μέσω του ισθμού της Κορίνθου, προσφέροντας στους επιβάτες μια εμπειρία που θα πραγματοποιηθεί μόνο μια φορά στη ζωή τους.
Το 2019, το κρουαζιερόπλοιο Braemar έγραψε ιστορία όταν έγινε το μεγαλύτερο πλοίο που διέσχισε ποτέ τον ισθμό της Κορίνθου τα σχεδόν 130 χρόνια ύπαρξης του, με την απόσταση να είναι στα στενότερα σημεία του περάσματος μόλις 0.76 μέτρα!
Η εταιρεία κρουαζιέρας σκοπεύει να δώσει στους επιβάτες της την ευκαιρία να ξαναζήσουν την ιστορία του Braemar, επαναλαμβάνοντας το σπάσιμο του ρεκόρ διέλευσης από τον ισθμό της Κορίνθου. Η διέλευση έχει προγραμματιστεί για το πρωί στις 14 Μαΐου 2023. Η προετοιμασία του συγκεκριμένου ταξιδιού χρειάζεται τουλάχιστον 2 χρόνια, και είχε αρχικά προγραμματιστεί για τον Απρίλιο του 2023.
«Οι σχεδιαστές ταξιδιών μας εργάζονται σκληρά για να δημιουργήσουν κάθε κρουαζιέρα, έχοντας κατά νου τη χαρά του ταξιδιού, αλλά αυτή η κρουαζιέρα προσφέρει μια εμπειρία όπως καμία άλλη», δήλωσε η Clare Ward, Διευθύντρια Προϊόντος και Εξυπηρέτησης Πελατών της Fred. Olsen. «Εδώ, το Braemar θα παρουσιάσει ακριβώς αυτό που εννοούμε όταν λέμε «το μικρότερο, είναι καλύτερο», ξεκινώντας ένα άλλο ρεκόρ διέλευσης στη Διώρυγα της Κορίνθου».
Κατά τη διέλευση του 2019, το πλοίο βοηθήθηκε από ένα ρυμουλκό για να αποφύγει τα χτυπήματα. Ωστόσο, με πλάτος 24 μέτρα στο στενότερο σημείο του ισθμού, το κρουαζιερόπλοιο είχε μόλις 0.30 μέτρα απόσταση σε κάθε πλευρά. Οι επιβάτες του πλοίου κατάφεραν να αγγίξουν τα τοιχώματα του καναλιού σε ορισμένα σημεία.
Ενώ τα πλοία πλέουν στις στενές πλωτές οδούς από το 1893, το 24.344 τώνων Braemar, το οποίο έχει μήκος 196 μέτρα, υπερέβη τις μέγιστες διαστάσεις των πλοίων που επιτρέπεται να χρησιμοποιούν την ιστορική πλωτή οδό. Παραδοσιακά, οι αρχές περιορίζουν τη διέλευση πλοίων από τον ισθμό σε αυτά που έχουν πλάτος μικρότερο από 17,7 μέτρα. Έχει βύθισμα 5.5 μέτρα, που σημαίνει ότι σε κάποια σημεία η απόσταση της καρίνας από τον βυθό είναι μόλις 2.4 μέτρα.
Με απόσταση περίπου τεσσάρων μιλίων, Ο ισθμός της Κορίνθου έχει βάθος 7.92 μέτρα και το πλάτος της κυμαίνεται μεταξύ 21 μέτρων στον πυθμένα του και μέγιστου 25 μέτρα στην επιφάνεια. Περιτριγυρισμένο από τοίχους σε ύψος σχεδόν 52 μέτρα, το κανάλι που ήταν λαξευμένο από το βράχο βοηθά τα πλοία να μειώσουν το ταξίδι τους κατά 185 ναυτικά μίλια. Η διώρυγα συνδέει τον Κορινθιακό κόλπο με τον Σαρωνικό, χωρίζοντας την Πελοπόννησο από την ηπειρωτική Ελλάδα.
Τα τελευταία χρόνια, το κανάλι χάνει την οικονομική του σημασία λόγω της αδυναμίας του να φιλοξενήσει σύγχρονα μεγάλα πλοία, εξέλιξη που ώθησε τις ελληνικές αρχές να διερευνήσουν σχέδια επέκτασης. Υπολογίζεται ότι περίπου 15.000 πλοία, κυρίως μικρά πλοία, κρουαζιερόπλοια και γιοτ διέρχονται ετησίως μέσω του τεχνητού καναλιού.