«Φρένο» βάζουν οι ναυτιλιακές Αρχές και η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Κίνας στην P3, τη συμμαχία των τριών «γιγάντων» Maersk, MSC και CMA – CGM στην μεταφορά κοντέινερ.
H απόφαση της Κίνας έρχεται σε αντίθεση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις ΗΠΑ, οι οποίες έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους για τη σύσταση της ναυτιλιακής συμμαχίας, κρίνοντας ότι δεν υπάρχει θέμα παραβίασης της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας.
Σχολιάζοντας την εν λόγω εξέλιξη, εκπρόσωπος της AP Møller – Mærsk δήλωσε ότι η “απόφαση της Κίνας δεν θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στα οικονομικά αποτελέσματα του δανέζικου ομίλου”.
Υπενθυμίζεται ότι η ναυτιλιακή συμμαχία P3 αναφέρεται στις συνέργιες μεταξύ των τριών εταιρειών, μέσω ενός κοινού επιχειρησιακού κέντρου, με τη δημιουργία κοινού στόλου 255 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας 2,6 εκατ. teus. Με τον τρόπο αυτό, οι τρεις εταιρείες φιλοδοξούν να καταστούν κυρίαρχες στις τρεις κύριες θαλάσσιες μεταφορικές οδούς: Ασίας – Ευρώπης, Ειρηνικού και Ατλαντικού.