ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Γιατί κηρύχθηκε έκπτωτη η NEL με μόλις 14 ανεκτέλεστα;

nel_lines_elliniki_aktoploia_

Έκπτωτη λοιπόν η ΝΕΛ από τις γραμμές του Βορείου Αιγαίου, με το προχθεσινό Σ.Α.Σ. να βάζει και επισήμως τη σφραγίδα στη ληξιαρχική πράξη του τέλους.

Ταυτόχρονα με την αποπομπή της παραπάνω εταιρείας από τις γραμμές αυτές, ο επί των θαλασσών υπουργός Μιλτιάδης, τήρησε και την «υπόσχεση» που είχε δώσει πριν λίγο καιρό και διέγραψε μια από τις τρεις γραμμές, αυτή της Θεσσαλονίκης. Τυπικά, το ΣΑΣ ήταν που τα τρία τα έκανε δυο, αλλά τι στο καλό, μπορούσε να μην ληφθεί υπόψη το θέλω του Μίλτου;

Από τούδε και στο εξής λοιπόν δυο δρομολόγια με το ΜΥΚΟΝΟΣ κατά πάσα πιθανότητα, για Καβάλα και τρία με το ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ. Το ΜΥΚΟΝΟΣ με τα 24 – 25 μίλα θα κάνει περίπου τρεις ώρες και κάτι λεπτά μέχρι την Καβάλα, ενώ το ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ με τα 13 και κάτι θα θέλει τις γνωστές πεντέμισι ώρες και βάλε. Λογικό συμπέρασμα, ο κόσμος να προτιμά το πρώτο πλοίο, εκτός και αν τα δέκα τρία του ΤΑΞΙΑΡΧΗ γίνουν από θαύμα δέκα επτά. Ίδωμεν!

Τώρα, για να θαυμάσουμε λίγο τη νεοελληνική λογική, πάμε δύο μέρες πίσω και πάμε στη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ.. Όταν λοιπόν ξεκίνησε η συζήτηση για την έκπτωση της ΝΕΛ και την κάλυψη των γραμμών από άλλο πλοίο, ο πληρεξούσιος δικηγόρος της εταιρείας, εξέφρασε την απορία, πως ο Υπουργός και το Σ.Α.Σ. με δεκατέσσερα ανεκτέλεστα δρομολόγια την κήρυξαν έκπτωτη, αφού και πέρυσι πάλι δέκα τέσσερα ανεκτέλεστα είχαν! Βλέπεται η αδιαφορία της πολιτείας τόσα χρόνια, ο ωχαδερφισμός των αρμοδίων, και η συστηματική παραβίαση κάθε όρου της σχετικής σύμβασης ατιμωρητί, είχαν δημιουργήσει μια αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς στην εταιρεία, πως μπορούσε να διαμορφώνει τα δρομολόγιά της όπως τη βόλευε. Το έχουμε πει επανειλημμένα και θα το ξαναπούμε: Για ό,τι γινόταν η ΝΕΛ δεν είχε και δεν έχει καμιά ευθύνη. Την αποκλειστική ευθύνη έφεραν και φέρουν οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς που δεν ελέγχουν και δεν επιβάλλουν την απαρέγκλιτη εφαρμογή των συμβάσεων και των υφιστάμενων νόμων. Έτσι για να μην ξεχνιόμαστε.

Με τη διαμόρφωση των δρομολογίων, το ένα θα ξεκινά από Πειραιά και μέσω Χίου, Μυτιλήνης θα έρχεται στη Λήμνο. Αν επαληθευτεί, καλά θα είναι να μετρήσουμε τις ώρες που θα κάνει το πλοίο τη διαδρομή, γιατί οι προφητικές μου ικανότητες μου λένε πως αρκετά σύντομα και τα βασικά δρομολόγια του νησιού μας, αυτή τη διαδρομή θα ακολουθούν, εκτός και αν ξυπνήσουμε και προτείνουμε καμιά πιο σύντομη διαδρομή που όμως να είναι στα όρια του εφικτού και του λογικού. Βλέπεται η επικρατούσα άποψη είναι πλέον η νεοφιλελεύθερη, της αποδοτικότητας, της κερδοφορίας. Και η γραμμή του Λαυρίου μήτε αποδοτική είναι, μήτε κερδοφόρος.

limniakifoni.gr