Πειραιάς
23°C

Greenpeace εναντίον Ελληνόκτητου πλοίου μεταφοράς LNG στα ανοιχτά του Βελγίου

Δημοσιεύθηκε στις

28/03/2025

από

Ακτιβιστές της ομάδας Greenpeace πραγματοποίησαν δύο διαδηλώσεις στις 27 Μαρτίου, εμποδίζοντας προσωρινά τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου τα οποία καταφτάνουν από τις ΗΠΑ και τη Ρωσία. Οι διαδηλώσεις είναι μέρος μιας εκστρατείας κατά των ορυκτών καυσίμων και της έλλειψης προόδου της ΕΕ στον τερματισμό των ρωσικών και άλλων εισαγωγών φυσικού αερίου.

Οι ακτιβιστές προτρέπουν την Ευρώπη να γίνει ενεργειακά ανεξάρτητη με τη μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Είπαν ότι ο τερματισμός των εισαγωγών ορυκτών αερίων είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια.

Οι ακτιβιστές με την βοήθεια των φουσκωτών σκάφων τους και με την υποστήριξη του μητρικού του πλοίου Arctic Sunrise έβαλε για πρώτη φορά στον στόχο το υπό σημαία νήσων Μάρσαλ πλοίο Marvel Swallow. Το πλοίο των 93.510 dwt το διαχειρίζεται η ιαπωνική Mitsui O.S.K. και κατέφτασε από τη Λουιζιάνα των Ηνωμένων Πολιτειών μεταφέροντας ένα φορτίο φυσικού αερίου με προορισμό το Zeebrugge του Βελγίου.

Η ομάδα των ακτιβιστών έκανε κύκλους γύρω από το πλοίο πριν πάει δίπλα του και επιδείξει πανό και φωτογραφίες. Ανάμεσα στα πανό που εμφάνιζαν ήταν και αυτά που έγραφαν «Το αέριο τους, τα μετρητά σας». Η ομάδα ανέφερε ότι διέκοψε για λίγο το ταξίδι του πλοίου, το οποίο όμως αργότερα ελλιμενίστηκε στο Βέλγιο.

«Αυτοκράτορες όπως ο Πούτιν χρηματοδοτούν τους πολέμους τους με έσοδα από φυσικό αέριο, ενώ πολιτικοί νταήδες όπως ο Τραμπ χρησιμοποιούν την κυριαρχία τους ως προμηθευτές φυσικού αερίου για να πιέσουν τις ευρωπαϊκές χώρες οικονομικά και πολιτικά. Εν τω μεταξύ, οικογένειες και κοινότητες αγωνίζονται με τους αυξανόμενους λογαριασμούς ενέργειας και τα ακραία καιρικά φαινόμενα που τροφοδοτούνται από το ορυκτό αέριο», δήλωσε ο Joeri Thijs, εκπρόσωπος της Greenpeace Belgium Sunrise. «Αυτή η εξάρτηση μας κάνει όλους ευάλωτους. Η ενεργειακή κυριαρχία μέσω των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας δεν είναι πλέον απλώς περιβαλλοντική αναγκαιότητα, είναι θέμα ασφάλειας».

Η Greenpeace επικαλέστηκε στοιχεία από το IEEFA (Institute for Energy Economics and Financial Analysis) λέγοντας ότι παρά τις υποσχέσεις των πολιτικών της ΕΕ οι εισαγωγές φυσικού αερίου από τη Ρωσία αυξήθηκαν 18% το 2024 με την ΕΕ να δαπανά 21,9 δισ. ευρώ για φυσικό αέριο.

Μερικές ώρες αργότερα η ομάδα επέστρεψε με στόχο το υπό κυπριακή σημαία πλοίο μεταφοράς φυσικού αερίου Fedor Litke, μεταφορικής ικανότητας 96.839 dwt. Το υπο διαχείριση πλοίο από την Dynagas είχε αποπλεύσει από την Σαμπέτα της Ρωσίας.

Η δεύτερη διαμαρτυρία είχε σκοπό να στρέψει την προσοχή στις νέες κυρώσεις της ΕΕ που εφαρμόστηκαν στις 26 Μαρτίου και στοχεύουν στον περιορισμό των εισαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου. Η Greenpeace τονίζει ότι ένας από τους στόχους είναι να σταματήσουν τα πλοία μεταφοράς LNG όπως το Fedor Litke, στο να έρχονται από τη Σιβηρία και να μεταφέρουν φυσικό αέριο είτε στο Zeebrugge είτε στο Montoir-de-Bretagne της Γαλλίας, ως μέρος ενός προγράμματος για την παράδοση φυσικού αερίου σε όλη την Ευρώπη.

Η ομάδα που είναι γνωστή για αυτές τις δραστηριότητες υποστηρίζει ότι η ΕΕ πρέπει να σταματήσει τις επίμονες καθυστερήσεις στη σταδιακή κατάργηση των ρωσικών εισαγωγών ορυκτών καυσίμων. Σημειώνουν ότι αξιωματούχοι της ΕΕ υπό την πίεση του Ντόναλντ Τραμπ εξετάζουν το ενδεχόμενο να αυξήσουν τις εισαγωγές LNG από τις ΗΠΑ.

Με τις εισαγωγές LNG της Ευρώπης να μειώνονται και η ζήτηση φυσικού αερίου να είναι κάτω κατά 20% από το 2021, η Greenpeace λέει ότι η ΕΕ πρέπει να επιταχύνει την απεξάρτηση της από τις εισαγωγές φυσικού αερίου. Η Greenpeace προτρέπει την πλήρη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών αερίων έως το 2035 και τη δέσμευση για καθαρή, ανεξάρτητη ενέργεια.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
23°C