Οι σουηδικές εταιρείες Alfa Laval και Wallenius έκαναν το επόμενο βήμα για να φέρουν την λύση στην αιολική ενέργεια και από την ιδέα να προχωρήσουν στην εμπορική πραγματικότητα επισημοποιώντας την κοινοπραξία, την AlfaWall Oceanbird, με τον Niclas Dahl ως νέο διευθύνοντα σύμβουλό της.
Η AlfaWall Oceanbird σχεδιάζει αρχικά να εγκαταστήσει πανιά πτερυγίων σε ένα πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων χωρητικότητας 7.000 ceu, για να διασχίσει τον Ατλαντικό ωκεανό. Αυτή η λύση θα μειώσει τις εκπομπές έως και 90% σε σύγκριση με τα σημερινά πιο ενεργειακά αποδοτικά πλοία, τα οποία έχουν μέση ταχύτητα 10 κόμβων.
«Καθώς ο ενθουσιασμός για την αιολική ενέργεια αυξάνεται, προχωράμε γρήγορα για να χτίσουμε πάνω σε αυτά που έχουμε επιτύχει. Το επόμενο πρωτότυπο πλοίο με αιολική ενέργεια είναι στον ορίζοντα και στοχεύουμε να έχουμε ένα υπερατλαντικό οχηματαγωγό πλήρως προωθούμενο από την τεχνολογία Oceanbird το 2025», δήλωσε ο Niclas Dahl.
Ο Dahl προέρχεται από τον ρόλο του αντιπροέδρου του θαλάσσιου διαχωρισμού και του εξοπλισμού μεταφοράς θερμότητας στην Alfa Laval. Η επίβλεψη της ανάπτυξης του Oceanbird συνεχίζει ένα ταξίδι για τον Dahl, του οποίου η καριέρα του περιλαμβάνει αρκετά χρόνια ανάπτυξη και κυκλοφορία της λύσης επεξεργασίας νερού έρματος Alfa Laval PureBallast που δημιουργήθηκε επίσης σε συνεργασία με την Wallenius.
Αναμένεται να ακολουθήσουν περαιτέρω σχέδια και μετασκευές πλοίων. «Ο άνεμος είναι μια ευκαιρία που πρέπει να αδράξουμε τώρα», δήλωσε ο Dahl. «Απλώς δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο στη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων».
Η Wallenius ανέπτυξε την ιδέα του Oceanbird σε συνεργασία με την KTH και την SSPA στο έργο wPCC (ανεμοκίνητη εταιρεία μεταφοράς αυτοκινήτων). Η ιδέα οραματίζεται ένα πλοίο εξοπλισμένο με πέντε πανιά πτερυγίων ύψους 80 μέτρων.