Η Αυστραλία απαγόρευσε φορτηγό πλοίο από τα λιμάνια της για παραβιάσεις της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας

Οι αυστραλιανές ναυτιλιακές αρχές απαγόρευσαν στο φορτηγό πλοίο με σημαία Σιγκαπούρης Western Callao να προσεγγίσει σε οποιοδήποτε λιμάνι της χώρας για τους επόμενους 6 μήνες λόγω παραβιάσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας που σχετίζονται με την μισθοδοσία του πληρώματος του, που επίσης εργάζονταν με ληγμένες συμβάσεις εργασίας.

Επιθεωρητές της Αυστραλιανής Αρχής Ναυτικής Ασφάλειας (AMSA) επιθεώρησαν πλοίο στο λιμάνι της Αδελαΐδα στη Νότια Αυστραλία στις 6 Σεπτεμβρίου μετά από καταγγελία που έγινε σχετικά με την μισθοδοσία των ναυτικών και θέματα που σχετίζονται με τον επαναπατρισμό τους.

Κατά τη διάρκεια του ελέγχου, η AMSA βρήκε στοιχεία ότι η συμφωνία εργασίας με τους 13 ναυτικούς του πλοίου δεν τηρούταν και ότι είχαν να λαμβάνουν συνολικά περίπου 40.000 AUD $. Οι επιθεωρητές βρήκαν επίσης στοιχεία ότι οι ναυτικοί ήταν στο πλοίο για πάνω από 12 μήνες, παρά τις συνεχιζόμενες δεσμεύσεις της διαχειρίστριας εταιρείας να τους επαναπατρίσουν στο τέλος των συμβάσεων διάρκειας εννέα μηνών.

Όλα αυτά είχαν σαν αποτέλεσμα η AMSA να κρατήσει το πλοίο για πολλές παραβιάσεις στη Σύμβασης Θαλάσσιας Εργασίας (MLC) και η διαχειρίστρια εταιρεία κλήθηκε να πληρώσει τους εκκρεμείς μισθούς. Το πλοίο αργότερα αφέθηκε να πλεύσει στο Μπρίσμπεϊν για να αλλάξει το πλήρωμα, με σκοπό να επιστρέψουν στο σπίτι τους, υπό συνθήκες καραντίνας που εγκρίθηκαν από τους υγειονομικούς υπαλλήλους. Η AMSA ενημερώθηκε ότι το πλήρωμα έλαβε τα χρήματα που τους χρωστούσαν.

Ο Εκτελεστικός Διευθυντής στο επιχειρησιακό κομμάτι της AMSA, Μάικλ Ντρέικ, είπε ότι δεν ήταν η πρώτη φορά που η εταιρεία αυτή, η Bright Star Shipmanagement Inc, είχε συλληφθεί κατά παράβαση της MLC. «Τον Ιούλιο του 2020, η AMSA επιθεώρησε το Western Callao στο λιμάνι Kembla, διαπιστώνοντας ότι οκτώ ναυτικοί ήταν στο πλοίο για περισσότερους από 11 μήνες. Ένα άλλο πλοίο της εταιρείας, το Furness Southern Cross, βρέθηκε να έχει 10 ναυτικούς επί περισσότερο από 14 μήνες », είπε ο κ. Ντρέικ. «Αυτό είναι το τρίτο πλοίο που απαγορεύτηκε από τα λιμάνια της χώρας για φέτος που σχετίζονται με παραβιάσεις της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας.

«Η Αυστραλία έχει μηδενική ανοχή σε θέματα που σχετίζονται με την μισθοδοσία του πληρώματος. Αυτός ο τύπος συμπεριφοράς είναι ανήθικος και σε πλήρη αντίθεση με τη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας. Οι διεθνείς συμβάσεις που προστατεύουν τα δικαιώματα των ναυτικών είναι πολύ σαφείς. “Τα πλοία που καταφτάνουν στα λιμάνια της Αυστραλίας γνωρίζουν ότι αν βρούμε θέματα με την μισθοδοσία του πληρώματος και προσπάθειες εξαπάτησης των αρχών, μπορούν να αναμένουν ποινές.” Ο Ντρέικ είπε ότι οι ναυτικοί κάνουν τεράστιες θυσίες αυτή τη στιγμή λείποντας από το σπίτι τους για μεγάλα χρονικά διαστήματα, μόνο και μόνο για να συνέχισε να λειτουργεί η εφοδιαστική αλυσίδα του παγκόσμιου εμπορίου.

Διαβάστε ακόμα