ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Επανασχεδίαση της »μπάλας» των πλοίων με σκοπό την μείωση στην κατανάλωση καυσίμων [pics]

mpala_ploiou

Γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM Group λέει ότι σε 10 πλοία της θα προσθέσει εκ των υστέρων »μπάλες» πλοίου που θα ταιριάζουν καλύτερα με τις τρέχουσες ταχύτητες λειτουργίας.

Η »μπάλα» του πλοίου ή bulbous bow, είναι το προεξέχον βολβώδες κομμάτι στην πλώρη του πλοίου κάτω από την ίσαλο γραμμή, και λόγω της επιρροής τους στην αντίσταση του πλοίου στα κύματα, ο σχεδιασμός της έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υδροδυναμική απόδοση του πλοίου.

Η CMA CGM σημειώνει ότι οι υπάρχουσες »μπάλες» των πλοίων είχαν αρχικά σχεδιαστεί για ταχύτητες 24 κόμβων, αλλά λόγω της εφαρμογής της ναυσιπλοίας σε χαμηλότερες ταχύτητες για εξοικονόμηση καυσίμου (slow steaming), τα πλοία του ομίλου πλέουν σήμερα σε ταχύτητες μεταξύ 16 έως 18 κόμβων. Ως εκ τούτου, μια επανασχεδιασμένη »μπάλα» πλοίου βελτιστοποιημένη για χαμηλότερες ταχύτητες μπορεί να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου του πλοίου και να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

CMA CGM_Bulbous Scheme

Τα 10 πλοία θα προστεθούν στη λίστα των 15 πλοίων των οποίων οι »μπάλες» έχουν ήδη τροποποιηθεί το 2013 και το 2014. Όλα τα πλοία που εισήλθαν στο στόλο της CMA CGM το 2014 πλέουν με βελτιστοποιημένες »μπάλες» πλοίου.

Οι επανασχεδιασμένες »μπάλες» πλοίου διαμορφώθηκαν σε συνεργασία με την Hydrocéan, μια γαλλική εταιρεία μηχανικών που ειδικεύεται στην υδροδυναμική και η οποία διενήργησε τους υδροδυναμικούς υπολογισμούς. Οι αλλαγές μπορούν να πραγματοποιηθούν σε μια δεξαμενή σε διάστημα μιας εβδομάδας.

Οι τροποποιημένες »μπάλες» πλοίου συμβαβίζουν με τον στόχο του CMA CGM Group για μείωση κατά 50% των εκπομπών CO2/TEU-km μεταξύ 2005 και 2015, που η εταιρεία λέει ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για να επιτευχθεί, ήδη έχοντας μειώσει τις εκπομπές της CO2/TEU-km κατά 40%.