Η γαλλική νεοσύστατη εταιρεία Neoline Armateur ενημέρωσε ότι ολοκλήρωσε τον γύρο χρηματοδότησης από επενδυτές που είναι απαραίτητοι για την κατασκευή του πρώτου Neoliner, ενός πλοίου Ro-Ro που θα κινείται με αιολική ενέργεια και που η εταιρεία σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει στα υπερατλαντικά ταξίδια.
Η Corsica Ferries, η οποία αυτοαποκαλείται η δέκατη μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή εταιρεία από άποψη χωρητικότητας επιβατών, συμμετείχε στον τελευταίο γύρο επενδυτών παίρνοντας μερίδιο στη νεοσύστατη εταιρεία.
«Ως υπεύθυνη πλοιοκτήτρια εταιρεία, έχουμε καθήκον να υποστηρίξουμε την ενεργειακή μετάβαση υποστηρίζοντας αυτές τις λύσεις του μέλλοντος, τα αληθινά εργαστήρια για την προώθηση των θαλάσσιων μεταφορών του αύριο», δήλωσε ο Pierre Mattei, Πρόεδρος της Corsica Ferries. Υπογραμμίζει την επένδυση ως την τελευταία από μια σειρά βημάτων που κάνει η εταιρεία για τον περιορισμό του αποτυπώματος άνθρακα.
Η Neoline, η οποία ιδρύθηκε το 2015 για να αναπτύξει την ιδέα για ένα ανεμοκίνητο Ro-Ro, ανέφερε ότι έκανε σημαντική προόδο στο σχεδιασμό του πλοίου στα μέσα του 2022 όταν επέλεξε το συμπαγές ιστιοπλοϊκό σύστημα που αναπτύχθηκε από την Chantiers de l’Atlantique για το πλοίο της.
Το σύστημα πανιών είναι αυτόνομο και θα μπορεί να ελέγχεται αυτόματα. Το σύστημα είναι μοναδικό στο ότι μπορεί να περιστραφεί πλήρως 360 μοίρες και να γείρει έως και 70 μοίρες για να μειώσει το ύψος του πλοίου ώστε να μπορεί να περάσει κάτω από γέφυρες και άλλα εμπόδια.
Η γαλλική ναυπηγική εταιρεία ανέφερε τον Δεκέμβριο του 2022 ότι είχε ολοκληρώσει την κατασκευή του πρώτου ιστού από ανθρακονήματα, το οποίο έχει μήκος περίπου 66 μέτρων και ζυγίζει 20 τόνους.
Ο σχεδιασμός για το πρώτο Neoliner Ro-Ro είναι για ένα πλοίο μήκους 136 μέτρων. Θα διαθέτει δύο ιστούς με ύψος σχεδόν 76 μέτρων ο καθένας για συνολικά 3.000 τετραγωνικά μέτρα άκαμπτου πανιού. Το πλοίο προβλέπεται να έχει ταχύτητα 11 κόμβων.
Η πρώτη μεταφοράς που σχεδιάστηκε για την επιχείρηση θα συνδέει το Saint-Nazaire της Γαλλίας με την αμερικανική ανατολική ακτή (Χάλιφαξ/Βαλτιμόρη), μέσω του St-Pierre και του Miquelon.
Η εταιρεία αποκαλεί το Neoliner ως ένα «νέας γενιάς Ro-Ro», σημειώνοντας ότι συνδυάζει την ικανότητα για ελαφρές μεταφορές και πακέτα ύψους έως λίγο πάνω από 9,1 μέτρα. Το φορτίο θα τοποθετείται σε ένα χώρο θα 1.200 τετραγωνικών μέτρων, και θα μπορεί να μεταφέρει 400 αυτοκίνητα ή 265 εμπορευματοκιβώτια, που αντιπροσωπεύουν έως και 5.000 τόνους εμπορευμάτων.
Η Neoline αναφέρει ότι έχει ήδη λάβει δεσμεύσεις από φορτωτές όπως οι Renault Group, Groupe Beneteau, Manitou Group, Clarins, Hennessy, Longchamp και Michelin.
Η Corsica, η οποία διαχειρίζεται ένα στόλο 14 ferry, σημειώνει ότι αυτό είναι το τελευταίο από μια σειρά βημάτων που έκανε η εταιρεία καθώς κινείται προς τις μηδενικές εκπομπές. Είναι επίσης εταίρος σε ένα έργο για την ανάπτυξη πράσινου υδρογόνου που θα χρησιμοποιηθεί για την προμήθεια κυψελών καυσίμου στο λιμάνι Brégaillon στη νότια Γαλλία κοντά στην Τουλόν.