Μια ένωση για τα δικαιώματα των καταναλωτών στην Ιταλία κέρδισε μια πολιτική αγωγή κατά της Costa Cruises, εξασφαλίζοντας περίπου 105.000 δολάρια ως αποζημίωση για το μετατραυματικό στρες ενός επιβάτη από την καταστροφή που προκάλεσε το Costa Concordia.
Μέχρι σήμερα, η Costa Cruises έχει διευθετήσει τις περισσότερες αξιώσεις για τα θύματα εξωδικαστικά και η υπόθεση εγείρει την πιθανότητα ότι οι υποχρεώσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων για την προσάραξη και τη βύθιση του Costa Concordia ενδέχεται να μην έχουν τελειώσει ακόμη.
Το Δικαστήριο της Γένοβας διέταξε την εταιρεία κρουαζιέρας να πληρώσει στον Ερνέστο Καρουσότι, έναν από τους επιζώντες, συνολικά 87.000 δολάρια για χρηματική και ηθική βλάβη που υπέστη ως αποτέλεσμα της τραγωδίας. Διατάχθηκε επίσης να πληρώσει περίπου 18.000 δολάρια σε νομικά έξοδα.
Η Codacons, μια ένωση για τα δικαιώματα των καταναλωτών με έδρα τη Γένοβα, δήλωσε ότι είναι ανοιχτή στη αξίωση περισσότερων νομικών μέτρων κατά της Costa Cruises, με τις ελπίδες να λάβει αποζημίωση για ζημιές που υπέστησαν και άλλοι επιζώντες από την καταστροφή του Costa Concordia. Σε ανακοίνωσή της, η Codacons κάλεσε τους πρώην επιβάτες του Costa Concordia που θα ήθελαν να κάνουν μήνυση να επικοινωνήσουν με την ένωση.
Η καταστροφή που προκάλεσε το Costa Concordia τον Ιανουάριο του 2012, είχε σαν αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 32 άνθρωποι και προκάλεσε μια χαοτική εκκένωση του πληρώματος και των επιβατών, μερικοί από τους οποίους πήδηξαν στη θάλασσα και κολύμπησαν στην ακτή.
Η Costa Cruises απέφυγε μια ποινική δίκη συμφωνώντας να πληρώσει πρόστιμο 1,31 εκατομμυρίων δολαρίων. Η εταιρεία κατηγόρησε τον καπετάνιο του πλοίου, Francesco Schettino, για σκόπιμη πλεύση πολύ κοντά στην ακτή. Ο Schettino καταδικάστηκε σε16 χρόνια φυλάκιση για πολλαπλές κατηγορίες ανθρωποκτονίας. Οι ερευνητές επέκριναν αυστηρά τον χειρισμό του συμβάντος, κατηγορώντας τον ότι καθυστέρησε την εκκένωση και εγκατέλειψε ο ίδιος το πλοίο πριν διασωθούν και οι 4.000 επιβάτες και το πλήρωμα.
Το Costa Concordia μετά το συμβάν επανάπλευσε και ρυμουλκήθηκε σε ένα κοντινό ναυπηγείο για διάλυση και ανακύκλωση. Ήταν η πιο περίπλοκη και δαπανηρή επιχείρηση απομάκρυνσης ναυαγίου που επιχειρήθηκε ποτέ και η τελική τιμή έφτασε στα 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια.