Η έκθεση για τον θανάσιμο τραυματισμό ναυτικών που παρασύρθηκαν από κύμα στο κατάστρωμα

Η Ναυτική Αρχή των Μπαχάμων (BMA) δημοσίευσε την έκθεση θαλάσσιας έρευνας για να κάνει γνωστό το περιστατικό δύο θανατηφόρων τραυματισμών που σημειώθηκαν το απόγευμα της 30ης Ιουνίου 2023, στο πλοίο-ψυγείο Beluga Reefer, υπό σημαία Μπαχάμες.

Το απόγευμα της 30ης Ιουνίου 2023, το Beluga Reefer διερχόταν από το Durban στο Port Elizabeth της Νότιας Αφρικής εν μέσω δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Τέσσερα μέλη του πληρώματος βρίσκονταν στην πλώρη για να ασφαλίσουν τους κάβους πρόσδεσης όταν το πλοίο χτυπήθηκε από μια σειρά μεγάλων κυμάτων, παρασύροντας τα τέσσερα μέλη του πληρώματος και χτυπώντας τα στο κατάστρωμα και στις υπερκατασκευές του πλοίου.

Από τα τέσσερα μέλη του πληρώματος, δύο τραυματίστηκαν θανάσιμα, το ένα υπέστη ελαφρά τραύματα και το άλλο χρειάστηκε επείγουσα ιατρική βοήθεια σε νοσοκομείο.

Η έρευνα από τη Ναυτική Αρχή των Μπαχαμών (BMA) εντόπισε τα αίτια του περιστατικού.

Όπως εξηγεί η BMA, κατά την αναχώρηση από το Durban, ο πλοίαρχος ζήτησε να ασφαλιστεί όλος ο εξοπλισμός του καταστρώματος και οι κάβοι πρόσδεσης λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που αναμένονταν. Λόγω έλλειψης ξεκούρασης, ο λοστρόμος ανέφερε ότι το κάσαρο ήταν ασφαλές, αλλά αποφάσισε να αφήσει την εργασία ασφάλισης και αποθήκευσης των κάβων με σκοπό να την ολοκληρώσει αργότερα εκείνη την ημέρα.

Ενώ ο λοστρόμος και το πλήρωμα κοιμόντουσαν, οι καιρικές συνθήκες επιδεινώθηκαν, χωρίς όμως να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για τον έλεγχο της πρόσβασης στο ανοικτό κατάστρωμα, ανέφερε η BMA.

Όταν ο λοστρόμος και μέλη του πληρώματος καταστρώματος επέστρεψαν στο κατάστρωμα, κανείς δεν γνώριζε για αυτό, και βρέθηκαν τυχαία από τον υποπλοίαρχο που βρισκόταν στο κατάστρωμα, εκτεθειμένος και αυτός στον ίδιο κίνδυνο με τους άλλους.

Τα συμπεράσματα της έρευνας του BMA ήταν ότι ο λοστρόμος και ένας ναύτης σκοτώθηκαν και άλλοι δύο ναυτικοί τραυματίστηκαν όταν παρασύρθηκαν από τα μεγάλα κύματα.

Η έκθεση διαπίστωσε ότι η ομάδα του καταστρώματος βρισκόταν στο κάσαρο για να αποθηκεύσει τους κάβους πρόσδεσης και τον εξοπλισμό, κάτι το οποίο είχαν πει ότι είχε ολοκληρωθεί λίγο μετά τον απόπλου του πλοίου. Αποδείχτηκε ότι είχαν αφήσει αυτή την εργασία ημιτελής για να πάνε να ξεκουραστούν, έχοντας πλάνο να την συνεχίσουν αργότερα.

«Το πλοίο αντιμετώπιζε μεγάλους προνευτασμούς στην φουρτουνιασμένη θάλασσα με την ταχύτητα και την πορεία να έχουν ρυθμιστεί ανάλογα, χωρίς όμως ο πλοίαρχος -κατά κύριο λόγο- και ο αξιωματικός φυλακής -κατά δεύτερο λόγο- να ακολουθήσουν την διαδικασία που υπάρχει σε περίπτωση κακοκαιρίας και συνεπώς την απαγόρευση του πληρώματος να βγει στο ανοικτό κατάστρωμα.

«Ο υποπλοίαρχος έχασε την ευκαιρία να συζητήσει τα μέτρα που θα παρθούν για τις προβλεπόμενες δυσμενείς συνθήκες την προηγούμενη ημέρα», σημειώνει η BMA.

Η BMA ανέφερε στην έκθεσή της ότι η ψευδής αναφορά του λοστρόμου ότι ο πλωριός σταθμός πρόσδεσης ήταν ασφαλής για την ανοικτή θάλασσα, κατά την αναχώρηση του από το Durban ήταν κάτι που δημιούργησε έναν τεράστιο κίνδυνο.

«Αυτή η απόφαση –να αφήσει την ασφάλιση του πλωριού σταθμού πρόσδεσης για μετά την ξεκούραση τους – οφείλεται στην κούραση, που ξεκίνησε από την αλλαγή των προτύπων εργασίας καθώς το πλοίο ταξίδευε κατά μήκος της ακτής», ανέφερε η έκθεση.

Η Acheon Akti Navigation έχει από τότε επιβάλει ένα πρόγραμμα αλλαγής όσον αφορά τις παρεμβάσεις «Stop-The-Job» και τη διαχείριση κινδύνου. Έχει επίσης δώσει οδηγίες στον στόλο της να τοποθετεί προειδοποιητικές πινακίδες στις εξόδους του ακομοδεσίου, και όχι μόνο, ότι απαγορεύεται η έξοδος στο κατάστρωμα κατά τη διάρκεια κακοκαιρίας.

Η BMA συνέστησε στην εταιρεία να διενεργήσει πλήρη επανεξέταση των διαδικασιών επί του πλοίου με ιδιαίτερη προσοχή στην αναφορά ατυχημάτων, επαληθεύοντας ότι το πλοίο είναι προετοιμασμένο για να πλεύσει στην ανοικτή θάλασσα.

Διαβάστε ολόκληρη την έκθεση της BMA

Διαβάστε ακόμα