Η Ινδονησία απαντά στην αυξανόμενη ζήτηση για ρεύμα με πλωτούς σταθμούς

plotos_stathmos_Zeynep_Sultan
Ο πρόεδρος της Ινδονησίας εγκαινίασε τον πρώτο από τους πέντε νέους πλωτούς σταθμούς ηλεκτρικής ενέργειας την Τρίτη, για να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη ζήτηση της χώρας για ενέργεια, καθώς οι χερσαίες μονάδες δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες της χώρας.

Η μεγαλύτερη οικονομία της Νοτιο-Ανατολικής Ασίας έχει θέσει έναν φιλόδοξο στόχο να κατασκευάσει μέχρι το 2019 σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας άνω των 35 γιγαβάτ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αναμένεται να λειτουργούν με άνθρακα.

Ωστόσο, το αξίας 50 δις δολαρίων φαραωνικό αυτό σχέδιο έχει σημειώσει μικρή πρόοδο από τον Απρίλιο που αναγγέλθηκε από τον Πρόεδρο Joko Widodo, λόγω των δυσκολιών στην απόκτηση γης ανάμεσα σε άλλους λόγους.

Οι πλωτοί σταθμοί θα εξυπηρετούν κυρίως την ανατολική Ινδονησία, μια περιοχή που περιλαμβάνει πολλά απομακρυσμένα νησιά, στα ανατολικά του Μπαλί, συμπεριλαμβανομένων των Sulawesi, Halmaherah, Maluku και της Παπούα, που πλήττεται ιδιαίτερα από την ενεργειακή έλλειψη.

“Κάθε φορά που πάω σε (εξωτερικές) περιοχές υπάρχει το ίδιο παράπονο: κρίση ηλεκτρικής ενέργειας (και) μπλάκ άουτ” δήλωσε ο Widodo κατά τα εγκαίνια του πλωτού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Τζακάρτα. Τα επόμενα τέσσερα πλοία θα παραδοθούν κατά τη διάρκεια των επόμενων έξι μηνών, ανέφερε.

“Επειδή είμαστε ένα αρχιπέλαγος, νομίζω ότι οι σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας πάνω από κινητά πλοία όπως αυτό είναι ότι καλύτερο για την Ινδονησία”, πρόσθεσε ο Widodo, αναφερόμενος στις πέντε πλωτές μονάδες που ανήκουν σε μια θυγατρική της Τούρκικης Karadeniz Holdings και θα προσθέσουν περίπου 540 MW ηλεκτρικής δυνατότητας στο δίκτυο της Ινδονησίας.

Η κατασκευή του αξίας 4 δισεκατομμυρίων, 2000 μεγαβάτ (MW) χερσαίου σταθμού Batang στην Κεντρική Ιάβα έχει καθυστερήσει λόγω προβλημάτων στην απόκτηση γης από όταν η Ιαπωνική Electric Power Development Co Ltd κέρδισε τη σύμβαση το 2011.

Η κρατική επιχείρηση ηλεκτρισμού Perusahaan Listrik Negara (PLN) βλέπει τους καύσης μαζούτ (HFO) πλωτούς σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ως μια γρήγορη λύση για την κάλυψη των αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας που θα περιορίσουν τα οικονομικά έξοδα σε σύντομο χρονικό διάστημα, καθώς το βαρύ μαζούτ είναι φθηνότερο από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο.

“Το 35.000 μεγαβάτ πλάνο χρειάζεται ακόμα πολύς χρόνο να παράγει την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται η κοινότητα”, ο Διευθύνων Σύμβουλος της PLN, Sofyan Basir, δήλωσε στους δημοσιογράφους.

Η ζήτηση ισχύος αυξάνεται κατά περίπου 12% σε ετήσια βάση στην ανατολική Ινδονησία, ο διευθυντής της PLN Machnizon Masri δήλωσε από την πλευρά του, προσθέτοντας ότι η περιοχή θα αντιμετωπίσει ακόμη μεγαλύτερες ελλείψεις κατά τη διάρκεια των επόμενων δύο ετών, εάν δεν έχει γίνει τίποτα για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.

Το μεγαλύτερο από τις πέντε πλωτές μονάδες υπό παραγγελία, με ικανότητα παραγωγής 240 MW, θα σταλεί στη Βόρεια Σουμάτρα, η οποία έχει εδώ και καιρό αντιμετωπίζει ελλείψεις ηλεκτρικού ρεύματος λόγω της αργής προόδου ολοκλήρωσης των έργων, ανέφερε.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η PLN θα ενοικιάσει τα πλοία για πέντε χρόνια και θα πληρώνει μόνο για την ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγουν. “Αυτό είναι φθηνότερο από ό,τι το φυσικό αέριο. Μπορούμε να σώσουμε 350 δις ρουπίες (25,23 εκατ. δολάρια) ένα έτος αν χρησιμοποιήσουμε αυτά στην North Sulawesi και την Gorontalo”, κατέληξε.