Η Κίνα ολοκληρώνει τις δοκιμές για το πρώτο ferry στον κόσμο με υπερπυκνωτές

Η κινεζική ναυπηγική εταιρεία CSSC ανακοίνωσε την ολοκλήρωση με επιτυχία των πρώτων θαλάσσιων δοκιμαστικών για το νέο ferry το οποίο χρησιμοποιεί έναν υπερπυκνωτή στο σύστημα ισχύος του. Θα είναι μια από τις πρώτες εμπορικές εφαρμογές στον κόσμο του εξαιρετικά αποδοτικού συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας που θα είχε τη δυνατότητα να ενισχύσει σημαντικά τα πλοία ηλεκτρικής ενέργειας.

Σε ανακοίνωση της CSSC, είπε ότι το ιδιόκτητο ερευνητικό της τμήμα, το 711 Research Institute χρησιμοποίησε τεχνολογία ηλεκτρικής πρόωσης δικτύου DC, τεχνολογία ελέγχου αποθήκευσης ενέργειας και εφαρμογές έξυπνων πλοίων για την ανάπτυξη του συστήματος πρόωσης. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων ενός συστήματος υπερπυκνωτών θα είναι οι σύντομες περίοδοι επαναφόρτισης, η αργή απελευθέρωση ισχύος με μεγαλύτερη απόδοση για την παροχή μεγαλύτερου χρόνου κύκλου και πιο αποτελεσματικές λειτουργίες. Η πλήρως ηλεκτρική πρόωση θα μειώσει επίσης σημαντικά τους κραδασμούς και τον θόρυβο για να προσφέρει ένα πιο άνετο ταξίδι για τους επιβάτες.

Το πλοίο, Xin Ecology, έχει μήκος 65 μέτρα και είναι εξοπλισμένο με δύο σετ μπαταριών με υπερπυκνωτές, οι οποίες ανέφεραν ότι έχουν συνολική χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας 625 kWh. Η ισχύς εξόδου θα είναι 2000 κιλοβάτ παρέχοντας στο σκάφος ταχύτητα 12 κόμβων. Οι μηχανικοί και οι επιστήμονες αναφέρουν ότι το σύστημα θα μπορεί να υποστηρίξει τουλάχιστον 200.000 κύκλους ισχύος. Οι γρήγορες επαναφορτίσεις και οι μεγάλοι χρόνοι κύκλου θα εξοικονομήσουν περίπου 500 τόνους καυσίμου ετησίως. Η λειτουργία του ferry θα υποστηριχθεί με σταθμό ηλεκτροπαραγωγής 2,5 MW DC στην ξηρά. Θα προβλέπει την επαναφόρτιση των μπαταριών, αν και δεν ανέφεραν πόσο συχνά θα απαιτούνταν η επαναφόρτιση.

Η CSSC ανέφερε επίσης ότι είναι το μεγαλύτερο επιβατηγό πλοίο στον κόσμο εξοπλισμένο με προπέλες azimuth. Η χρήση των προπελών/πηδαλίου azimuth, δίνει στο σκάφος υψηλότερο βαθμό ευελιξίας, βελτιώνοντας την απόδοση στροφής σε σχέση με τα συμβατικά ferry.

Το πλοίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του έτους και θα κάνει δρομολόγια στην περιοχή κοντά στη Σαγκάη. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε επίσης στην αντοχή και το ύψος του καταστρώματος οχημάτων για το σκάφος. Σύμφωνα με πληροφορίες, μπορεί να φιλοξενήσει τουριστικά λεωφορεία καθώς και μεγάλα φορτηγά με επιβάτες σε ξεχωριστό σαλόνι στο ίδιο κατάστρωμα.

Διαβάστε ακόμα