Η απόλυτη κυριαρχία: Η Κίνα στοχεύει να κυριαρχήσει και στην «πράσινη» ναυπηγική βιομηχανία

Οι βιομηχανικές και οικονομικές ρυθμιστικές αρχές της Κίνας εξέδωσαν ένα νέο επταετές σχέδιο για να κυριαρχήσουν στην «πράσινη» ναυπηγική αγορά, βασιζόμενη στην κυριαρχία της Κίνας στην αγορά της συμβατικής ναυπηγικής.

Τα κινεζικά ναυπηγεία κατασκευάζουν τη μισή εμπορική χωρητικότητα του κόσμου, περίπου 38 εκατομμύρια dwt ετησίως, και ο τομέας αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς. Σύμφωνα με το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφορικής της Κίνας και την ισχυρή Επιτροπή Εθνικής Ανάπτυξης και Μεταρρύθμισης -την υπηρεσία οικονομικού σχεδιασμού της κυβέρνησης- η «πράσινη» ναυπηγική βιομηχανία είναι ένας «αναπόφευκτος» δρόμος για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου.

Μέχρι το 2025, το MIIT θέλει να δει την κινεζική βιομηχανία να αναπτύσσει καλύτερες λύσεις εφοδιαστικής αλυσίδας για την πράσινη ναυπηγική βιομηχανία, εξασφάλιση ταχύτερου ρυθμού υιοθέτησης για πλοία εναλλακτικών καυσίμων και να επιτύχει μερίδιο 50% της παγκόσμιας αγοράς για νέες κατασκευές LNG και μεθανόλης. Το MIIT θέλει επίσης να επιταχύνει την Ε&Α για την πρόωση με μεθανόλη και την αμμωνία, τους φορείς υγρού υδρογόνου και την ανάπτυξη ισχύος κυψελών καυσίμου και άλλων νέων επιλογών.

Ο οργανισμός θέλει επίσης τα ναυπηγεία της Κίνας να μειώσουν την ένταση των εκπομπών άνθρακα και την ενεργειακή τους ένταση. Θέλει να δημιουργήσει ένα σύστημα διαχείρισης άνθρακα και διαχείρισης της πράσινης αλυσίδας εφοδιασμού και να ενθαρρύνει περισσότερη ψηφιοποίηση στη ροή εργασιών των ναυπηγείων (μια σημαντική πηγή κερδών αποδοτικότητας). Δεδομένου ότι όλες αυτές οι βελτιώσεις απαιτούν χρήματα, το MIIT ζήτησε περισσότερη υποστήριξη για την πράσινη ναυπήγηση από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Τα εμπορικά πλοία με εναλλακτικά καύσιμα αντιπροσωπεύουν επί του παρόντος περίπου το 1% του παγκόσμιου στόλου, σύμφωνα με την BIMCO, αλλά ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί καθώς περισσότερα πλοία που κινούνται με μεθανόλη και LNG αρχίζουν να λειτουργούν. Αυτό θα είναι μεγάλη υπόθεση για τα ναυπηγεία: περίπου το ένα τρίτο του τρέχοντος βιβλίου παραγγελιών και περισσότερο από το 40 % της μεταφορικής ικανότητας στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών είναι ικανό ή έτοιμο για διπλά καύσιμα.

Διαβάστε ακόμα