Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του φορτηγού πλοίου Wakashio, το οποίο προσάραξε στον Μαυρίκιο, ζήτησε από το Ανώτατο Δικαστήριο να περιορίσει τις ατομικές αξιώσεις σε περίπου 16,5 εκατομμύρια δολάρια.
Το Wakashio προσάραξε σε ύφαλο ανοιχτά του Μαχεμπούργκ του Μαυρικίου στις 25 Ιουλίου 2020. Παρά τις προσπάθειες διάσωσης και απάντλησης των καυσίμων, υπήρξε διαρροή περίπου 1.000 τόνοι στα παρθένα νερά της παρακείμενης λιμνοθάλασσας κοραλλιών. Ο κυματισμός εμπόδισε τις προσπάθειες καθαρισμού και άσκησε πρόσθετη πίεση στο κύτος του πλοίου, που είχε σαν αποτέλεσμα να σπάσει στα δύο περίπου τρεις εβδομάδες μετά την προσάραξη. Το τμήμα της πλώρης του ρυμουλκήθηκε και βυθίστηκε και οι προσπάθειες απομάκρυνσης της ναυαγισμένης πρύμης ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 2021.
Ο υπουργός Αλιείας του Μαυρίκιου Sudheer Maudhoo είχε υποσχεθεί ότι οι ντόπιοι ψαράδες θα λάμβαναν πρόσθετη αποζημίωση περίπου 3.000 $ ο καθένας σε σχέση, λόγω της διαρροής πετρελαίου στη θάλασσα, αλλά η νομική κατάθεση της πλοιοκτήτριας εταιρείας φαίνεται να δημιουργεί αμφιβολίες για αυτό το σχέδιο.
«Δώσαμε ψεύτικες ελπίδες στους ψαράδες, τους κάναμε να πιστέψουν ότι επρόκειτο να λάβουν 3.000 $ και τώρα, μόλις είπαμε το αντίθετο. Πρέπει να σταματήσουμε να μπλοφάρουμε», δήλωσε ο Tony Apollon, εκπρόσωπος των τοπικών αλιευτικών συμφερόντων.
Σε δήλωση, η πλοιοκτήτρια εταιρεία Okiyo Maritime Corporation επιβεβαίωσε ότι έχει κάνει μήνυση για τον περιορισμό των ζημιών, και ανέφερε ότι «Η Okiyo Maritime Corp. πιστεύει ότι δικαιούται να περιορίσει την ευθύνη της σε σχέση με το περιστατικό του MV Wakashio σε 16,5 εκατομμύρια δολάρια». Η εταιρεία το γνωρίζει και θα πρέπει επίσης να λογοδοτήσει για ζημιές που σχετίζονται με το περιβάλλον και άλλες περιουσίες.
Μέχρι σήμερα, η κυβέρνηση του Μαυρικίου και ιδιώτες έχουν υποβάλει αξιώσεις ζημιών συνολικού ύψους περίπου 46 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τον υπουργό Maudhoo. Είπε στην L’Express ότι περισσότερο από ένα χρόνο μετά τη προσάραξη, Η ασφαλιστές της Okiyo έχει πληρώσει μόνο 1,9 εκατομμύρια δολάρια από αυτό το ποσό.
«Η απροθυμία των ασφαλιστών να πληρώσουν τις αποζημιώσεις είναι εκτός λογικής, επειδή το υπουργείο μου τους έχει βοηθήσει σε όλα τα επίπεδα», είπε ο Maudhoo.
Στο σημείο του ναυαγίου, το έργο της κινεζικής εταιρείας για την απομάκρυνση της πρύμνης έχει σημειώσει πρόοδο on-and-off. Η υπερκατασκευή και η μηχανή του πλοίου έχουν ήδη διαλυθεί, αφήνοντας μόνο την καρίνα. Συνολικά περίπου 2.500 τόνοι μετάλλου έχουν ανασυρθεί από το νερό μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης. Μικρές, πρόσθετες εκλύσεις καυσίμου έχουν αναφερθεί περιοδικά κατά τη διάρκεια της διάλυσης, και μια αντιρρυπαντική εταιρεία έχει αποσταλεί για τη διεξαγωγή καθαρισμού.