Η συγκλονιστική ιστορία του πλοιάρχου που αυτοκτόνησε 2 μήνες μετά την σύγκρουση του πλοίου του- Καταδικάστηκε η εταιρεία για άδικη συμπεριφορά μία δεκαετία αργότερα!

Πραγματικά μία συγκλονιστική ιστορία με τον πλοίαρχο πλοίου μεταφοράς κοντέινερ ο οποίος αυτοκτόνησε μετά την άδικη αντικατάσταση του από την εταιρεία. Είναι η μοίρα του πλοιάρχου, είναι η αδικία, είναι η όλη ιστορία γύρω από αυτή την θέση, είναι η εποχή που στα καλά είναι όλοι ίσοι και στα άσχημα ο κάθε ένας μόνος του… Έστω και μετά θάνατον δικαιώθηκε.

Περισσότερο από μια δεκαετία μετά τον θάνατο από την συγκλονιστική αυτοκτονία ενός από τους πλοιάρχους που εργάζονταν για την CMA CGM, το γαλλικό δικαστήριο φέρεται να επικύρωσε την απόφαση ενός κατώτερου δικαστηρίου που καταδίκασε και επέβαλε πρόστιμο στον ναυτιλιακό κολοσσό για ανθρωποκτονία από αμέλεια, επειδή συνέβαλε στον θάνατο του καπετάνιου.

Η γαλλική υπηρεσία ειδήσεων Agence France-Presse (AFP) ανέφερε ότι είδε αντίγραφο της απόφασης του δευτεροβάθμιου δικαστηρίου στις 8 Φεβρουαρίου, δύο εβδομάδες μετά την έκδοση της τελικής απόφασης στην υπόθεση.

Το δικαστήριο φέρεται να απέρριψε την έφεση της CMA CGM σχετικά με την ετυμηγορία του Δεκεμβρίου του 2020 που έκρινε ότι η εταιρεία συνέβαλε στην αυτοκτονία επιβάλλοντας στην CMA CGM πρόστιμο 100.000 ευρώ. Το δικαστήριο έκρινε ότι το κατώτερο δικαστήριο “δικαιολόγησε την απόφασή του και έκανε ακριβή εφαρμογή των νόμων”.

Το ιστορικό της που οδήγησε στην αυτοκτονία του πλοίαρχου

Η υπόθεση προήλθε από ένα ατύχημα τον Δεκέμβριο του 2010, κατά το οποίο το containership Laperouse της CMA CGM συγκρούστηκε με το μικρό παράκτιο φορτηγό πλοίο Thebe στη Βόρεια Θάλασσα στα ανοικτά των ακτών της Ολλανδίας. Τότε, ένα από τα μεγαλύτερα containerships στον κόσμο, μεταφορικής ικανότητας 157.000 dwt και χωρητικότητα άνω των 13.000 TEU συγκρούστηκε με το φορτηγό πλοίο μεταφορικής ικανότητας 2.500 dwt. Το Thebe υπέστη σοβαρές ζημιές, αλλά συνέχισε να επιπλέεει και δε βούλιαξε και με τη βοήθεια τριών σκαφών διάσωσης έφτασε με ασφάλεια στο λιμάνι. Το Laperouse δεν υπέστη ζημιές και του επετράπη να συνεχίσει το ταξίδι του.

Η έρευνα απέδωσε την ευθύνη για τη σύγκρουση σε έναν από τους αξιωματικούς του containership, ο οποίος παραιτήθηκε από την CMA CGM. Ο πλοίαρχος, Philippe Deruy, απαλλάχθηκε από κάθε ευθύνη για το ατύχημα και του επετράπη να παραμείνει με το πλοίο του, αλλά η CMA CGM του ανέθεσε στη συνέχεια να εκπαιδεύσει τον αντικαταστάτη και ενώ ενημέρωσε τον Deruy ότι θα ξεμπαρκάρει όταν το πλοίο έφτανε στη διώρυγα του Σουέζ.

Στις 14 Φεβρουαρίου 2011, ο 47χρονος καπετάνιος κρεμάστηκε στο υπόγειο της πολυκατοικίας του στη Νίκαια της Γαλλίας, λιγότερο από δύο μήνες μετά τη σύγκρουση. Κατά τη διάρκεια της δικαστικής διαδικασίας αναφέρθηκε ότι έγραψε στο σημείωμα αυτοκτονίας του: “Δεν έχω μέλλον και αυτό, για μένα, είναι αφόρητο”. Ένα χρόνο αργότερα, η μητέρα του, οι αδελφές του και ο αδελφός του υπέβαλαν μήνυση και η εισαγγελία της Μασσαλίας ξεκίνησε προκαταρκτική έρευνα για τον θάνατό του.

Κατά τη διάρκεια της δικαστικής διαδικασίας, προέκυψε ότι μετά το ατύχημα υπήρξε εσωτερική διαμάχη εντός της CMA CGM, με την πλειοψηφία των ανώτερων στελεχών να πιστεύει ότι ο πλοίαρχος έπρεπε να παραμείνει στη θέση του. Οι αναφορές επισημαίνουν ότι είχε ένα εξαιρετικό ιστορικό, συμπεριλαμβανομένου του ότι στο παρελθόν είχε αναγνωριστεί για την αποφυγή ενός σοβαρού ατυχήματος και ζημιών στο πλοίο του, όταν ένας κάβος έσπασε στο λιμάνι της Ταγγέρης. Ωστόσο, ο Jacques Saade, διευθύνων σύμβουλος της CMA CGM, και ο γενικός διευθυντής της ναυτιλιακής θυγατρικής τάχθηκαν υπέρ της απόλυσης του Deruy μετά τη σύγκρουση.

Το δικαστήριο έκρινε το 2020 ότι η CMA CGM είχε παραβιάσει την υποχρέωσή της να διασφαλίσει την ασφάλεια και την προστασία της σωματικής και ψυχικής υγείας του Deruy. Η διαδικασία που οδήγησε στην απόλυσή του δημιούργησε αβεβαιότητα με ακυρωμένες συνεντεύξεις, χωρίς χρονοδιάγραμμα και χωρίς διαδικασία που να ακολουθεί τις πολιτικές της εταιρείας. Οι πειθαρχικές κυρώσεις, σύμφωνα με το δικαστήριο, επιβλήθηκαν χωρίς να τηρηθούν οι διαδικασίες κατά τη διάρκεια μιας έντονης, όπως διαπίστωσε το δικαστήριο, μάχης για επιρροή εντός του προσωπικού της εταιρείας.

Το δικαστήριο διέταξε τη δημοσίευση της απόφασής του για το 2020, προκειμένου να ευαισθητοποιηθεί ο ναυτιλιακός κόσμος. Στόχος του ήταν να δώσει το παράδειγμα ώστε να μην υπάρξει ποτέ παρόμοια περίπτωση στο μέλλον.

Δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης στη Γαλλία ανέφεραν ότι η CMA CGM συμβιβάστηκε σε αστική υπόθεση. Η εταιρεία τοποθέτησε επίσης αργότερα μια πλακέτα προς τιμήν του πλοιάρχου για τις ενέργειές του στην αποτροπή του ατυχήματος στην Ταγγέρη.

Διαβάστε ακόμα