Η τελωνειακή υπηρεσία της Αυστραλίας ερεύνησε επανειλημμένα το “Πλοίο του Θανάτου”

sage_sagitarius_ploio_tou_thanatou_

Το πλοίο Sage Sagittarius δέχτηκε 13 φορές την επίσκεψη των υπαλλήλων της Αυστραλιακής Αρχής Τελωνείων και Προστασίας των Συνόρων κατά το χρονικό διάστημα τριών ετών που προηγήθηκε των ύποπτων δολοφονιών του πληρώματός του. Τέσσερα μέλη του πληρώματος του πλοίου, συμπεριλαμβανομένου του καπετάνιου, έχουν επισημανθεί σε μια βάση δεδομένων προστασίας των συνόρων.

Το πρόγραμμα διερευνά το μυστήριο που συνοδεύει το πλοίο, το οποίο έχει γίνει γνωστό ως “πλοίο του θανάτου”, προσπαθώντας να αποκαλύψει λεπτομέρειες σχετικά με το ταξίδι του 2012, όταν συνέβησαν οι θάνατοι, χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς λογαριασμούς του πληρώματος. Η Τελωνειακή Υπηρεσία της Αυστραλίας αρνήθηκε να σχολιάσει τις πιθανές αιτίες για τις οποίες προχώρησε σε έρευνες στο πλοίο, μόνο ανέφερε ότι λειτουργούσε με βάση την πιθανότητα ανίχνευσης παράνομων δραστηριοτήτων, καθώς και ότι επρόκειτο για έρευνες ρουτίνας.

Ο Michael Squires -ένας πρώην ερευνητής της Υπηρεσίας Ασφάλειας των Μεταφορών της Αυστραλίας (Australian Transport Safety Bureau-ATSB) ο οποίος κλήθηκε από την υπηρεσία μετανάστευσης “Four Corners”, προκειμένου να εξετάσει τα συγκεντρωμένα αποδεικτικά στοιχεία- σχολίασε ότι η προσοχή που δόθηκε από την τελωνειακή υπηρεσία ενδεχομένως να σημαίνει ότι κάτι δεν πήγαινε καλά στο πλοίο. Οι θάνατοι σημειώθηκαν σε ένα χρονικό διάστημα έξι εβδομάδων κατά τη διάρκεια ενός εκ των τακτικών δρομολόγιων μεταφοράς άνθρακα του πλοίου μεταξύ του λιμανιού Kudamatsu στη νότια Ιαπωνία και του λιμανιού του Newcastle στη Νέα Νότια Ουαλία.

Ο πρώτος θάνατος έλαβε χώρα περίπου 840 χιλιόμετρα ανοικτά των ακτών του Κουίνσλαντ, στις 30 Αυγούστου του 2012 όταν ο Cesar Llanto, ένα 42χρονος αρχιμάγειρας, εξαφανίστηκε.

Ο δεύτερος θάνατος έλαβε αντίστοιχα χώρα μετά από δύο εβδομάδες, όταν ο Hector Collado, ένας 55χρονος αρχιμηχανικός έπεσε από ένα κατάστρωμα 12 μέτρων αφού δέχτηκε ένα χτύπημα στο πίσω μέρος του κεφαλιού του.

Ο τρίτος θάνατος ήταν εκείνος του Kosaku Monji, ενός 37χρονου επιστάτη που στις 6 Οκτώβρη του 2012 μπλέχτηκε και στη συνέχεια συνθλίφτηκε από τους τεράστιους κυλίνδρους εκφόρτωσης του πλοίου, ενώ το πλοίο βρισκόταν σε ιαπωνικό λιμάνι.