Ημερήσια ναύλα ρεκόρ για πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων Ro/Ro

Φέτος σημειώθηκαν ναύλα ρεκόρ για πολλούς τύπους πλοίων με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς LNG να βρίσκονται σε μόνιμη βάση στις υψηλότερες θέσεις.

Επίσης, σε νέα υψηλά κινούνται και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων, με την ανάλυση να δείχνει ότι αυτό θα συνεχιστεί και το 2023.

Η αγορά των πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων μπήκε στο κάδρο στα μέσα Αυγούστου, όταν η Nissan επέκτεινε το τη ναύλωση των 100.000 δολαρίων ημερησίως για το 6.178 ceu πλοίο Ro/Ro Lake Geneva, μόλις τέσσερις εβδομάδες μετά τη συμφωνία, κάτι που ο αναλυτής του VesselsValue, Dan Nash, περιέγραψε ως: «Ένα ρεκόρ που θέτει νέο υψηλό σε μια μαινόμενη ανοδική αγορά, που έχει παραλύσει από τη σύντομη προσφορά PCTC μετά από χρόνια υποεπενδύσεων».

Ο ναύλος του Lake Geneva, είναι 174% υψηλότερος από τον δείκτη του Ιανουαρίου, μόλις εννέα μήνες νωρίτερα, και ένα εντυπωσιακό 488% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2019.

Πολλές πηγές αναφέρουν ότι ένας σύγχρονο πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων panamax πρόκειται να ναυλωθεί στα 120.000 $ την ημέρα.

«Με λίγα λόγια, γινόμαστε μάρτυρες της μεγαλύτερης ανοδικής πορείας στην ιστορία του κλάδου, η οποία δεν δείχνει εμφανή σημάδια χαλάρωσης», δήλωσε ο Nash σε μια νέα έκθεση της εταιρείας carrier.

Δεν είναι μόνο τα περιουσιακά στοιχεία PCTC που οδηγούν το κύμα. Οι χειριστές PCTC κυνηγούν απεγνωσμένα να βρουν περισσότερη χωρητικότητα, με ειδικά καταστρώματα αυτοκινήτων και μεγάλο χώρο γκαράζ.

Ενώ οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν προβλήματα, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα αυξάνεται στα ύψη. Το VesselsValue προβλέπει τώρα ναύλα κατά μέσο όρο 125.000 $ την ημέρα για τις εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων το 2023, με υψηλά 150.000 $ να θεωρείται πιθανό.

«Άλλοι 12 μήνες κέρδη είναι σχεδόν εγγυημένα σε ό,τι είναι προβλέψιμο», είπε ο Nash.

Η αξία για ένα σύγχρονο και «πράσινο» πλοίο 5 χρόνων και μεταφορικής ικανότητας 6.000 έως 7.000 ceu υπολογίζεται ότι μπορεί να φτάσει τα 100 εκατομμύρια δολάρια αυτό το τρίμηνο, ξεπερνώντας τις τιμές νέων κατασκευών που συμφωνήθηκαν για ίδια πλοία διπλού καυσίμου που παραγγέλθηκαν στα κινεζικά ναυπηγεία μόλις 12 μήνες πριν.

«Το συναίσθημα Contango έχει ενταχθεί στη νοοτροπία των ναυλωτών και των πλοιοκτητών, επιταχύνοντας τις σύγχρονες αξίες των περιουσιακών στοιχείων που φτάνουν την αύξηση των κερδών, σχεδόν εξ ολοκλήρου λόγω της έλλειψης προσφοράς», έγραψε ο Nash.

Διαβάστε ακόμα