Παρά την πίεση που προσθέτουν τα μέγα-πλοία στην λειτουργία ενός λιμανιού, έρευνα της CargoSmart έδειξε πως δεν είχαν σημαντική επίδραση στην απόδοση των λιμανιών το 2017.
Το 2017 κυκλοφορούσαν εκατοντάδες μέγα-πλοία, με δυνατότητα μεταφοράς 10.000 TEU ή παραπάνω, μεταφέροντας φορτία ανά τον κόσμο.
Η μελέτη της CargoSmart (GVVMC) συνέκρινε την απόδοση σε σχέση με μεγα-πλοία και σε πλοία μικρότερου μεγέθους στα λιμάνια του Λος Άντζελες, του Ρότερνταμ και της Σαγκάης δείχνοντας πως τα υπερμεγέθη πλοία δεν είχαν σημαντικά μεγαλύτερες καθυστερήσεις άφιξης και αποχώρησης από ότι τα μικρότερα “μη-μέγα” πλοία στα τρία αυτά λιμάνια κατά τη διάρκεια του έτους.
Σε σχέση με τους αριθμούς αφίξεων πλοίων στα τρία λιμάνια, η έρευνα έδειξε πως η Σανγκάη ήταν το λιμάνι με τις περισσότερες συνολικά, εξυπηρετώντας τα περισσότερα μέγα-πλοία, και τα περισσότερα συνολικά πλοία σε σχέση με τα άλλα δύο λιμάνια. Το Ρότερνταμ από την άλλη εξυπηρέτησε το 2017 τα περισσότερα πλοία με χωρητικότητα χαμηλότερη των 10.000 TEU.
Οι καθυστερήσεις στις αφίξεις πλοίων ήταν μικρότερες στο Λος Άντζελες και στο Ρότερνταμ για τα μέγα-πλοία απ’ ότι για τα μικρότερα πλοία. Στην Σαγκάη αντίθετα, τα μέγα-πλοία είχαν μεγαλύτερη καθυστέρηση. Ενώ η διαφορά στην απόδοση μεταξύ μέγα-πλοίων και των υπόλοιπων πλοίων ήταν 1,1 ώρα για το Ρότερνταμ και τη Σανγκάη, στο Λος Άντζελες η διαφορά ήταν μεγαλύτερη. Πιο συγκεκριμένα, κατά μέσο όρο για τη χρονιά τα μέγα-πλοία είχαν 2,7 ώρες μικρότερες καθυστερήσεις από τα υπόλοιπα πλοία.
Τα ευρήματα έδειξαν επίσης πως οι καθυστερήσεις στις αποχωρήσεις από τα τρία λιμάνια ήταν μεγαλύτερες για τα μέγα-πλοία αλλά η διαφορά δεν ήταν μεγαλύτερη από περίπου μια ώρα για καθένα από τα λιμάνια.
Οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις αποχωρήσεων κατά μέσο όρο και για τα δύο είδη πλοίων το 2017 ήταν στο λιμάνι της Σαγκάης όπου τα μέγα-πλοία είχαν καθυστέρηση 26,9 ώρες ενώ τα άλλα πλοία 25,9 ώρες.