Η εβδομάδα των Ποσειδωνίων επιστρέφει με τις μηχανές στο φουλ

Η Διεθνής Ναυτιλιακή Έκθεση Ποσειδώνια 2022 θα πραγματοποιηθεί από τις 6 έως τις 10 Ιουνίου στο Εκθεσιακό Κέντρο Athens Metropolitan Expo, όπου 1.929 εταιρείες από 88 χώρες θα εκθέσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Συνολικά, 24 Εθνικά Περίπτερα από την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία έχουν επιβεβαιώσει ότι θα καταθέσουν τα ναυτιλιακά τους διαπιστευτήρια κατά τη διάρκεια της έκθεσης, στην οποία αναμένεται να παρευρεθούν περισσότεροι από 18.000 διεθνείς επισκέπτες.

Ένα πρόγραμμα 68 συνεδρίων και σεμιναρίων θα τρέξει παράλληλα με την Έκθεση, μέσα από το οποίο ηγετικά στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εκπρόσωποι ρυθμιστικών αρχών και κυβερνητικοί αξιωματούχοι από όλο τον κόσμο θα προσφέρουν στους συμμετέχοντες πρόσβαση σε χρήσιμες πληροφορίες και εξελίξεις. Ήδη, 10 Αντιπρόεδροι και Υπουργοί από χώρες με ισχυρή ναυτιλιακή παράδοση καθώς και η Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε. έχουν επιβεβαιώσει τα σχέδιά τους να επισκεφθούν τα Ποσειδώνια 2022.

«Παρ’ όλες τις αντιξοότητες καταφέραμε να καλύψουμε το σύνολο του εκθεσιακού χώρου και πλέον καθίσταται επιτακτική η ανάγκη να δημιουργηθούν πρόσθετοι εκθεσιακοί χώροι», δήλωσε ο Θοδωρής Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε, διοργανώτρια της εκδήλωσης, που φέτος έγινε η πρώτη έκθεση στην Ελλάδα που έλαβε πιστοποιητικό ISO το οποίο βεβαιώνει τη βιωσιμότητά της, χάρη σε μια σειρά πρωτοβουλιών και βελτιώσεων που έχει εισαγάγει με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.
«Η φετινή έκθεση είναι μεγαλύτερη κατά 7% από την προηγούμενη, του 2018, μια αύξηση που αντανακλά το δυναμισμό, το σφρίγος και την πρόοδο της ελληνικής ναυτιλίας, η οποία επενδύει πολλά για να αναβαθμίσει την ποιότητα και την τεχνολογία των υπαρχόντων πλοίων, να διαφοροποιήσει αυτό που προσφέρει προσαρμόζοντάς το στις ανάγκες των αγορών, και να ανανεώσει τον στόλο της με την προσθήκη νέων πλοίων που έχουν σχεδιαστεί για να πληρούν τους νέους κανονισμούς», πρόσθεσε ο ίδιος.

Η ισχύς και η επενδυτική διάθεση της κοινότητας των Ελλήνων εφοπλιστών, η οποία ελέγχει το 21% του παγκόσμιου εκτοπίσματος (dwt), είναι οι κύριοι λόγοι για την παγκόσμια απήχηση των Ποσειδωνίων. Η Ελλάδα παραμένει η μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια χώρα στον κόσμο, με στόλο 5.514 πλοίων και αντιπροσωπεύει το 59% του στόλου που ελέγχεται από την Ε.Ε. Από το 2019 ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 7,4% και από το 2014 κατά 45,8%.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, δήλωσε: «Τα Ποσειδώνια καθιερώθηκαν ως ο διαχρονικός θεσμός παγκόσμιας προβολής του καλύτερου παραδείγματος μιας δημιουργικής και παραγωγικής Ελλάδας, της ναυτιλίας μας, για περισσότερα από 50 χρόνια. Η ενίσχυση της θαλάσσιας παρουσίας μας παντού στον κόσμο, έχει ισχυρό θετικό αντίκτυπο στη συνολική εικόνα της χώρας μας. Δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη γι’ αυτό, από το ότι για πρώτη φορά στην ιστορία του ΙΜΟ, η Ελλάδα έλαβε τον περασμένο Δεκέμβριο 150 από τις 157 ψήφους των χωρών που συμμετείχαν στη Γενική του Συνέλευση. Η υπερψήφιση αυτή αντανακλά αναμφίβολα την παγκόσμια αναγνώριση της πατρίδας μας στο ναυτιλιακό γίγνεσθαι. Το αντίστοιχο στο επιχειρηματικό πεδίο επιβεβαιώνεται από τη συμμετοχή στα Ποσειδώνια».

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «η βιωσιμότητα, με κύρια έκφανσή της την πορεία προς την απαλλαγή της ναυτιλίας από τα ορυκτά καύσιμα, καθώς και η έλλειψη αξιωματικών καταστρώματος και μηχανής για τη στελέχωση του παγκόσμιου στόλου αποτελούν τα ζητήματα στα οποία θα πρέπει να εγκύψουμε όλοι μαζί, κυβερνητικοί φορείς, θεσμικοί ναυτιλιακοί παράγοντες και βιομηχανία. Η ελληνική κυβέρνηση συμμερίζεται πλήρως την ανάγκη επίτευξης περιβαλλοντικής ουδετερότητας των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων μέχρι το 2050. Για το σκοπό αυτό, υποβάλλουμε εποικοδομητικές προτάσεις στον ΙΜΟ και την Ε.Ε., ώστε η ναυτιλία να συνεχίσει απρόσκοπτα να προσφέρει στην παγκόσμια και εθνική οικονομία, μπαίνοντας ταυτόχρονα, με ρεαλιστικό τρόπο και παράλληλα με την ανάπτυξη κατάλληλων καυσίμων και τεχνολογιών, στο δρόμο της απανθρακοποίησης, εντός των τεθέντων χρονοδιαγραμμάτων».

Ο Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Πατέρας, δήλωσε: «Τα Ποσειδώνια 2022 είναι μεγάλη γιορτή για την Ελληνική Ναυτιλία και γενικότερα για την παγκόσμια Ναυτιλία. Μετά από όλους αυτούς τους περιορισμούς και τις δοκιμασίες που επέφερε ο COVID-19 είμαστε επιτέλους ελεύθεροι να προωθήσουμε τον τομέα μας και να ανταλλάξουμε καινοτόμες λύσεις σε πολλά από τα προβλήματα και τις προκλήσεις τα οποία καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον. Θα δούμε τους παλιούς μας φίλους και θα κάνουμε καινούργιους, θα πούμε όλες τις περιπέτειές μας και τα νέα μας για όλο αυτό το διάστημα των 4 ετών που δεν είχαμε βρεθεί. Εύχομαι καλή επιτυχία σε όλους τους εκθέτες και τους ομιλητές, και ένα μεγάλο ευχαριστώ στους επισκέπτες που θα μας τιμήσουν με την παρουσία τους. Και μην ξεχνάτε να απολαύσετε την ομορφιά της Ελλάδας!»
Η Μελίνα Τραυλού, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, δήλωσε: «Ο ελληνικός εφοπλισμός πρωτοστατεί με δύναμη και θέληση, και στην ενεργειακή μετάβαση. Αξιοποιούμε τη συσσωρευμένη τεχνογνωσία και εμπειρία μας. Χαράσσουμε τις εξελίξεις και τιμούμε την ηγετική μας θέση, του 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και του 59% της ευρωπαϊκής. Τοποθετούμαστε με συγκεκριμένες, ρεαλιστικές και αποτελεσματικές προτάσεις στην πρόκληση της πράσινης, αλλά και βιώσιμης ναυτιλίας. Είναι σαφές ότι η επιστροφή των Ποσειδωνίων, έπειτα από 4 χρόνια, θα προσφέρει μια δυναμική πλατφόρμα επικοινωνίας των πιο καινοτόμων και τεχνολογικά προηγμένων δυνατοτήτων λειτουργίας του κλάδου μας. Ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, υποδεχόμαστε τη διοργάνωση των Ποσειδωνίων, με τη βεβαιότητα ότι, όχι μόνο θα ανταποκριθεί στις σύγχρονες, υψηλές προσδοκίες της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, αλλά και θα τις υπερβεί».

Ο Δήμαρχος Πειραιά Ιωάννης Μώραλης, δήλωσε: «Τα Ποσειδώνια έχουν βαρύνουσα σημασία για την Ελλάδα, για την εθνική οικονομία, για τη ναυτιλία και κατ’ επέκταση για την πόλη του Πειραιά. Ο Πειραιάς είναι η βάση και η πόλη στην οποία χτυπά η καρδιά της ελληνικής ναυτιλίας, του πρώτου πυλώνα της εθνικής οικονομίας που πρωταγωνιστεί σε όλα τα μήκη και πλάτη των ωκεανών. Στα Ποσειδώνια αναδεικνύεται το αισιόδοξο, δημιουργικό και εξωστρεφές πνεύμα της χώρας και αντικατοπτρίζεται το όραμα που έχουμε κι εμείς ως Δημοτική Αρχή για έναν Πειραιά σύγχρονο, μια πόλη λιμάνι, αντάξια των μεγάλων ευρωπαϊκών λιμανιών. Δουλεύουμε συστηματικά και σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς, για να αναδειχθεί η πόλη μας ως ένα σύγχρονο επιχειρηματικό, τουριστικό, ναυτιλιακό και εμπορικό κέντρο διεθνούς αναγνωρισιμότητας και εμβέλειας. Η οικονομική και κοινωνική επανασύνδεση του Πειραιά με τη θάλασσα και το λιμάνι, είναι η κοινή συνισταμένη όλων των προσπαθειών μας».

Ένας ακόμα βασικός πόλος έλξης για τη φετινή διοργάνωση είναι οι περισσότερες από 30 νεοφυείς εταιρείες (startup) τεχνολογίας, οι οποίες θα παρουσιάσουν τις τεχνολογικές τους καινοτομίες που έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν ψηφιακές λύσεις σε διάφορες προκλήσεις και προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Η επιστροφή των Ποσειδωνίων σηματοδοτεί και την επανέναρξη τόσο των φημισμένων κοινωνικών εκδηλώσεων όσο και των εμβληματικών αθλητικών δράσεων που πραγματοποιούνται στο περιθώριο της Έκθεσης, όπως ο ιστιοπλοϊκός αγώνας Posidonia Cup, το Posidonia Shipsoccer Tournament, το Posidonia Golf Tournament, το Posidonia Running Event και το νέο τουρνουά Μπάσκετ Posidonia 3×3, στα οποία θα συμμετάσχουν συνολικά περίπου 2.700 επαγγελματίες του κλάδου. Τα έσοδα από αυτές τις εκδηλώσεις θα διατεθούν σε διάφορες φιλανθρωπικές και μη κερδοσκοπικές οργανώσεις.

Ακόμα, τα Ποσειδώνια 2022 υποστηρίζουν μια σειρά από πρωτοβουλίες της ναυτιλιακής κοινότητας και οργανισμών, όπως το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτιλιακής Τεχνολογίας, το Sailors’ Society, το Adopt a Ship, τον Κοινωφελή Οργανισμό του Δήμου Πειραιά, το Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα, το YES Forum, το Isalos.net, το Mercy Ships, το Μπορούμε, τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα, το Μουσείο Μπενάκη και πολλά άλλα.
Η Έκθεση Ποσειδώνια 2022 τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας.

Διαβάστε ακόμα