H κρίση στην Ουκρανία πλήττει τα bulk carriers

bulk_carrier_ploio_

Στην «κόψη του ξυραφιού» βρίσκονται πολλές ναυτιλιακές εταιρείες, κυρίως ελληνικών συμφερόντων μετά την επιβολή κυρώσεων από τις ΗΠΑ και την ΕΕ στη Ρωσία και την απαγόρευση φορτώσεων/ εκφορτώσεων φορτίων σε λιμάνια της Ουκρανίας.

Σύμφωνα με στοιχεία, που δημοσίευσε η βρετανική ναυτιλιακή εφημερίδα Lloyd’s List κατά την περυσινή χρονιά έγιναν σε λιμάνια της Ουκρανίας 1.277 προσεγγίσεις από πλοία ελληνικών συμφερόντων, με συνολική μεταφορική ικανότητα 50 εκατομμυρίων τόνων.

Στην δεύτερη θέση έρχονται τα πλοία τούρκικων συμφερόντων, που αν και είχαν πολύ περισσότερες προσεγγίσεις (3.389) επειδή είναι μικρότερα είχαν μεταφορική ικανότητα 33 εκατομμυρίων τόνων.

Στην τρίτη θέση βρίσκονται τα πλοία γερμανικών συμφερόντων με 909 προσεγγίσεις πλοίων με συνολική μεταφορική ικανότητα 19 εκατομμυρίων τόνων.

Τα πλοία, που προσεγγίζουν στα ουκρανικά λιμάνια είναι κυρίως φορτηγά- χύδην (bulk carriers), που είναι αναγκαία για τις μεταφορές σιτηρών. Συνολικά, πέρυσι τα φορτηγά- χύδην μετέφεραν προϊόντα συνολικού βάρους 132 εκατομμυρίων τόνων. Έπονται τα πλοία γενικού φορτίου (32 εκατομ. τόνοι φορτίων διακινήθηκαν), τα δεξαμενόπλοια (31 εκατομ. τόνοι) και τα πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ (28 εκατομ. τόνοι).

Πρώτο λιμάνι σε διακίνηση φορτίων ήταν το 2013 το Yuzhny και ακολουθούν η Οδησσός, το Illichinsk και το Nikolayev.
Το λιμάνι του Kerch, που έχει προσαρτηθεί από την Ρωσία βρισκόταν στην έκτη θέση της σχετικής κατάταξης καθώς πέρυσι προσέγγισαν εκεί πλοία με συνολική μεταφορική ικανότητα 12 εκατομμυρίων τόνων.

Πάντως, πιστεύεται ότι 0ι εταιρείες που συμμετέχουν στο διεθνές εμπόριο, έχουν πολύ λίγο χρόνο για να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις, που διαμορφώνονται λόγω των οικονομικών κυρώσεων προς τη Ρωσία- και την «απάντηση» της Ρωσίας- αν και πολλοί έχουν τα εφόδια για να εκτιμήσουν πώς μπορεί να επηρεάζονται από τις ρυθμίσεις.

pireas2day.gr