ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Η MSC ταράζει τα νερά στον Πειραιά…

msc_

Τι σημαίνει η απόφαση του ιταλοελβετικού κολοσσού Mediterranean Shipping Company (MSC) να δημιουργήσει στον Πειραιά το Κέντρο των Πληροφοριών και Υπηρεσιών της (Share Servises Documentation Center –SSDC-);

Η είδηση, που θα περίμενε κανένας να αναγγελθεί, με μεγάλους «πανηγυρισμούς», από πλευράς κυβέρνησης, όταν έχει γίνει κάτι αντίστοιχο, σε μικρότερης σημασίας για την χώρα συμφωνίες της Cosco, πέρασε- μάλλον- στα «σιωπηλά».

Ωστόσο, όπως έχει γίνει γνωστό η εταιρεία, που είναι ο μεγαλύτερος πελάτης του λιμανιού του Πειραιά διακινώντας, ετησίως, ένα εκατομμύριο TEU (μονάδα μέτρησης κοντέινερ) σκοπεύει να προσλάβει άμεσα 150 εργαζόμενους, οι οποίοι πολλοί σύντομα θα φθάσουν τους 250, ενώ σε βάθος χρόνου μπορεί να φθάσουν τους 500.

Όμως, η σημασία της απόφασης του ιταλοελβετικού κολοσσού της οικογένειας Απόντε, που έχει ισχυρούς εμπορικούς δεσμούς με τον Πειραιά, είναι πολύ μεγαλύτερη.

Για πολλούς, μάλιστα, δημιουργεί νέα δεδομένα και στην διαδικασία πώλησης του ΟΛΠ, που μεθοδεύει η κυβέρνηση, καθώς η MSC αποτελεί εταίρο της δανέζικης Maersk, η οποία συμμετέχει στον διαγωνισμό και έχει κάνει γνωστές τις προθέσεις της ακόμα και στο μέγαρο Μαξίμου σε μια συνάντηση με τον Αντώνη Σαμαρά, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.

Σε αυτό το πλαίσιο είναι προφανές ότι έχει την δική της βαρύτητα η κίνηση της MSC να δημιουργήσει στον Πειραιά το Κέντρο των Πληροφοριών και Υπηρεσιών της, το οποίο θα έχει σκοπό τη συγκέντρωση, επεξεργασία και διανομή στο παγκόσμιο δίκτυο των πρακτόρων του Ομίλου πληροφοριών και υπηρεσιών σχετικών με όλες τις δραστηριότητές του.

Σύμφωνα με ορισμένα δημοσιεύματα η αρχική σκέψη ήταν αυτό το Κέντρο να δημιουργηθεί στην έδρα της εταιρείας στη Γενεύη. Όμως, ακολούθως αποφασίστηκε να προσφερθούν θέσεις εργασίας στα λιμάνια και θεωρείτο σίγουρο ότι θα επιλεγόταν κάποιο ανάμεσα στη Γένοβα και τη Νάπολη, τα παραδοσιακά «κάστρα» του ιταλοελβετικού ομίλου, που έχει επενδύσει μεγάλα κεφάλαια και διακινεί μεγάλο όγκο φορτίων.

Τελικά, φαίνεται ότι όλα αυτά ανατράπηκαν και επελέγη ο Πειραιάς, πράγμα, που έχει δώσει «τροφή» στο διεθνή ναυτιλιακό τύπο για διάφορα «σενάρια» για τους λόγους λήψης της απόφασης, με άλλους να μιλάνε για «τυχαίο γεγονός», για άλλους για μια «απάντηση» της εταιρείας σε διένεξή της με τις αρχές της Νάπολη κ.ο.κ.

Το σίγουρο είναι ότι η MSC ταράζει τα νερά στον Πειραιά….

pireas2day.gr