Η ναυτιλιακή βιομηχανία πιέζει για να σώσει τους εναπομείναντες ναυτικούς που έχουν παγιδευτεί στην Ουκρανία

Λίγο λιγότεροι από 500 ναυτικοί παραμένουν εγκλωβισμένοι σε 109 πλοία στα λιμάνια της Ουκρανίας, σκελετικά πληρώματα που έμειναν στο πλοίο, δήλωσαν αξιωματούχοι της ναυτιλίας την Παρασκευή.

Θα πρέπει να επιτραπεί σε όσους απομένουν να διέλθουν με ασφάλεια, δήλωσε η ένωση Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS).

Δύο ναυτικοί έχουν σκοτωθεί και έξι εμπορικά πλοία χτυπήθηκαν από βλήματα -που βύθισαν δύο από αυτά- γύρω από τις ακτές της Ουκρανίας από την έναρξη της εισβολής της Ρωσίας στις 24 Φεβρουαρίου. Επίσης τα πλοία και τα πληρώματα αντιμετωπίζουν επίσης πολλαπλούς κινδύνους, όπως πλωτές νάρκες.

Περίπου 1.500 ναυτικοί έχουν απεγκλωβιστεί με ασφάλεια από τα πλοία που έχουν αποκλειστεί, μέσω ανθρωπιστικών διαδρόμων, στη στεριά και στη θάλασσα τις τελευταίες έξι εβδομάδες, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το ICS σε συνεργασία με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO).

Αναφερόμενη στους ναυτικούς που έμειναν πίσω, η Natalie Shaw του ICS είπε ότι «η οδός διαφυγής από την «αποκάλυψη» πρέπει να είναι ανοιχτή και σε αυτούς τους ναυτικούς».

Ο ΙΜΟ δήλωσε ότι η επιτροπή θαλάσσιας ασφάλειας του ενέκρινε ψήφισμα αυτή την εβδομάδα «για να ληφθούν τα απαραίτητα άμεσα μέτρα» για τη δημιουργία ενός ασφαλούς θαλάσσιου διαδρόμου στη Μαύρη Θάλασσα και τη Θάλασσα του Αζόφ για να επιτρέψει στα πλοία να πλεύσουν «χωρίς απειλή επίθεσης».

Περίπου 25 πλοία έχουν αποκλειστεί στο λιμάνι του Μικολάι ενώ πέντε πλοία έχουν κολλήσει στο λιμάνι της Μαριούπολης, το οποίο έχει δει μερικές από τις χειρότερες καταστροφές στον πόλεμο. Τα δεδομένα του ICS εντόπισαν την τοποθεσία 99 πλοίων, με τα υπόλοιπα 10 να αγνοούνται καθώς οι αναμεταδότες παρακολούθησης ήταν απενεργοποιημένοι.

Οι ναυτικοί που απεγκλωβίστηκαν και όσοι παραμένουν εγκλωβισμένοι προέρχονται από 27 χώρες, με τον μεγαλύτερο αριθμό από τις Φιλιππίνες και την Ινδία.

Διαβάστε ακόμα