ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Η πώληση που «ταράζει» τα νερά στα bulk carrier

bulk_carrier_

Έντονο προβληματισμό προκαλεί στον χώρο των πλοίων ξηρού φορτίου (bulk carriers) η καθοδηγούμενη από δανείστριες τράπεζες πώληση από την ιταλοαγγλική εταιρεία Blenheim Shipping των έξη τελευταίων πλοίων της με αγοραστή τον ελληνοκύπριο εφοπλιστή Ανδρέα Χατζηγιάννη.

Η έγκυρη νορβηγική ναυτιλιακή εφημερίδα TradeWinds σε εκτενές δημοσίευμά της κάνει αναφορά σε «αρπαγή» (swoop) και επικαλούμενη κορυφαίες πηγές της ναυλομεσιτικής αγοράς υπογραμμίζει ότι «αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες κορυφαίες συναλλαγές, προσδίδοντας τώρα αγωνία στην αγορά ξηρού φορτίου».

Ενδεικτική της ρευστής κατάστασης, που επικρατεί στην αγορά του ξηρού φορτίου (bulk carriers), εξαιτίας της δραματικής πτώσης των ναύλων είναι ότι μόνο την περασμένη εβδομάδα καταγράφτηκαν- σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny- 13 συναλλαγές, που αφορούσαν συνολικά 19 (!) αγοραπωλησίες πλοίων.

Ωστόσο, η συναλλαγή, που «τάραξε» τα νερά αφορούσε την πώληση en bloc των έξη τελευταίων πλοίων της Blenheim Shipping αντί μόλις 74 εκατομμυρίων δολαρίων κάτω από την (σ.σ. πιεστική;) καθοδήγηση των δανειστριών τραπεζών της εταιρείας.

Σύμφωνα με πηγές, που επικαλείται η TradeWinds, το τίμημα, που ακούγεται, παραπέμπει σε κάτι σαν ένα «πραξικόπημα» υπέρ του Έλληνα αγοραστή.

Τα πλοία, που πωλήθηκαν στην Cyprus Maritime, συμφερόντων του Ανδρέα Χατζηγιάννη, είναι τα:
1) Ocean Breeze, χωρητικότητας 93.000 τόνων (κατασκευής 2009),
2) Sea Breeze, χωρητικότητας 91.000 τόνων (κατασκευής 2009)
3) Moon Breeze, χωρητικότητας 91.807 τόνων (κατασκευής 2011)
4) Star Breeze, χωρητικότητας, χωρητικότητας 91.827 τόνων (κατασκευής 2010)
5) PACIFIC BREEZE, χωρητικότητας 76. 343 τόνων (κατασκευής 2004). Και
6) ATLANTIC BREEZE, χωρητικότητας 76.267 τόνων (κατασκευής 2004).

Η πώληση των πλοίων βγάζει, τουλάχιστον για τώρα, από την πλοιοκτησία της Blenheim Shipping, με έδρα στο Λονδίνο, καθώς προ 7 μηνών είχε πωλήσει τον στόλο της από μεγάλα δεξαμενόπλοια στην εταιρεία Idan Ofer’s Eastern Pacific για $ 210 εκατομμύρια.

Έτσι, πλέον μένει ενεργός μόνο ο ιταλικός «βραχίονας» της εταιρείας, με έδρα στη Νάπολη, που είναι η Scinicariello Ship Management S.r.l. και διαχειρίζεται 9 ρυμουλκά- ναυαγοσωστικά.

Από την άλλη πλευρά ο Ανδρέας Χατζηγιάννης, που θεωρείται μετρ των αγοραπωλησιών, αφού από το τέλος του 2008 μέχρι και σήμερα έχει προχωρήσει σε σημαντικές συμφωνίες για την ανανέωση του στόλου του, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση της εταιρείας του, ήρθε στην δημοσιότητα το 2011 όταν αγόρασε το πολυτελές yacht του Τζόρτζιο Αρμάνι, το «Mariu» έναντι 10,5 εκατ. ευρώ.

Τα 6 πλοία λέγεται ότι θα ενταχθούν στην εταιρεία Cyprus Maritime, η οποία διαχειρίζεται 16 πλοία, όλα bulk carriers και στην οποία είχε προστεθεί στις αρχές του έτους το «Maritime Taboneo», χωρητικότητας 76.300 τόνων, το οποίο μετονομάστηκε σε «Μαρίκα».

Παράλληλα, είχε πωλήσει, στο δεύτερο εξάμηνο του 2014, τρία πλοία της για διάλυση.

Ο ίδιος διαχειρίζεται και την εταιρεία Cyprus Sea Lines, η οποία διαχειρίζεται στόλο από 9 φορτηγά πλοία και δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Άλλες αγοραπωλησίες πλοίων

Εκτός από την παραπάνω αγοραπωλησία, που «τάραξε» τα νερά, μέσα στην «καταιγίδα» συναλλαγών της περασμένης εβδομάδας στην αγορά από δεύτερο χέρι, πωλήθηκαν σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny σε Έλληνες και τα εξής bulk carriers:
• TORM TRADER 82.181 τόνων, κατασκευής 2010. Αγοράστηκε αντί 16,5 εκατομμυρίων δολαρίων
• OINOUSSIAN LADY 76.704 τόνων, κατασκευής 2004. Αγοράστηκε αντί 11,5 εκατομμυρίων δολαρίων.
• ULTRA INITIATOR 56.017 τόνων, κατασκευής 2007. Αγοράστηκε αντί 12,5 εκατομμυρίων δολαρίων.

pireas2day.gr