Ο Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ), δηλαδή η υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών που είναι υπεύθυνη για τη ρύθμιση της ναυτιλίας έφτασε σε συμφωνία για την απαγόρευση ναυτιλιακών καυσίμων με υψηλή περιεκτικότητα θείου που είχε προταθεί ενόψει του 2020.
Σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις που θα μπουν σε λειτουργία από την 1η Ιανουαρίου του 2020, θα απαγορεύεται η καύση οποιουδήποτε ναυτιλιακού καυσίμου με περιεκτικότητα σε θείο υψηλότερη του 0.5% εκτός αν έχουν έγκριση κάποιου “ισοδύναμου μέτρου”, όπως για παράδειγμα ενός συστήματος καθαρισμού εξάτμισης.
Ο στόχος του νέου ορίου είναι η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του θείου από πλοία ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα και να προστατευτεί το περιβάλλον.
Η απόφαση σχεδιάστηκε αφού συζητήθηκε κατά τη διάρκεια μιας συνδιάσκεψης τηε υπο-επιτροπής του ΙΜΟ για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Μόλυνσης (Pollution Prevention and Response ή PPR), που έγινε αυτήν την εβδομάδα στο Λονδίνο. Η Συμμαχία Καθαρών Πλοίων (Clean Shipping Coalition) που έχει συμβουλευτικό ρόλο εντός του ΙΜΟ καλωσόρισε την πρόταση.
“Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη που κλείνει ένα σημαντικό παραθυράκι της αρχικής συμφωνίας” δήλωσε ο John Maggs, Πρόεδρος του CSC και ανώτερος σύμβουλος πολιτικής της Seas At Risk. Συμπλήρωσε πως η τροποποίηση θα “καταστήσει σημαντικά δυσκολότερο για τους ασυνείδητους χειριστές πλοίων να αγνοήσουν τον κανόνα και να καίνε φθηνότερα, μη-εγκεκριμένα καύσιμα ξεφεύγοντας από σοβαρές κυρώσεις”.
Η απόφαση προς το παρόν έχει σταλθεί στην Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος και μένει να επιβεβαιωθεί τον Απρίλιο του 2018. Aν εγκριθεί θα μπορεί να υιοθετηθεί μέχρι τον Οκτώβριο του 2018 και να μπει σε ισχύ την 1η Μαρτίου του 2020, δύο μήνες μετά την έναρξη ιχύος του ορίου του 0.50%.