Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) συμφώνησε την προηγούμενη εβδομάδα στις απαιτήσεις της εκπαίδευσης των ναυτικών που πλέουν στα νερά της Αρκτικής και της Ανταρκτικής, αναφέρει η Δανική Ναυτιλιακή Αρχή.
Πιο συγκεκριμένα, αυτό σημαίνει ότι οι πλοίαρχοι και αξιωματικοί πρέπει να ολοκληρώσουν ειδική εκπαίδευση για να πλοηγήσουν πλοία σε πάγο. Μία από τις απαιτήσεις αυτές είναι ότι οι ναυτικοί πρέπει να αποκτήσουν μια καλύτερη κατανόηση των περιορισμών στο πλήρωμα, το πλοίο και τον εξοπλισμό που ισχύουν όταν επιχειρούν σε παγωμένες περιοχές, με κακή ή ανύπαρκτη υποδομή σε περίπτωση, π.χ. ατυχημάτων και ρύπανσης.
Οι απαιτήσεις θα πρέπει να ενσωματωθούν στη σύμβαση STCW, η οποία είναι το διεθνές σύνολο κανόνων που ρυθμίζουν τις συνολικές ανάγκες της εκπαίδευσης και της κατάρτισης των ναυτικών. Αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στα τέλη του έτους 2018, αλλά οι χώρες καλούνται να δράσουν πιο γρήγορα, έτσι ώστε οι ρυθμίσει να μπορούν να γίνουν αποτελεσματικές όταν ο Πολικός Κώδικας θα τεθεί σε ισχύ τον Ιανουάριο το 2017.
Οι απαιτήσεις κατάρτισης χωρίζονται σε δύο επίπεδα εκπαίδευσης για το πλήρωμα: ένα βασικό επίπεδο και ένα πιο προχωρημένο επίπεδο. Επιπλέον, οι πλοίαρχοι και αξιωματικοί των δεξαμενόπλοιων και επιβατηγών πλοίων που εκτελούν δρομολόγια σε πάγο θα πρέπει να τηρήσουν πιο ολοκληρωμένες απαιτήσεις κατάρτισης.
Η συμφωνία με την πρόταση για το νέο σύνολο των κανονισμών επιτεύχθηκε αυτή την εβδομάδα κατά τη δεύτερη συνεδρίαση της Υποεπιτροπής για τα Ανθρώπινα Δυναμικό, την Κατάρτιση και την φύλαξη πλοίων (Human Element, Training and Watchkeeping – HTW). Αυτό το γεγονός συνδέεται με τις επόμενες διεθνές δεσμευτικές ρυθμίσεις για την πλοήγηση σε πολικά ύδατα – το λεγόμενο Polar Code (Πολικό Κώδικα) – το κείμενο που προς το παρόν θα διαβιβαστεί στην Επιτροπή για την Ασφάλεια στη Θάλασσα για έγκριση, τον Ιούνιο του 2015.