Ινδός καπετάνιος εγκαταλείφθηκε σε τάνκερ στα Αραβικά Εμιράτα για ένα χρόνο

Ο Ινδός καπετάνιος Nirmal Singh Rawat (δεξιά) μετά την διάσωση του

Ένας Ινδός καπετάνιος είχε αφεθεί στην τύχη του για ένα χρόνο πάνω στο τάνκερ Hamed 2, το οποίο εγκαταλείφθηκε από τον ιδιοκτήτη του στα ύδατα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Ο 27χρονος Nirmal Singh Rawat, ετών, αποκάλυψε σε συνέντευξή του στο GulfNews ότι έμεινε χωρίς βασικές παροχές και πόσιμο νερό σε πλοίο αγκυροβολημένο σε απόσταση 5 ναυτικών μιλίων από την ακτή στα σύνορα Sharjah και Ajman. Το πλοίο δεν είχε καν ηλεκτρικό ρεύμα καθώς οι κινητήρες και η γεννήτρια του είχαν σπάσει.

“Συνήθιζα να τρώω μία φορά στις τρεις ημέρες … και μια φορά έπρεπε να μείνω για 50 ώρες χωρίς καν πόσιμο νερό στο αποκορύφωμα του καλοκαιριού”, είπε ο Rawat.

Μπήκε στο πλοίο τον Νοέμβριο του 2016 με την υπόσχεση μισθού 2.000 δολαρίων. Ωστόσο, λίγο αργότερα ανακάλυψε ότι στα υπόλοιπα οκτώ μέλη του πληρώματος του πλοίου η εταιρεία χρωστούσε μισθούς για πάνω από 17 μήνες και δεν φαινόταν να τους πληρώνονταν.

Όπως αποκάλυψε ο Rawat, τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος συμφώνησαν να παραιτηθούν και να πάνε πίσω στο σπίτι τους χωρίς να λάβουν τους μισθούς τους. Αυτός από την πλευρά του δήλωσε ότι, ως καπετάνιος, δεν θα μπορούσε να εγκαταλείψει το πλοίο ακριβώς όπως και χωρίς να πάρει αυτό που του οφειλόταν.

Ο Ινδός καπετάνιος επαναπατρίστηκε τελικά με τη βοήθεια ενός Ινδού κοινωνικού λειτουργού Girish Pant, ο οποίος έκανε έκκληση στο Ινδικό Προξενείο και στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Μεταφορών (FTA) των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Η δοκιμασία του Rawat έληξε τελικά σήμερα καθώς πέταξε στο Dehradun στην πολιτεία του Uttarakhan.

Η FTA ασχολείται με τον περιορισμό των πρακτικών εγκατάλειψης του πληρώματος στα εγχώρια ύδατα της, έχοντας δει πάνω από 200 ινδικούς ναυτικούς που εγκαταλείφθηκαν μόλις τους τελευταίους έξι μήνες.

Για το σκοπό αυτό, οι αξιωματούχοι της FTA ανακοίνωσαν ότι θα πιέσουν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα να επικυρώσουν τη σύμβαση ναυτικής εργασίας του 2006.

Η κίνηση έρχεται μετά από μιας απαγόρευση τον Οκτωβρίο που επιβλήθηκε στα πλοία της ναυτιλιακής εταιρίας μεταφοράς LPG Varun, που έχει επανειλημμένα καταγγελθεί για περιπτώσεις εγκατάλειψης ναυτικών στα λιμάνια και τα ύδατα των ΗΑΕ.

Κατά τα τελευταία πέντε χρόνια, 12 έως 19 περιστατικά εγκατάλειψης αναφέρθηκαν ετησίως στα οποία εμπλέκονται συνολικά 1.013 ναυτικοί, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO).

Επιπλέον, τα στοιχεία από το τρέχον έτος, μέχρι τις 31 Ιουλίου, δείχνουν ότι έχουν αναφερθεί 28 περιπτώσεις εγκατάλειψης, που αφορούσαν 339 ναυτικούς.