Υπόμνημα στην DryShips από την Αμερικάνικη Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς


Η ελληνική ναυτιλιακή DryShips έλαβε κλήτευση από την Αμερικάνικη Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC), που της ζητά έγγραφα και πληροφορίες σχετικά με τις δημόσιες προσφορές μετοχών της εταιρείας που έγιναν από τον Ιούνιο του 2016 έως τον Ιούλιο του 2017.

“Η εταιρεία παρέχει τις ζητούμενες πληροφορίες στην SEC”, δήλωσε η DryShips, ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2017.

Οι συναλλαγές που θα μπουν στο μικροσκόπιο των αμερικάνικων αρχών βοήθησαν τη DryShips να αντλήσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια με την πώληση νεοεκδιδόμενων μετοχών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που πωλήθηκαν με έκπτωση στην αξία της αγοράς απευθείας στην Kalani Investments Ltd (Kalani), μια βρετανική εταιρεία των Παρθένων Νήσων.

Αυτή η εισροή κεφαλαίων επέτρεψε στη DryShips να διπλασιάσει σχεδόν το μέγεθος του στόλου της σε 36 πλοία.

Ωστόσο, οι συναλλαγές με την Kalani προκάλεσαν μια ειδική αγωγή από επενδυτές που ισχυρίστηκαν ότι οι συναλλαγές τους κοστίσαν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια. Οι ενάγντες ισχυριστηκαν ότι οι συναλλαγές με την Kalani ήταν “ένας παράνομος τρόπος αύξησης κεφαλαίου”, ενω και οι δημόσιες εγγραφές ήταν “ουσιαστικά ψευδείς και παραπλανητικές σε όλες τις σχετικές περιόδους”.

Όπως επιβεβαίωσε η DryShips, από το Νοέμβριο του 2016, η εταιρεία αύξησε περίπου κατά 688 εκατομμύρια δολάρια το μετοχικό της κεφάλαιο που χρησιμοποιήθηκε για την αγορά 17 πλοίων με μέση ηλικία δύο ετών με συνολικό κόστος 772,4 εκατομμύρια δολάρια, εκ των οποίων έχουν δοθεί ήδη τα 606,2 εκατομμύρια δολάρια.

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, η εταιρεία παρέλαβε 14 πλοία που τώρα αρχίζουν να αποφέρουν έσοδα.

Η DryShips δήλωσε επίσης ότι “ως αποτέλεσμα της επιτυχούς εκτέλεσης του προγράμματος ανανέωσης του στόλου της και σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις και άλλες συναλλαγές” τερμάτισε την κοινή συμφωνία αγοράς μετοχών ύψους 226,4 εκατ. δολαρίων με την Kalani.

Σε μια επικαιροποίηση των διαφορών, η εταιρεία ενημέρωσε ότι έχουν κατατεθεί διάφορες καταγγελίες στις Νήσους Μάρσαλ και στις Ηνωμένες Πολιτείες που επικαλούνται διάφορες παραβιάσεις από την DryShips και δύο εκ των στελεχών της σε σχέση με τους νόμους περί κινητών αξιών των δύο χωρών, ζητώντας διαφορετικά ποσά αποζημίωσης που σε ορισμένες περιπτώσεις δεν έχουν ακόμη ποσοτικοποιηθεί.

“Η DryShips και η διοίκησή της πιστεύουν ότι αυτές οι καταγγελίες είναι άνευ αξίας και σκοπεύει να υπερασπιστεί σθεναρά τον εαυτό της ενάντια σε αυτούς τις καταγγελίες”, τόνισε η ελληνική ναυτιλιακή.

Τα αποτελέσματα της εταιρείας για το τρίμηνο δείχνουν ότι η DryShips παρέμεινε “στο κόκκινο” σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, καταγράφοντας καθαρές ζημίες ύψους 15,6 εκατομμυρίων δολαρίων, έναντι ζημιών 13 εκατομμυρίων δολαρίων που σημειώθηκαν το δεύτερο τρίμηνο του 2016.

Ο διαχειριστής των πετρελαιοφόρων και των φορτηγών πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου παρουσίασε έσοδα ύψους 16,4 εκατ. δολαρίων κατά την ίδιαα περίοδο.

Για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, η ζημιά της εταιρείας μειώθηκε σε 26,3 εκατομμύρια δολάρια από 74,4 εκατομμύρια δολάρια το 2016.

Τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν μόλις μια ημέρα μετά την ολοκλήρωση της ιδιωτικής επένδυσης της DryShips που οδήγησε στην εξαγορά του 49% της Heidmar Holdings LLC, σε κοινοπραξία με τη Morgan Stanley. Η Heidmar είναι ένας από τους μεγαλύτερους ανεξάρτητους διαχειριστές δεξαμενών τανκερ παγκοσμίως, με εμπορική διαχείριση περίπου 100 πλοίων.

“Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ολοκληρώνουμε ένα ακόμα βήμα στη μετατροπή της DryShips. Προχωρώντας προς τα εμπρός, η DryShips μπορεί να κοιτάξει στο μέλλον με αισιοδοξία, δεδομένου του ισχυρού ισολογισμού της και του νέου και διαφοροποιημένου στόλου που βρίσκεται σε προνομιακή θέση για να επωφεληθεί από οποιαδήποτε ανάκαμψη στις ναυτιλιακές αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται”, σχολίασε ο Γεώργιος Οικονόμου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Dryships.

Διαβάστε επίσης: Νέα δικαστική νίκη για την DryShips και τον Οικονόμου