Η νιγηριανή κυβέρνηση υιοθετεί τον πρόσφατα θεσπισμένο νόμο κατά της πειρατείας για να διώξει το πλήρωμα του δεξαμενόπλοιου VLCC Heroic Idun.
Το ναυτικό της Νιγηρίας έχει κατηγορήσει όλα τα μέλη του πληρώματος του δεξαμενόπλοιου – από τον καπετάνιο μέχρι και το καμαρωτάκι – με το αδίκημα της ψευδής δήλωση ότι είναι θύματα ναυτικής παράβασης” μεταξύ άλλων κατηγοριών βάσει του νόμου για την καταστολή της πειρατείας και άλλων θαλάσσιων παραβάσεων του 2019 (SPOMO).
Το πλήρωμα του Heroic Idun κρατείται εδώ και τρεις μήνες, και με τις νέες κατηγορίες, φαίνεται ότι η περιπέτεια τους απέχει πολύ από το να τελειώσει. Στις 8 Αυγούστου, το δεξαμενόπλοιο κατέφτασε για να φορτώσει πετρέλαιο από την σημαδούρα SPM φόρτωσης του υπεράκτιου τερματικού σταθμού Akpo, όταν το πλησίασε το σκάφος Gongola του Ναυτικού της Νιγηρίας.
Φοβούμενος για μία ενδεχόμενη επίθεση πειρατών, το Heroic Idun έφυγε από τα νερά της Νιγηρίας αναφέροντας απόπειρα πειρατείας στο Κέντρο Αναφοράς Πειρατείας του IMB ICC. (Το ναυτικό της Νιγηρίας υποστηρίζει ότι το πλήρωμα του Heroic Idun επικοινώνησε με το Gongola και έπρεπε να γνώριζε ότι το πολεμικό πλοίο δεν ήταν πειρατικό σκάφος).
Υποστηρίζοντας ότι το VLCC προσπαθούσε να εμπλακεί σε κλοπή πετρελαίου, η Νιγηρία ζήτησε από την Ισημερινή Γουινέα να αναχαιτίσει το Heroic Idun και να διατάξει το δεξαμενόπλοιο να αγκυροβολήσει. Οι αρχές της Γουινέας κράτησαν το δεξαμενόπλοιο μέχρι τις 11 Νοεμβρίου, όταν το Ναυτικό της Νιγηρίας ανέλαβε βίαια τον έλεγχο του διατάσσοντας το πλήρωμα να μεταβεί στον τερματικό σταθμό Bonny.
Σε δίκη που έγινε τη Δευτέρα στο Port Harcourt της Νιγηρίας, οι εισαγγελείς κατηγόρησαν τα 16 μέλη του πληρώματος του Heroic Idun για συνωμοσία για τη διάπραξη θαλάσσιου αδικήματος, ψευδής προσποίηση ότι είναι θύματα ναυτικής παράβασης και προσπάθεια της κλοπής αργού πετρελαίου εντός της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Νιγηρίας, χωρίς νόμιμη εξουσία.
Η τελευταία κατηγορία επισύρει ποινή ισόβιας κάθειρξης, συν κατάσχεση του εμπλεκόμενου πλοίου. Τα υπόλοιπα 10 μέλη του πληρώματος αντιμετωπίζουν παρόμοιες κατηγορίες και δικάστηκαν την Τρίτη.
Το οξύμωρο είναι ότι οι εργαζόμενοι στην πλατφόρμα Akpo, χωρίς τους οποίους δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί φόρτωση αργού πετρελαίου από την τσαμαδούρα, δεν αντιμετωπίζουν κατηγορίες από το Ναυτικό της Νιγηρίας. Ομοίως, η διαχειρίστρια εταιρεία της πλατφόρμας, η κινεζική κρατική εταιρεία πετρελαίου CNOOC, δεν έχει κατηγορηθεί για αδικήματα.
Πραγματικά άλλη μία απίθανη ιστορία που συμβαίνει στα νερά της Δυτικής Αφρικής, και πιο συγκεκριμένα σε αυτά της Νιγηρίας.