Καλύτερα να μείνει στη θέση του το «MV Rena»

mv-rena1

Το Περιφερειακό Συμβούλιο του Bay of Plenty δέχθηκε το αίτημα των ιδιοκτητών του «Rena» να παραπεμφθεί στο Περιβαλλοντικό Δικαστήριο η αίτηση να εγκαταλειφθεί το ναυάγιο στη θέση του στον ύφαλο Otaiti (Astrolabe) στα ανοικτά των ακτών του Bay of Plenty στη Νέα Ζηλανδία.

Σύμφωνα με το Συμβούλιο, ο αιτών πρέπει τώρα να επιβεβαιώσει αν εξακολουθεί να επιθυμεί το αίτημα του να προωθηθεί άμεσα στο Περιβαλλοντικό Δικαστήριο.

Η Διευθύνων Σύμβουλος του Περιφερειακού Συμβούλιου Mary-Anne Macleod, δήλωσε ότι εκτός από τις 151 παρατηρήσεις, το Συμβούλιο είχε ετοιμάσει τη δική του τεχνική έκθεση, αναλύοντας την αίτηση και τα συνοδευτικά της έγγραφα.

“Η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η ζημιά που έχει ήδη προκληθεί από την προσάραξη, σε συνδυασμό με τις δυσκολίες και τους υψηλούς κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια από την πλήρη απομάκρυνση του ναυαγίου κατ’ ουσίαν περιορίζει τις διαθέσιμες επιλογές.»

Η Κα Macleod, δήλωσε ότι η έκθεση s87F του Συμβουλίου προτείνει, υπό την προϋπόθεση ότι βασικά ζητήματα μπορούν να αντιμετωπιστούν επαρκώς μέσω της διαδικασίας χορήγησης άδειας, συμπεριλαμβανομένης της εξέτασης των πολιτιστικών ανησυχιών, ότι η αίτηση θα πρέπει να γίνει δεκτή.

Το Συμβούλιο συνέστησε επίσης μια σειρά από προϋποθέσεις να εξεταστούν από το Περιβαλλοντικό Δικαστήριο για να χορηγηθεί η έγκριση.

Η κα Macleod αναγνώρισε το συμπέρασμα της έκθεσης ότι, ενώ η πλήρης απομάκρυνση του ναυαγίου από το Reef ήταν “τεχνικά δυνατή”, δεν ήταν εφικτή, λόγω των υψηλών κινδύνων για την υγεία και την ασφάλεια που σχετίζονταν με την ολική απομάκρυνση.

Ήταν επίσης μεγάλη η πιθανότητα να εξαπλωθεί ακόμα περισσότερο η ζημία στη δομή και την περιβαλλοντική ισορροπία του υφάλου από μια τέτοια επιχείρηση διάσωσης, καθώς και να αυξηθεί η ποσότητα των ρύπων που θα αποβάλλονταν. Τα θέματα αυτά θα συζητηθούν στην προσεχή σύνοδο του Συμβουλίου, δήλωσε το Συμβούλιο.

Η κα Macleod αναφέρει μερικές βασικά σημεία της πρότασης που πρέπει να εξεταστούν περαιτέρω μέσω της διαδικασίας χορήγησης άδειας.

Αυτά περιλαμβάνουν πιθανές μακροχρόνιες δυσμενείς επιπτώσεις του χαλκού στο τοπικό περιβάλλον και την οικολογία του υφάλου, πιθανές σωρευτικές επιπτώσεις από ενδεχόμενες μελλοντικές απορρίψεις και πολιτιστικές επιπτώσεις.

Στις συνιστώμενες από το Συμβούλιο προϋποθέσεις περιλαμβάνονται ο αιτών να καθαρίσει τα συντρίμμια, να μετακινήσει τα εναπομείναντα τμήματα της πλώρης, να εργαστεί για την αφαίρεση του χαλκού, να διεξάγει υποβρύχιες έρευνες, να ιδρύσει ένα Όμιλο αναφορικά με το Kaitiaki και μια τεχνική συμβουλευτική ομάδα και να προετοιμάσει ένα σχέδιο παρακολούθησης καθώς και να συνεργαστεί στενά με τους Μαορί.

Διαβάστε ακόμα:

Δείτε την καταστροφή που προκάλεσε το πλοίο κοντέινερ «Rena» στην Νέα Ζηλανδία [vid]

Ανασύρθηκε μέρος του βυθισμένου μεγαθήριου «Rena»

«Πονοκέφαλο» στους αντασφαλιστές προκαλούν τα ναυάγια Rena-Concordia