Ο Ruan Cuncai, ένας Κινέζος πλοίαρχος φορτηγού πλοίου, έχει καταδικαστεί σε δεκαέξι μήνες για μια σύγκρουση με άλλο φορτηγό πλοίο τον Απρίλιο του 2013. Το ατύχημα συνέβη στα ανοικτά των νοτίων ακτών του Χονγκ Κονγκ, μέσα σε ομίχλη, και είχε ως αποτέλεσμα έξι θανάτους από το πλήρωμα του άλλου πλοίου.
Το δικαστήριο στο Χονγκ Κονγκ βρήκε τον πλοίαρχο ένοχο, γιατί δεν εξέπεμψε ένα σήμα ομίχλης, ούτε μείωσε την ταχύτητα του πλοίου (11 knots) πριν από το χτύπημα.
Ο Ruan Cuncai παραδέχθηκε την ενοχή του, ότι έθεσε σε κίνδυνο την ασφάλεια στη θάλασσα όταν το Wang Da 6 εμβόλισε το Hai Bang Da 199. Και οι 14 άνδρες μέλη του πληρώματος του Wang Da 6 διασώθηκαν ενώ έξι από τους 11 ναυτικούς του Hai Bang Da 199 έχασαν τη ζωή τους από πνιγμό.
Σύμφωνα με τους δύο εμπειρογνώμονες που κατέθεσαν στο δικαστήριο, ο Ruan Cuncai παραβίασε τους Διεθνείς Κανονισμούς Αποφυγής Συγκρούσεων στη Θάλασσα. Έκανε δύο μοιραία λάθη: Όντας ανήμπορος να αναλάβει δράση για να αποτρέψει τη σύγκρουση, προσπάθησε ακόμα παραπάνω να κατευθυνθεί προς το λιμάνι αρκετά λεπτά πριν από το χτύπημα, πράγμα που έρχεται σε αντίθεση με τους κανονισμούς για την αποφυγή μετωπικών συγκρούσεων (τιμόνι προς τα δεξιά).
Σύμφωνα με το δικαστή Johnny Chan Jong-herng, δεδομένου ότι το Wang Da 6 είχε ένα ραντάρ, η ομίχλη δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ελαφρυντικός παράγων.
“Η σύγκρουση θα είχε αποφευχθεί εάν ο εναγόμενος είχε συμμορφωθεί με τον κανόνα (αλλάζοντας πορεία ή μειώνοντας την ταχύτητα του)”, είπε.
14 μήνες μετά το ατύχημα ο Ruan Cuncai βρίσκεται υπό κράτηση.