Καπετάνιος θύμα πειρατείας μηνύει τους εργοδότες του

c_retriever_

Σχεδόν ένα χρόνο μετά από την πειρατεία του πλοίου ανεφοδιασμού C-Retriever και της απαγωγής του καπετάνιου και του αρχιμηχανικού του στ’ ανοικτά της Νιγηρίας, μια αγωγή κατατέθηκε στο Χιούστον κατά των εταιρειών Edison Chouest (ECO) και Chevron για βαριά αμέλεια και αδυναμία “λήψης των απαραίτητων προληπτικών μέτρων για την προστασία υπαλλήλων τους”, και συγκεκριμένα του καπετάνιου Wren Thomas.

Τον Οκτώβριο του 2013, ο καπετάνιος Thomas πέρασε 18 ημέρες σε ένα κρησφύγετο ζούγκλας κάτω από το άγρυπνο βλέμμα οπλισμένων πειρατών που βρίσκονταν υπό την επήρεια ναρκωτικών. Αυτοί, για αν το θέσουμε όσο πιο κομψά γίνεται, τον απειλούσαν με σοβαρή σωματική βλάβη ή δολοφονία κάθε μια ώρα. Οι τραυματισμοί που έφερε όταν επέστρεψε σπίτι (μετά από την πληρωμή των λύτρων) έκαναν πλέον αδύνατο το να συνεχίσει την καριέρα του ως αξιωματικός του εμπορικού ναυτικού και του προκάλεσαν ανείπωτη ψυχική οδύνη.

Η αγωγή του Thomas υπογραμμίζει μια σειρά από ανώνυμες απειλές ενάντια στη ζωή του όπως και συγκεκριμένες απειλές για απαγωγή που γνώριζε η ECO προτού αυτή τελικά πραγματοποιηθεί. Ισχυρίζεται ότι μετά από αυτές τις απειλές δεν έγιναν αρκετά για να προστατευτεί ο ίδιος και το πλήρωμά του από ενδεχόμενη επίθεση και ότι στον ίδιο και σε συνάδελφους του σε άλλα πλοία ανεφοδιασμού της ECO απλά ειπώθηκε να “είναι πολύ προσεκτικοί κάθε στιγμή και να…. ξαναδιαβάσουν τα σχέδια ασφαλείας”.

Ανάμεσα στα 17 σημεία που υποστηρίζουν την κατηγορία του ξεχωρίζει το γεγονός ότι μέχρι σήμερα, ο ιδιοκτήτης της ECO, Gary Chouest, ποτέ δεν κάλεσε τον καπετάνιο Thomas να μιλήσουν σχετικά με το περιστατικό ούτε τηλεφώνησε στη γυναίκα του ή την οικογένειά του κατά τη διάρκεια της αιχμαλωσία του. Επιπλέον, στην αγωγή σημειώνεται ότι ο Gary Chouest και τα στελέχη του είχαν αρνηθεί ν’ απαντήσουν σ’ οποιοδήποτε από τα τηλεφωνήματα των δύο γιων του Τόμας που κατοικούν στη Λουιζιάνα.

Μέχρι στιγμής η Chevron και η ECO δεν έχουν σχολιάσει τις κατηγορίες που τους αποδίδονται.