Καταδικάστηκαν ο Πλοίαρχος και Α’ μηχανικός δεξαμενόπλοιου ελληνικής εταιρείας για παράνομη απόρριψη

Ενοχή από το Επαρχιακό Δικαστήριο των ΗΠΑ στο Ρόουντ Άιλαντ κρίθηκε ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, ο πλοίαρχος και ο Α’ μηχανικός ενός δεξαμενόπλοιου για μια σειρά παραβιάσεων της MARPOL.

Αυτές οι παραβιάσεις ήρθαν στο φως κατά τη διάρκεια επιθεώρησης της ακτοφυλακής των ΗΠΑ στο εν λόγω δεξαμενόπλοιο τον Φεβρουάριο του 2022.

Η υπόθεση αυτή προέκυψε από τις παραβάσεις που είχαν να κάνουν με την MARPOL και την απόπειρα απόκρυψης αυτών των παραβάσεων από την ακτοφυλακή.

Όπως αποδείχθηκε στο δικαστήριο, τα μέλη του πληρώματος του δεξαμενόπλοιου αρχικά αντιλήφθηκαν ότι το σύστημα αδρανούς αερίου του πλοίου ήταν εκτός λειτουργίας τον Φεβρουάριο του 2022 ενώ εκτελούσε εργασίες εκφόρτωσης στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας.

Παρά την σοβαρότητα της ζημιάς και τον κίνδυνο για την ασφάλεια του πλοίου, αντί να παραμείνουν στην Ολλανδία, η ναυτιλιακή εταιρεία και ο πλοίαρχος του πλοίου πήραν την απόφαση να ταξιδέψουν προς στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το σχέδιο ήταν να παραλάβουν ένα ανταλλακτικό κατά την άφιξη του πλοίου στις ΗΠΑ, ώστε να επιδιορθώσουν το πρόβλημα με το αδρανές αέριο.

Στις 11 Φεβρουαρίου 2022, ο πλοίαρχος του πλοίου, υπέβαλε την συνηθισμένη Ειδοποίηση Άφιξης (eNOA) στην ακτοφυλακή των ΗΠΑ χωρίς όμως να αναφέρει την επικίνδυνη κατάσταση που είχε δημιουργηθεί στο πλοίο. Αυτή η πληροφορία παραλείφθηκε και πάλι όταν η ακτοφυλακή ανακοίνωσε την προγραμματισμένη επιθεώρηση του πλοίου.

Αν και το πλήρωμα παρέλαβε και εγκατέστησε το ανταλλακτικό, το πρόβλημα δεν λύθηκε, και το σύστημα αδρανούς αερίου συνέχισε να είναι μη λειτουργικό. Ο πλοίαρχος του πλοίου ενημέρωσε τελικά για το πρόβλημα την ακτοφυλακή όταν αυτή επιβιβάστηκε στο πλοίο για την επιθεώρηση.

Οι σχετικοί έλεγχοι που ακολούθησαν αποκάλυψαν ότι τα επίπεδα οξυγόνου μέσα στις δεξαμενές φορτίου ήταν υπερδιπλάσια από τα επιτρεπτά και προβλεπόμενα όρια!

Στη δικαστική διαδικασία που ακολούθησε, αποκαλύφθηκε ότι η ναυτιλιακή εταιρεία είχε δώσει οδηγίες στον πλοίαρχο να διατηρεί ένα παραποιημένο ημερολόγιο που αναγράφονταν ότι τα επίπεδα του οξυγόνου μέσα στις δεξαμενές είναι κάτω από τα μέγιστα επιτρεπτά όρια που ορίζουν οι κανονισμοί.

Η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ δήλωσε ότι οι ενδείξεις που αναφέρονται στο ημερολόγιο ήταν ψεύτικες και ποτέ δεν είχαν αναγράφει οι πραγματικές τιμές.

Επιπλέον, η ναυτιλιακή εταιρεία και ο Α’ μηχανικός του δεξαμενόπλοιου, αντιμετώπισαν κατηγορίες για την απόρριψη περίπου 9.544 γαλονιών νερόλαδων που προέρχονταν από τους υδροσυλλέκτες του πλοίου και βρίσκονταν στη δεξαμενή υδροσυλλεκτών. Ο Α’ μηχανικός είχε επίσης ένα ψεύτικο ημερολόγιο για να καλύψει αυτήν την ενέργεια.

Τόσο ο πλοίαρχος όσο και ο Α’ μηχανικός καταδικάστηκαν. Καθένας από αυτούς καταδικάστηκε με μέγιστη ποινή φυλάκισης έξι ετών και πρόστιμο που φτάνει τα 250.000 δολάρια.

Διαβάστε ακόμα